1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

"Pagefile" SSD vai Kovalevy?

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi Darkened666 12.11.2015.

  1. Darkened666

    Darkened666 Regular member

    Liittynyt:
    20.08.2012
    Viestejä:
    135
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mihin mun kannattais toi "pagefile" (en tiedä oikeaa sanaa suomeksi) laittaa? Katsoin tänää, että sen koko on 16gb ja se vie aika järkyttävästi tilaa mun SSD-levyltä mihin on asennettu kaikki tärkeät tiedostot Win7, Nvidia ajurit, virustorjunta jne.
    Itselläni on kaksi SSD-levyä kokoa: 64gb ja 256gb ja yksi kovalevy mikä on yhden teran kokoinen ja se on kahdessa osassa 500gb ja 500gb. tohon pieneen SSD-levyyn on asennettu Win7, Nvidia jne. kaksi muuta sitte on musiikille, peleille ja muille ohjelmille. Itselläni on 8gb muistia tässä koneessa.
    tänään laitoin sen tohon kovalevylle , mutta mietin olisiko mun kannattuna laittaa se tohon isompaan SSD-levyyn? Itse en näistä asioista tiedä hirveesti niin mieluummi kysyn täältä missä voidaan neuvoa.
    Jos jotain jäi uupumaan niin vastaan mielelläni.
     
  2.  
  3. Sakke88

    Sakke88 Active member

    Liittynyt:
    11.04.2004
    Viestejä:
    1,773
    Kiitokset:
    19
    Pisteet:
    68
    Pagefile/virtual memory tulee käyttöön vasta siinä vaiheessa kun koneen fyysinen muisti loppuu ja silloin koneen suorituskyky laskee merkittävästi. Pagefile/virtual memory yrittää siis korvata todellisuudessa käytössä olevaa erittäin nopeaa ram muistia. Itse suosittittelisin siirtämään pagefilen suuremalle ssd:lle tai ottamaan kokonaan pois käytöstä.
    Eli jos sen pois käöytöstä ei tule mitään ongelmia, niin se on täysin turha ja silloin suosittelisin kokonaan sen poistamista.
     
  4. rick79

    rick79 Senior member

    Liittynyt:
    15.02.2009
    Viestejä:
    5,125
    Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    En oikeen nää järkeä noissa kahdessa ssd-levyssä. Poista toi 64gb levy kokonaan koneesta ja asenna windows 256gb ssd:lle. Ssd ei oo tarkotettu varastokäyttöön, sitä varten on edelleen mekaaniset levyt.
     
  5. Darkened666

    Darkened666 Regular member

    Liittynyt:
    20.08.2012
    Viestejä:
    135
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No kulutus tavaraaha noi SSD:t on?
     

Jaa tämä sivu