1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Pelikone tilaukseen!

Viestiketju Uutta tietokonetta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi Muff77 14.12.2010.

  1. Muff77

    Muff77 Regular member

    Liittynyt:
    14.12.2010
    Viestejä:
    1,942
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Heippa! Olen siis ostamassa konetta n. 800e budjetilla. Koneen pitäisi kestääkin pitempään ja pyörittää uusia pelejä med / max grafiikoilla. Esim. bfbc2 , black ops ja monet uudet pelit. Ei ihan Just case 2 varmaan täysillä mutta pitäisi olla kunnon rauta!
    Olen tämän foorumin ja peliplaneetan keskustelujen perusteella kasannut aika hyvän paketin budjetin mukaisesti mielestäni!

    Tässä se olisi!
    http://img535.imageshack.us/f/kone2r.png/
    Kone on kasattu siis lapstore.fi-sivustolla!

    Olisiko tämä kunnon pelikoneen paketti? Toimivatko osat toistensa kanssa, mielestäni pitäisi? Ne kyllä testaavat kasauksessa , että toimivatko osat, mutta jos eivät toimi pistävätkö mut tilaamaan uudet vai lähettää mulle toimimattoman koneen? Jokatapauksessa antakaa mielipiteitä. Plussat ja miinukset.

    Win 7 ostan varmaankin verkkokauppa.comista , siellä se on 100e noin.

    Ps. Kotelosta en tiiä mahtuuko emolevy sisään, kuitenkin se on kyl medi, mahtuuko? Valitsin tuon kotelon, koska siinä on paljon tuuletusaukkoja, hieno, laatu/hinta suhde kohdillaan, tuulettimia 5kpl, mutta merkki on minulle tuntematon, onko se luotettava? Mitä te ammattilaiset sanotte?

    Cooleri pitäisi olla hyvä, kun monet täällä ja peliplaneetassa suosittelivat, onko se sitten hyvä?

    -Raul
     
    Viimeksi muokattu: 14.12.2010
  2.  
  3. Lerppu86

    Lerppu86 Active member

    Liittynyt:
    07.01.2008
    Viestejä:
    3,489
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    68
    Jos budjettiin sopisi 1055T prossuksi niin ota se.. muuten ihan hyvä setti
     
  4. Muff77

    Muff77 Regular member

    Liittynyt:
    14.12.2010
    Viestejä:
    1,942
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Monet sanoneet että phenom x4 3.2ghz ytimet toimisivat peleissä paremmin kuin phenom x6 2.8ghx ytimet, mutta ihan budjetinkin takia taidan jättää väliin, eihän sillä x6 olis hirveesti eroa pelis?
    Yks peliplaneetassa sanoi näin mun paketille :
    Koppa on *****, prossujäähy on *****. Kotelon voin luvata huonoksi, koska juuri marraskuun lopulla ostettiin isälle sellainen. Se on erittäin ohutta peltiä ja alkaa rämistä todella herkästi. Prossujäähy taas on ihan samankokoinen kuin Core i7 -suoritinten mukana tuleva, joten en usko että Phenomeissakaan on paljoa pienempi. On siis rahantuhlausta ostaa tuo.

    Afterdawnissa todella monella on Antec Three Hundred Ultimate Gamer Case, olisko se sitten parempi?

    Elikkäs prossujäähyistä olen aika pihalla. Eikös se vaan ole lisänä siellä jäähdyttämässä prosessoria? Vai onko se turha ostos minun konepaketilleni?
    Kävisikö sitten tämä prossujäähyksi?
    http://www.lapstore.fi/product_info.php?products_id=38737
     
  5. JustGamer

    JustGamer Regular member

    Liittynyt:
    02.06.2010
    Viestejä:
    4,757
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Kyllä siinä ero on ja varsinkin niissä peleissä jotka tukevat kuutta ydintä. Kohta kaikki hyvägrafiikkaiset pelit tukevat, nyt niitä on vähemmän (Resident Evil 5).

    Ja meetkö sä piru vie jostain peliplaneetasta kyselemään... No, jees. Sieltä varmaan toi X4 on parempi-juttukin on ponnahtanut taas esiin.

    Tuo koppa on hyvä, ei sitä tartte rämistellä. Ja se jäähyn koko ei vaikuta taas siihen tehokkuuteen, suoraan ainakaan.

