1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Pelikone 900€

Viestiketju Uutta tietokonetta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi Kepazz 23.02.2015.

  1. BPVest

    BPVest Senior member

    Liittynyt:
    26.03.2010
    Viestejä:
    17,608
    Kiitokset:
    701
    Pisteet:
    173
    AMD vs Intel vs Nvidia keskustelut on aina vähän tällasia.

    Tohon War Thunder kysymyksees en osaa sanoo paljookaan. Periaatteessa Linux ei "syö" tehoja sen enempää mitä Windows. Tosin jos peliä ei oo tehty Linuxille vaan se vedetään jonkun emulaattorin kautta, tehoja katoo melkosesti. Ton pelin kohdalla ovat ehkä vasta saaneet tehtyä sen jotenki Linuxille ja siks vaatii tehoja.
     
  2.  
  3. Kepazz

    Kepazz Member

    Liittynyt:
    23.02.2015
    Viestejä:
    38
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    18
    Jaahas, mun pitää kai vähäsen katella muista keskusteluista tai tehä uus. Sellanen missä mä kerron tarkasti minkä tyyppisiä osia haluun.
    AMD tuntuu mulle oikeemmalta, ja jos se vaatii että otan windowsin, niin kai on pakko vaikka harmitus oliskin suuri.
    Toisaalta, jos ottasin sen sun ehottaman paketin, niin siihen jäis varaa vielä windowsille.
    Tiedätkös, mistä windows 8.1 sais halvimmalla?
    Mieluusti alle satasella jos mahdollista.
    Tuo linux ei ole kumminkaan sellanen ehdoton joo, vaan se on kevyt, nopea, hieno, ilmanen ja kaikkea muutakin, mutta ei windowsissakaan mitään vikaa ole, vaan se ei ehkä ole ihan niin kiinnostavan näkönen.
     
  4. BPVest

    BPVest Senior member

    Liittynyt:
    26.03.2010
    Viestejä:
    17,608
    Kiitokset:
    701
    Pisteet:
    173
    Ei se AMD mitään Windowsia vaadi. Niinku sanoin, Linuxilla AMD pyörii suhteessa paremmin mitä Windowsilla, ainaki teoriassa. Halvin Windows löytyy hintavertailulla (hintavertailusivuja tarkotan), en osaa sanoo mistä kaupasta löytyy halvimmalla.
     
  5. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,433
    Kiitokset:
    3,872
    Pisteet:
    223
    Johtunee siitä että porukoilla ei ole oikein kokemusta linuxista. Eihän se kenenkään asiaa auta jos omiaan höpöttelee.

    Eikös nuo pelien vaatimukset johdu openGL:n ja directX:n eroista? Miten vain, mutta mitä nyt itse olen asiasta kuullut ja lukenut, linux ei ole lähelläkään sitä tasoa että siitä olisi varteenotettavaksi pelialustaksi. Siitä kai kielii steamboxin viipyminen ja pian varmaan jo lopullinen kuoppaaminenkin.

    Noita kannattaa katsella "käytettynä", vaikkapa huutonetistä.
     
  6. Phat-J

    Phat-J Active member

    Liittynyt:
    25.07.2012
    Viestejä:
    346
    Kiitokset:
    116
    Pisteet:
    53
    Juu, itsekään en Steamia ole koskaan käyttänyt vaan pelailen old-school:) Myös Linuxin ja johdannaisten käyttö on ollut aika marginaalista, joten tiedot perustuu enemmän luettuun kuin koettuun. Siksi en näitä asioita niin hanakasti lähde kommentoimaan/neuvomaan tai ainakaan heittämään omia mielipiteitä ja mututuntemuksia faktoina. Joillain tässä kohtaa raja hämärtyy...

    Itse jeesasin siinä, mitä osaan ja ehdotin tuota konepakettia tonnin budjetilla. Sillä jos tonni on budjetti, on se Intel/nVidia paketti edelleen sitä AMD:n 800€:n reippaasti tehokkaampi. Olisko sellasen 200 euron edestä :D

    Hyvä juttu kunhan perustuu siihen, että se 800 euron kone on riittävä omaan käyttöön, eikä liikaa tunteisiin:)

    Täysin pelaamisestahan tuo riippuu. Muuten kaikki toimii käytännössä samalla lailla molemmilla alustoilla. Ja Linux käytössä isompi kysymys varmasti on enempi AMD-nVidia kuin AMD-Intel. Ne nVidian "paremmat" näyttisajurit varmaan kääntää viisaria enemmän siihen suuntaan. Mutta jos ihan perus-Winukkaan tyytyy, silloin saa aina molemmilta tuoreet ajurit ja lähinnä raudan hinta määrittää pelisuorituskyvyn. Uskaltaisin jopa väittää, että noissa molemmissa paketeissa tuo hinta/teho-suhde on aikalailla samat; 200 eurolla saat 200 euroa tehokkaamman koneen;)
     
  7. Kepazz

    Kepazz Member

    Liittynyt:
    23.02.2015
    Viestejä:
    38
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    18
    Tää AMD:tä en todellakaan ota, koska se olis enemmän tunteissa vaan, että se on halvempi. Enhän mä näistä niin paljoa ymmärräkkään että voisin itelleni vakuutella että AMD on aina parempi. :D
    Jotenkin tälläsenä köyhemmän puoleisena tonni tuntuu pikkusen liian suurelta.
    Kone pitää saada, että voi sitten itteä viihdyttää, kun pelaa kavereitten kanssa, mitä nyt sitten pelaakaan.
    Kattelen kyl koko ajan pelejä mitä vois hommata. Spintiresi ja the forest. Noihan sitten pyörii siinä?

