1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ongelma Porttien avauksesta??

Viestiketju Laajakaistaliittymät -osiossa. Ketjun avasi Ehni 18.07.2017.

  1. Ehni

    Ehni Active member

    Liittynyt:
    01.02.2012
    Viestejä:
    1,156
    Kiitokset:
    127
    Pisteet:
    73
    Morjes

    Muutin tossa kuukaus sitten uuteen asuntoon -> elisa kuituliittymä muuttui kaapeliliittymäksi ja täten myös modeemi vaihtui , uusi on Zyxel vmg3925.
    Ongelma on että en pääse pelaamaan Fifa 17 kaverin kanssa enää ollenkanan. Vanhassa asunnossa ei mitään ongelmia ja kaverillakaan ei ole mikään muuttunut.
    Oudon ongelmasta tekee se että missään muussa pelissä tai ohjelmassa ei ole mitään vaikeuksia yhdistää..

    Oon nyt kokeillut avata kaikki portit modeemista Origin palvelulle sekä Fifa:llle -> ei auttanut.
    Olen avannut palomuurista kyseiset portit -> ei apua
    Kerrran sain fifan toimimaan asettamalla modeemin Siltaus tilaan ( ei suositella) mutta sen kerran jälkeen tämäkään homma ei ole toiminut.
    Olen tsekannut eräällä ohjelmalla että tosiaan nuo kyseiset portit ovat auki.

    En enää keksi mitä tässä tekis? Oon viittä vaille soittamassa Elisan Omaguru palveluun joka maksaa 2,3e minuutti??? Ja sitä en todellakaan haluaisi tehdä, en rahan takia, enkä vitutuksen elisan paskaboksien takia.

    Osaako kukaan auttaa asiassa? Print screenejä voin ottaa kun kysellään
     
  2.  
  3. Jouko?

    Jouko? Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    14.07.2004
    Viestejä:
    3,858
    Kiitokset:
    32
    Pisteet:
    78
    Onkos kyseessä valokuitu? Mahdollista testata laittamalla verkkokaapeli suoraan tietokoneesta huoneiston keskusjakamoon, tällä tavalla tosiaan ei ole mitään palomuuria tms. estämässä liikennettä.
     
  4. Ehni

    Ehni Active member

    Liittynyt:
    01.02.2012
    Viestejä:
    1,156
    Kiitokset:
    127
    Pisteet:
    73
    Ei ole valokuitu;/
     
  5. Jouko?

    Jouko? Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    14.07.2004
    Viestejä:
    3,858
    Kiitokset:
    32
    Pisteet:
    78
    Mites ootko kokeillut auttaako jos upnp olis päällä?
     
  6. Ehni

    Ehni Active member

    Liittynyt:
    01.02.2012
    Viestejä:
    1,156
    Kiitokset:
    127
    Pisteet:
    73
    upnp on päällä
     
  7. Jouko?

    Jouko? Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    14.07.2004
    Viestejä:
    3,858
    Kiitokset:
    32
    Pisteet:
    78
    Erikoiselta kuulostaa kyllä jos olit siltaavana testannu eikä sekään toimi. En osaa kyllä tarkemmin enää auttaa valitettavasti.
     
  8. muppis

    muppis Regular member

    Liittynyt:
    13.07.2007
    Viestejä:
    224
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    28
    Omaguruun ei kannata soittaa tuon takia. Se on vain maksullinen tietotekninen yleipalvelu, joka ei voi auttaa Elisan liittymiin liittyvissä ongelmissa. Aspaan vaan, jos ei muu auta. Jos modeemi on Elisan, niin sitten voit vaatia sen vaihtoa koska se ei toimi kuten pitäisi. Ja VMG3925 on ihan perus ADSL/VDSL modeemi, että parempaa vaan kaupasta tilalle.
     

Jaa tämä sivu