    Prossyjäähyä ilman ei kone toimi, 200C lämpötiloja ei prossu kauaa kestä. Linkkaamasi on vastaava kuin tuo paketissakin jo oleva, joten ota se hinnan takia (vitosen halvempi).
     
  6. Pc_P

    Pc_P Regular member

    Liittynyt:
    28.07.2010
    Viestejä:
    2,517
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    48
    Viimeksi muokattu: 14.12.2010
  7. Muff77

    Muff77 Regular member

    Liittynyt:
    14.12.2010
    Viestejä:
    1,942
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Olisi mahdollista ehkä mahduttaa phenom x6 budjettiin, mutta onko siitä paljonkin hyötyä verrattuna x4? hiljaisempi / pelit pyörisivät sulavammin?

    Tarvitsenko muka erillistä prosessorin jäähdytintä ostaa, sillä prossulla on omakin mielestäni? Tai siis ei jokaisella ole erillistä prossujäähdytintä, tarvitsenko minä sitä suoranaisesti koneeseen ostaa?
    Kaveri sano näin: "Aiotko kellottaa sitä prosessoria? Sillä, jos et, niin etköhän ainakin ensialkuun pärjäisi sillä prosessorin mukana tulevalla. Ja tuollaisi 20e coolereita ei juurikaan kannata katsella. Hankkii paremman coolerin sitten myöhemmin, jos katsoo sen tarpeelliseksi."

    Nuo muistit on lopussa , onko sillä merkillä niin väliä? Tässä olisi 10e halvempi muisti
    http://www.lapstore.fi/product_info.php?products_id=41429
    Mutta merkistä en ole ikinä kuullut. olisiko jotain samanhintaista muuta merkki-muistia lapstoresta, tilaan kaiken sieltä!
    http://www.lapstore.fi/product_info.php?cPath=1_16_48&products_id=34085
    Näissä taas on 1333mhz, ja muissa 1600mhz, onko näillä isoa eroa? Jonku sopivan muistin heittäisitte? 4gb ddr3 n. 50e
     
    Viimeksi muokattu: 14.12.2010
  8. Lerppu86

    Lerppu86 Active member

    Liittynyt:
    07.01.2008
    Viestejä:
    3,489
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    68
    2,8GHz riittää pyörittämään vaivatta pelejä. Lisäksi "turbo" ominaisuus nostaa (olikohan kolmen) ytimien kelloja automaattisesti jos kaikille kuudelle ei ole kuormaa..

    Ota vaan noi muistit.. ei niillä mitään näkyvää saa aikaiseksi.

    Lisäksi:

    Tuo 20e perus cooleri on jo monta kertaa tehokkaampi kuin nuo boxed jäähyt. Ei tuolla mitään kamalia kelloja ehkä uskalla ajella mutta esim 3,5GHz luulisi menevän vielä aivan ongelmitta. On tuo jokatapauksessa parempi kuin oma jäähy ja varmasti hiljaisempi.

    Ihan voivat siellä peliplaneetallaan postailla mitä lystäävät
    http://hi-techreviews.com/index.php...78-arctic-cooling-freezer-7-pro-rev-2?start=3
     
    Viimeksi muokattu: 14.12.2010
  9. Muff77

    Muff77 Regular member

    Liittynyt:
    14.12.2010
    Viestejä:
    1,942
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Kiitos tiedosta :)
    Eli nämä muistit http://www.lapstore.fi/product_info.php?cPath=1_16_48&products_id=41429
    käyvät yhtä hyvin kuin muutkin muistit? otan nuo. Ainut mikä jäi askarruttamaan on se että tuo coolermasterin centurion 5 atx olisi hieno monella tuulettimella mutta onko se sitten epäkäytännöllinen jos se peruskäytössä "rämisee". Pitäiskö se antecin 300 ottaa, mitä mieltä olette?
    Eli minulle olisi hyödyllistä ottaa tuo samainen prosessorin erillinen cooleri + muistit mitkä linkkasin tässä viestissä + amd phenom x4 pärjään? Se on sillä selvä ellei tule jotain parempaa neuvoa, mutta pistäkään nyt mielipidettä vielä vapaasti kysymyksistäni :) !
     
