1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Pari kysymystä Radeonin näytönohjaimista

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi smirk 25.05.2004.

  1. smirk

    smirk Regular member

    Liittynyt:
    17.03.2004
    Viestejä:
    237
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Elikkä ongelma on GF TI-4600 joka ei tykkää toimia uudessa emossa... veikkaisin ettei saa yhteyttä kun vanhassa oli semmonen nipsu joka piti ohjaimen paikalla ja tiukasti emossa kiinni, mutta tästä uudesta puuttuu tuommoinen.
    Jos joku osaisi auttaa niin olis kiva, mutta ellei niin ostan tollasen Radeonin.

    Siihen liittyen mitä eroja Radeonin 9600 ja 9800 on ?
    Mitä toi muistin nopeus ja määrä näytönohjaimessa vaikuttaa ?

    Edit: Taisin selvittää ton GF TI-4600 sopimattomuuden... sattuisiko kukaan tietämään onko toi AGP 3.3 ku mun emoni ei tue AGP 3.3
     
    Viimeksi muokattu: 25.05.2004
  2.  
  3. toukkaman

    toukkaman Guest

    Todennäköisesti vika ei ole siinä lukittimessa. Jos epäilet kopan ja emon kiinnityksen olevan "vino" voit kasata koneen vaikka antistaattisen pussin päälle ilman koppaa.
    Jos olket juuri vaihtanut emon luulisin vian olevan ennemmin biossin säädöissä, emon/näytönohjaimen driverit.

    JOs kuitenkin haluat vaihtaa radeonin, niin esim. tuossa käppyröitä suorituskyvystä:
    http://www.tomshardware.com/graphic/20031015/radeon9600xt-07.html#unreal_tournament

    Muistin nopeudella on suuri merkitys, Määrällä ei niinkään kuin jossain kuristetuissa malleissa, mutta niitä ei muutenkaan kannata ostaa kuin tee se itse miehet, jotka modaa kortteja.

    Eli osta budjetin mukaan joko 9600 pro, 9600 xt tai 9800 pro. Itse ostaisin tuon viimeksi mainitun kun on hinnat mukavasti laskeneet.
     
  4. smirk

    smirk Regular member

    Liittynyt:
    17.03.2004
    Viestejä:
    237
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joo toukkaman meni vähän päällekäin toi mun modaus...
    Eli niitä asetuksii ois aika paha muuttaa, koska kuvaa ei näy, mutta uskoisin ton olevan syy.

    Ostampa varmaan ton 9600 XT vaikka noi 9800 Pro on halvempii kuin aikaisemmin ei budjetti oikeen kestä ku rahaa tulee vasta kahen kuukauden päästä ja ois pakko saada ohjain nyt ja toiseks noissa 9800 on liian isot tuulettimet mun makuun.

    Lueskelempa ton linkin kohta ku ehdin.

    Kiitos avusta.
     
  5. toukkaman

    toukkaman Guest

    Tarkoitit varmaan agp 3.0 eli 8x.

    http://www.arctic-cooling.com/de/produkte/vga_silencer/

    Tuosta hiljainen ja tehokas jäähy siihen radeoniin. Jimmyltä saa 18,90 ekua.

    Itsellä tuo kiinni ja voin varauksetta suositella. Hintakaan ei ole paha. Alkuperäinen jäähy kannattaa tietenkin säilyttää ettei mene takuu...

    EDIT:TYPO
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 25.05.2004
  6. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Viimeksi muokattu: 25.05.2004
  7. smirk

    smirk Regular member

    Liittynyt:
    17.03.2004
    Viestejä:
    237
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Toukkaman tarkoitin voltti määrää mutta unohdin merkin... hups

    Agent_007 selvensikin tilannetta ja kiitos linkist katon just ku ehin.

    Toukkaman kiitos sullekin tosta linkist mis oli noita tuloksii, voin sen avulla miettii vähän kumman Radeonin ostan. Ja kattelen kohta ton jäähyn.
     

Jaa tämä sivu