    Ja kyllä ihmeessä tuo intel paketti voi olla parempi.
    Kun mulla ei kumminkaan koneen kanssa niin hätää ole, niin onkos noista osista tulossa parempaa versiota lähes samalla hinnalla? Tai tuleeko uusia, että noi jäis takaalalle ja halventuis?
    Eli ei haittaa vaikka pukki tilais osat saksasta ja pääsisin niitten kimppuun sitten sillon.
    Mulla tämmönen läppäri on mikä nyt justiinsa jokusen pelin pyörittää ja pleikkari 3 on niin ei ainakaan pitäis liian kova hoppu tulla, tai ainakin niin mä toivon.
     
  8. Kepazz

    Kepazz Member

    Liittynyt:
    23.02.2015
    Viestejä:
    38
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    18
    Tai aattelin sitä, että jos ne on tehty pikasesti jollain emulaattorilla, niin AMD tuskin ihan niitä pyörittää, niin jos ne tuohon spintiresiinkiin tän vuoden puolella linux version tekee (tai vaikka ei tekiskään), niin sekin voi vaatia koneelta enemmän. Tällöin aattelin että windowssilla tää voi mennä ehkä pikkasen helpommin.
    Ja saanhan mä aina vaihtaa winukan linuxiin jos ei yhteiselämä 8.1 kanssa suju niin kuin sovitaan.
    Ja se kyllä sitten harmittaa, kun oottaa jotain peliä ja sitten se ei olekkaan linuxille.
    Mutta windowsin osta erikseen eli käyttis ei kuulu budjettiin niinkuin alussa laitoin.
     
  9. pk59

    pk59 Member

    Liittynyt:
    26.07.2009
    Viestejä:
    14
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hei miten tuo saksasta osien tilaaminen, kun siellä on alv 19% ja suomessa 24% , tuleeko vielä lisäksi 5% lisähintaa ostoskoriin. Ainakin kun tilaan levyjä nierleltä saksasta niin lisäävät sen 5% ostoskorin loppusummaan, laitoin tän kysymyksen siksi ettei kenellekään tule lisäkuluja yllätyksenä
     
  10. pk59

    pk59 Member

    Liittynyt:
    26.07.2009
    Viestejä:
    14
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    [​IMG]

    eli jos tuon todellinen hinta olisikin noin 1150e plus postit
     
  11. Jazbu

    Jazbu Regular member

    Liittynyt:
    15.01.2014
    Viestejä:
    195
    Kiitokset:
    26
    Pisteet:
    38
    Ei, kyllä se maksaa ihan ton 927euroa + postit.
    tuo 148e sisäältyy jo tohon hintaan, saksan veroja , eikä tullilla ole siihen mitään sanottavaa kun se suomeen saapuu koska euroopasta tilattu.
     
  12. Kepazz

    Kepazz Member

    Liittynyt:
    23.02.2015
    Viestejä:
    38
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    18
    Miten toimii tuolla mindfactoryssa palautus tai takuu?
    Että jos on hajonnu joku paketti ja mahdollisesti vahingoittanut osaa, niin kuin helposti laittaa uuden ja toimiiko, jos puhuu englantia tai suomea. (osaako ne kääntää)
     
  13. Jazbu

    Jazbu Regular member

    Liittynyt:
    15.01.2014
    Viestejä:
    195
    Kiitokset:
    26
    Pisteet:
    38
    Ei ole onneksi ollut tarvetta lähteä kokeilemaan tuota takaisin lähettelyä, aika harvinaistahan se on että takuun alainen tuote menee rikki. ellei sitten matkalla ole osumaa ottanut. Kyllä uskon sen takuun pelaavan, mutta onhan siinä oma työnsä kun joutuu Saksan kautta operoimaan.
    Ja kyllä Englannilla pärjää, jos jotain kysyttäviä sinne suuntaan on, hankalat on vaan nuo noiden nettisivut kun niitä ei englanniksi saa.
     
  14. BPVest

    BPVest Senior member

    Liittynyt:
    26.03.2010
    Viestejä:
    17,608
    Kiitokset:
    701
    Pisteet:
    173
    GTX970 kortista.

     
  15. Phat-J

    Phat-J Active member

    Liittynyt:
    25.07.2012
    Viestejä:
    346
    Kiitokset:
    116
    Pisteet:
    53
    Kiitos hauskasta videosta. Taisin itse ton jo pari viikkoa sitten linkittää... joillain kun tuo itseironia toimii, eikä kaikkea tartte ottaa niin vakavasti.

    Sitten kun itse omassa käytössä tuosta jotai feelua löydän, niin saatan harkita palauttamista. Tosin maksoin tuosta sellasen 280X ratukan verran, etten mitään vastaavaa kyllä tilalle saa... Ja onhan siinä kuitenkin noita ratukoita enemmän (toimivaakin) muistia, pelitehoista ja hyötysuhteesta puhumattakaan...
     

Jaa tämä sivu