1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ongelma outo viive Windowsissa

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi 7hands 07.12.2015.

  1. 7hands

    7hands Regular member

    Liittynyt:
    09.07.2005
    Viestejä:
    235
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    28
    Osaisiko joku sanoa missä saattaa olla vika, kun toisinaan Windows käyttäytyy todella hitaasti. Esim kansion tuplaklikkauksesta siihen, että ikkuna avautuu ja kaikki ikonit päivittyy kestää jopa 30 sekuntia! Eikä päällä ole kuin Firefox ja Thunderbird (sähköpostiohjelma). Yleensä on toiminta nopeampaa, mutta tälläinen takkuilu ihmetyttää. Kovalevylläkin 8gb vapaana. Fyysistä muistiakin puolet käytettävänä.

    Takkuilu on raivostuttavaa, kun se ilmenee. Jo että klikkaa oikeata hiiren painiketta jotta voisi vaikka kopioida tiedoston, ja sitten siirtää sen uuteen paikkaan, tuntuu toisinaan aivan liian pitkältä, kun ideaalisti sen pitäisi toteutua samassa ajassa kun nappia klikkaa.
     
  2.  
  3. vpaka26

    vpaka26 Member

    Liittynyt:
    23.07.2015
    Viestejä:
    30
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    6
    Sulla on kone liian täynnä tavaraa ja sen takia kovalevy saattaa hajota kun sinne kertyy liikaa roskaa. Suosittelen poistamaan ohjelmia tai pelejä mitä et tarvi ja puhdistamaan koneen ihan täysin kaikesta roskasta ja toiseksi tee virustarkistus varmuuden vuoksi.
     
    Viimeksi muokattu: 07.12.2015
  4. rick79

    rick79 Senior member

    Liittynyt:
    15.02.2009
    Viestejä:
    5,125
    Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    Jos kovolla on 8gigaa enää vapaata niin minkä kokonen kovo sulla on? Siellä pitäs olla reippaasti enemmän vapaata
     
  5. 7hands

    7hands Regular member

    Liittynyt:
    09.07.2005
    Viestejä:
    235
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    28
    kokonaistilaa on kovalevyllä joku 450gb. kuinka paljon siitä pitäis olla tyhjää, että vaikuttaa koneen rullaukseen? mulla on ulkoinen kovalevykin, jonne voin osan roinasta tyrkätä sivuun.
     
  6. rick79

    rick79 Senior member

    Liittynyt:
    15.02.2009
    Viestejä:
    5,125
    Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    No kyllä mä oon pitäny vähintään 10% tyhjää, suositus voi olla enemmänki
     

Jaa tämä sivu