1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Premiere elements 13 ongelma

Viestiketju Digivideo-ongelmat ja -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Jekku 27.12.2014.

  1. Jekku

    Jekku Newbie

    Liittynyt:
    27.12.2014
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Toivottavasti joku osaa auttaa... nyt on saavutettu kriittinen piste -> on pakko kysyä neuvoa. Eli tällainen ongelma on käsillä:
    - Minun pitää lisäillä videoon tekstilaatikoita vähän sinne sun tänne. Lisään niitä kohdasta "titles & text".
    - Jostain syystä, kun lisään default text laatikon niin, jos muutan kyseisen laatikon kokoa vetämällä sitä vaikka jostain kulmasta, niin samalla myös fonttikoko muuttuu ja myös fontin muoto muuttuu. Eli esimerkiksi, jos tarvitsisin tekstille lisää tilaa vaikka sivusuunnassa ja venytän tekstilaatikkoa ainoastaan oikealle, fontin koko kasvaa ja fontista tulee leveempää (ei korkeempaa). Käytännössä en siis saa lisää tilaa tekstille, koska fontin koko muuttuu venytyksen myötä.
    - Mitä toivon on, että tekstin fontti ja fontin muoto pysyy ennallaan, mutta itse tekstilaatikon koko pelkästään muuttuisi. Mitenköhän tämä onnistuisi...??

    Tiedän, että tämä on mahdollista, koska yhdessä projektissa mulla on molemmanlaisia text boxeja. En tiedä mitä tapahtui, mutta yhtäkkiä yksi text boxi toimi juuri kuten toivoin, eli mun näkökulmasta lähinnä normaalilla tavalla. MUTTA tämä toimii vain tuon yhden text boxin kanssa. Jos haluan samalla lailla käyttäytyvän text boxin, niin mun pitää dublicate toi yksi ja sama text box uudestaan ja uudestaan. Jos teen kokonaan uuden text boxin, niin silloin se käyttäytyy kuten aikaisemmin kuvailin, eli miten en sen haluaisi käyttäytyvän...

    Arvostaisin todella ratkaisua tähän.
     
  2.  
  3. Jekku

    Jekku Newbie

    Liittynyt:
    27.12.2014
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Ilmeisesti ei kellään ole tähän mitään ideaa. Onko neuvoa mistä tuohon kannattaisi etsiä ratkaisua? Tässä on jo hyvä tovi googlailtu eikä ratkaisua ole löytynyt :/
     
  4. i9Extreme

    i9Extreme Senior member

    Liittynyt:
    22.09.2011
    Viestejä:
    2,669
    Kiitokset:
    402
    Pisteet:
    113
  5. Jekku

    Jekku Newbie

    Liittynyt:
    27.12.2014
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Tuolta löytyi nyt toisella yrittämällä välillisesti jonkinlainen ratkaisu, kiitoksia :)

    - Jos käytän sitä text boxia mikä aukeaa automaattisesti "titles & text" tabin kautta, teksti skaalautuu, kun text boxin kokoa muuttaa.

    - Jos poistan automaattisesti aukeavan text boxin ja lisään samantien uuden (text tabista valkataan se vihreä T ja sitten tehdään text box), ni tällä text boxilla teksti ei skaalaudukaan.

    Tämän kanssa pystyy nyt elämään. Mulla on kyllä fiilis, että ton pystyy jotenkin muutenkin tekemään, kuin poistamalla se alkuperäinen text boxi, koska mielestäni en sitä tehnyt silloin kerran, kun laatikko alkoi toimimaan halutulla tavalla. Lisäksi mun mielestä olen kyllä poistanut joskus ton alkuperäisen boxin ja silti on teksti skaalautunut. No, nyt tuntuu toimivan joten ehkä vaan muistan väärin. Toivotaan, että toimii jatkossakin...
     

Jaa tämä sivu