1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Pitkien videotiedostojen pätkiminen

Viestiketju Yleistä keskustelua digitaalisesta videosta -osiossa. Ketjun avasi assari 17.09.2017.

  1. assari

    assari Member

    Liittynyt:
    19.10.2015
    Viestejä:
    46
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Onko missään sellaista online free video cutteria joka suostuu imuroimaan pitkät videotiedostot niiden pilkkomista varten?

    Esimerkiksi Online Video Cutter ei pysty käsittelemään pidempiä videoita.

    Kyseiset videot ovat digimuotoon muutettuja kaitafilmejä jotka ovat tikulta imuroitu tietokoneen kovalevylle ja nyt pitäisi paloittaa ne pienimmiksi että saisi eroteltua eri aikoina kuvatut filmit toisistaan.
     
  2.  
  3. pentsu

    pentsu Active member

    Liittynyt:
    07.03.2008
    Viestejä:
    1,388
    Kiitokset:
    24
    Pisteet:
    68
    Onko sen pakko olla joku "online" ohjelma? Handbrakella onnistuu ainakin.
     
    assari kiitti tästä.
  4. assari

    assari Member

    Liittynyt:
    19.10.2015
    Viestejä:
    46
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Onko Handbrake videokäsittely ohjelman nimi?
     
  5. pentsu

    pentsu Active member

    Liittynyt:
    07.03.2008
    Viestejä:
    1,388
    Kiitokset:
    24
    Pisteet:
    68
  6. Näppishemmo

    Näppishemmo Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2017
    Viestejä:
    497
    Kiitokset:
    75
    Pisteet:
    28
    Häviöttömästi Avidemux ohjelmalla. Muissa mitä olen kokeillut editointi tapahtuu häviöllisesti eli laatu huononee kun tallentaa: http://avidemux.sourceforge.net/

    Videon lataus ohjelmaan voi kestää pitkään mutta on mulla aina onnistunut odottelun jälkeen. Tämä ei siis tallenna videota häviöttömään muotoon jolloin koko kasvaa vaan ei tallenna videota uudestaan pakaten.
     
    assari kiitti tästä.
  7. OlliJulle

    OlliJulle Regular member

    Liittynyt:
    14.09.2011
    Viestejä:
    246
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
    Anteeksi tyhmä kysymykseni, mutta mitä tarkkaan ottaen tarkoitat "digimuotoon" muunnellulla?
    Kysyn tätä siksi, että itse harrastan digiboxilla tallennettujenTV-ohjelmien muokkausta. Toinen digiboxini on DIVISION 8800, josta tikulle kopioitu video on tiedostomuotoa.trp, ja toinen LAdigital. josta kopioitu tiedosto on .TPO -muotoinen. Kumpainenkin tiedostomuoto avautuu ihan perinteisellä ProjectX -ohjelmalla, jopa sillä vanhimmalla versiolla. FAT-tikulle tosin mahtuu vain alle 4 Gb:n tiedosto.
     
    assari kiitti tästä.
  8. assari

    assari Member

    Liittynyt:
    19.10.2015
    Viestejä:
    46
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16

    Eli kyseessä on vanhat kaitafilmit jotka muutettiin valokuvausliikkeen toimesta digimuotoon ja ladattiin tikulle.

    Nyt olen pätkimässä niitä siten että saa eri aikoina kuvatut clipit erotelluiksi toisistaan koska yhdellä lyhyellä kaitafilmikelalla saattoi olla monta eri kuvausaihetta ja digimuotoon muutettuja keloja oli muovikassillinen. :)
     

Jaa tämä sivu