  10. Muff77

    Muff77 Regular member

    Liittynyt:
    14.12.2010
    Viestejä:
    1,942
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Selvä! Olen päässyt jo aika lähelle lopullista ratkaisua!
    Olenn nyt päättänyt kaikista muista osista, otan sen prossun coolerinkin , Arctict cooler freezer 7 v2, mutta tää kotelo!
    Eli suositelkaa koteloa tälle kokoonpanolle http://img535.imageshack.us/f/kone2r.png/

    Itse olen löytänyt 3 vaihtoehtoa, en tiedä mikä olisi paras, mielipidettä?

    Antec Three Hundred Ultimate Gamer Case
    http://www.lapstore.fi/product_info.php?cPath=1_21_250&products_id=18566

    COOLER MASTER centurion 5 II ATX
    http://www.lapstore.fi/product_info.php?cPath=1_21_297&products_id=40388

    THERMALTAKE V9 MID TOWER BLACK COATING
    http://www.lapstore.fi/product_info.php?cPath=1_21_400&products_id=40737

    Pitäisi mielestäni emolevyni Asus AM3 AMD870 DDR3 mahtua noihin med koteloihin?
    Mielipidettä ja neuvoa koteloista, tai linkkaa paras sinun meilestäsi, Lapstore.fi:Stä mieluiten!
     
  11. Pc_P

    Pc_P Regular member

    Liittynyt:
    28.07.2010
    Viestejä:
    2,517
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    48
    Antec Three Hundred Ultimate Gamer Case

    Varmasti hyvä kotelo.
    Emolevy mahtuu.
     
    Viimeksi muokattu: 14.12.2010
  12. Lerppu86

    Lerppu86 Active member

    Liittynyt:
    07.01.2008
    Viestejä:
    3,489
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    68
    ATX sekä mATX emolevy menee miltei kaikkiin midi kokoluokan koteloihin. Yleensä emojen sopivuudet ilmoitetaan tuote selosteessa. Antecin 300 on melko varma valinta. Moni tuntunut olevan tyytyväisiä koteloon.
     
  13. Muff77

    Muff77 Regular member

    Liittynyt:
    14.12.2010
    Viestejä:
    1,942
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Kiitos neuvosta. (myös peliplaneetassa sanottiin että tämä paras :D )
    Elikkäs kaikki on kasassa. Tuli vaan sellainen huomio mieleen että prosessorin ja Arctict Cooling Freezer 7 Pro v.2 väliin pitäisi pistää lämpötahnaa?

    Lapstoressa , lämpötahna osastolla oli noita niin paljon etten kyllä tiiä mitä pitäisi noisra ostaa? Voisiko joku sanoa minkä noista / pitääkö sitä hommata?
    http://www.lapstore.fi/index.php?cPath=1_13_274&page=1&sort=4a

    Ps. tajuaakohan ne siellä lapstoren kasauksessa pistää sitä lämpötahnaa jos ostan sitä prosessorin ja coolerin väliin?
     
  14. Lerppu86

    Lerppu86 Active member

    Liittynyt:
    07.01.2008
    Viestejä:
    3,489
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    68
    todennäköisesti ei.. koska tossa coolerissa on jo oma esiasennettu mukana.

    edit
    "esiasennettu" mikä he*vetin "asennettu.."

    *mumsmumsmums* typo...
     
    Viimeksi muokattu: 14.12.2010
  15. BPVest

    BPVest Senior member

    Liittynyt:
    26.03.2010
    Viestejä:
    17,608
    Kiitokset:
    701
    Pisteet:
    173
    Coolerin mukana pitäs tulla. Ei tarvii hommata.

    Ei ne osaa konetta kasata jos eivät tajuu.

    Hemmetti, ny vasta tajusin et Lerppu86 tarkotti lämpötahnaa eikä Windowsia :D
     
    Viimeksi muokattu: 14.12.2010
  16. Lerppu86

    Lerppu86 Active member

    Liittynyt:
    07.01.2008
    Viestejä:
    3,489
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    68
    hahaha no eipä tuo mitään.. onnistuin tekemään kyllä typon ihan viimesen päälle...
     
  17. Muff77

    Muff77 Regular member

    Liittynyt:
    14.12.2010
    Viestejä:
    1,942
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Nauroin itsekin alussa :)
    Mutta asiaan! Olette olleet avualiaita, kiitos siitä! Pistän tänne kohtapuoliin valmiin paketin. Todennäköisesti annan Lapstoren kasata koneen ja tarkistaa toimiiko se. Windows 7 verkkokauppa.comista ja paketti on valmiina.
     
  18. Muff77

    Muff77 Regular member

    Liittynyt:
    14.12.2010
    Viestejä:
    1,942
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Heippa! Tässä on valmis konepaketti!

    http://img190.imageshack.us/f/kone.png/

    Koteloita tulee huomenna uusi erä ja coolereitakin pitäisi tulla kohta lisää. Ei mulla mikään hirmuinen kiire ole, tärkeintä olisi saada lähetys eteenpäin! Pitää raha-asioista jutella tarkemmin isän kanssa, mutta olen valmis maksamaan vaikka koko koneen itse kun näin kiva paketti saatiin :)

    Windows 7 ostan verkkokauppa.comista
    http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=46026

    Muuten vielö kerran jos jaksatte niin sanokaa että kaikki toimii toisten osien kanssa, eikä tarvitse enää mitään lisäillä! Kiitos jo etukäteen!
    olette olleet iso apu, kiitos siitä!
    -Raul
     
  19. JustGamer

    JustGamer Regular member

    Liittynyt:
    02.06.2010
    Viestejä:
    4,757
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Hyvin sopivat yhteen ja osat ovat oikein oivat. Ja huvin vuoksihan täällä pyöritään, mukava jos ollaan hyödyksikin :)
     
  20. wasdasi

    wasdasi Regular member

    Liittynyt:
    02.04.2010
    Viestejä:
    2,355
    Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    48
    Viimeksi muokattu: 14.12.2010
  21. Muff77

    Muff77 Regular member

    Liittynyt:
    14.12.2010
    Viestejä:
    1,942
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Kiitos sinulle panostuksestasi :) Mutta tälläinen kysymys. Minun nykyisessä pakettikoneessa on usb 2.0 tuki eikä ole ollut mitään ongelmia (esim. muistitikkujen kanssa) että mihin tartte usb 3.0 tukea? Täyttääkö tuo samainen emolevy kaikki minun emolevyni puitteet, paitsi että usb 3.0 tukikin?

    Tuo silentrig on kyllä halvempi selvästi. Mutta onko se luotettava? Ei kerrota edes sen myyntipistettä tai kotipaikkakuntaa, vain että huoltopaikka on Tampereella.
    Olisin halukas tilaamaan ehkä kuitenkin silent.rigistä kun kerran samalla hinnalla saisin paremman prossunkin ja emolevyn.
    2 kinkkistä kysymystä sillä mulla ei olekkaan hirveä kiire saada tätä pakettia. Joulun jälkeen tai lopussa tilataan vasta.

    1kysymys:
    Club 3D Radeon HD 6870 1024
    PowerColor Radeon HD 6870 1024MB
    Ovat samanhintaisia : 229e.
    Onko näillä jotain eroa, tunnetusti parempi / laatu? Kumpi kannattaisi ostaa? Powercolorin olisin lasptoresta ostanut!

    2kysymys:
    AMD Phenom II X4 965 (C3) Black Edition, 4x 3.40GHz, boxed
    AMD Phenom II X6 1055T 125W, 6x 2.80GHz, boxed
    ei ole hirveä hintaero silent.rigistä. En olisi lapstoresta ostanut phenom x6 mutta nyt voisin harkita. Tehdään tämä nyt selväksi! Jotkut sanoo että x4 3.2ghz toimivat paremmin peleissä ja jotkut sanovat että x6 pärjää pitempää, pelejä alkaa tulemaan x6, mutta onko tästä phenom x6 2.8ghz sitten hyötyä nytten kun käytät konetta? onko se sulavampi ja parempi kuin x4 vastaava olisi koneessa kiinni?

    Kiitos jo etukäteen! Toivottavasti en ole rasittava mutta kun pariin vuoteen ei ole pc-komponentteja seurannut niin olen tippunut kehityksen matkasta hiukkasen :)
     
    Viimeksi muokattu: 15.12.2010

Jaa tämä sivu