1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ostanko tämän vai...?

Viestiketju Uutta tietokonetta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi MTM2 03.10.2007.

  1. MTM2

    MTM2 Member

    Liittynyt:
    03.10.2007
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tervehdys arvoisat tietokonegurut,

    auttakaapa miestä mäessä:) Olen hankkimassa konetta kahteen tarkoitukseen: Ensinnäkin pienen nettikaupan pyörittämiseen jossa joudun hyvin pienessä mittakaavassa käsittelemään kuvia sekä suoriutumaan normaaleista toimistorutiineista. Toiseksi - ja tämän epäilen olevan se ratkaisevampi osio - pelaan aktiivisesti pokeria ja usean yhtäaikaisesti auki olevan pöydän lisäksi koneen tulee suoriutua sujuvasti samalla reaaliajassa päivittyvästä ja alati kasvavasta tietokannasta ja sen analysoinnista.

    Minulle tarjottiin tätä

    FUJITSU-SIEMENS PÖYTÄKONE Intel Core 2 Duo E6750, 2,4GHz, FSB 1066MHz, 4MB Cache
    Muisti 2048MB DDR II 677MHz (2 x 1024 MB)
    Kiintolevy 500GB SATA2 7200rpm
    Kortinlukija 11-in-1
    DVD+RW+R / -R -RW Dual Layer DVD±RW±R SATA
    nVidia Geforce 8800GTS, 640MB, 2 x DVI,HDCP
    Äänipiiri Creative X-FI Extreme Gamer Fatal1ty, front module
    Käyttöjärjestelmä Windows Vista Home Premium
    Norman Virus Control 3 vuoden päivityksillä
    Tyyppi: SCALEO Xi 2530-23P
    Avajaistarjous: 1599,-
    Tuotteita rajoitettu erä

    Nyt kuitenkin annoin kuiskia korvaani neliydinprosessorin ihanuudesta sekä siitä että tuo tarjottu kone sisältäisi minun käyttööni turhan hyvät ääniominaisuudet - saisiko siihen kuluvalla rahalla mahdollisesti jotain muuta joka palvelisi tarkoitustani paremmin. Sen ainakin tiedän, että muistia sopisi olla enemmänkin, mutta kuulin että tuo Vista ei kolmea gigaa enempää ymmärrä? Onko siinä mitään järkeä? Jos viitsit asiaani paneutua ja jonkun asiallisen ja mieluusti perustellun mielipiteen tänne kirjoittaa, olen oleva suuresti kiitollinen!
     
  2.  
  3. schnappi

    schnappi Guest

    http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/k...6,51969,49967,52841,64432,62912,64191,34019x4
    Ehdottaisin alkuun tollasta.
    32bit vista ei tunnista enempää kun 3Gt mutta 64bit vista taas ymmärtää.
    Paketissa on mukana 4ydin prossu joka on käyttöösi hyvä, koska sinulla on paljon ohjelmia samaa aikaa auki.
    Sitäpaitsi tuo sinulle tarjottu paketti on ylihintainen :D
    jos kasaa samoilla osilla hintaseurannassa koneen niin se on jonkin verran halvempi.

    Pelitehoa et tarvitse joten vaihdoin näyttiksen hiukan tehottomampaan versioo (8600GT 512Mt Silent) joka on siis passiivi jäähyllä ja ei tuota ääntä!
    Kotelona toimii Antec sonataIII jossa mukana laadukas poweri!

     
  4. MTM2

    MTM2 Member

    Liittynyt:
    03.10.2007
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ihailtavaa vastausripeyttä:) Noihin hintoihin ei kannata ihan älyttömästi tuijottaa, olen siitä "onnellisessa" asemassa että saan ostettua tämänkaltaista tavaraa kohtuullisin ehdoin. Periaatteessa voisin siis tilata kaikki nuo osat erikseen suoraan tukkurilta ja kasata koneen itse mutta - siinäpä se - osaamiseni ei missään tapauksessa sellaiseen riitä eli joudun johonkin jälleenmyyjään turvautumaan. Mistäs ihmeestä muuten tällainen tavallinen tallaaja tietää mikä Vista on 32- ja mikä 64-bittinen?

    Näyttiksen laadusta en välttämättä tinkisi vaikkakin tuo äänettömyys houkuttaa, toisaalta parempi puoliskoni on nukkunut sujuvasti tulpat korvissa samassa huoneessa kun minä hakkaan yöt korttia:)
     
  5. schnappi

    schnappi Guest

    Eli kun tilaat pakettia niin kerrot että haluat koneen kasaus/testaus palvelun. se maksaa ~40€ --> riippuen kaupasta.
    32bit vista olisi siinä mielessä parempi että kaikki ajurit toimii ihan melkeen tosta vaan. 64bit vistalle ei kaikki ajurit vielä ihan noin vain toimi mutta asia korjaantuu koko ajan.
    Tietysti jos 3Gt muistia riittäisi niin otat vaikka 32bit vistan ja 2x1Gt ja 2x512Mt muistia että kaikki toimii dualchannelissa.


    No jos ei tingitä laadusta niin 8800Gts 320Mt kortti sitten peliin vaan. koska tuo 320Mt on saman tehoinen, jopa tehokkaampi kuin tuo kalliimpi 640mt malli!

    Joten nyt olisi tällainen paketti kasassa!
    http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/k...51970,49967,52841,64432,62912,34022x2,34019x2
     
  6. ArcDucK

    ArcDucK Regular member

    Liittynyt:
    05.04.2007
    Viestejä:
    281
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Siis koneen kasaaminen itse ei ole oikeasti kovinkaan rakettitiedettä..

    itse omani kasasin ja en koskaan ollut aikaisemmin oikein edes katsellut koneen sisuksia aikaisemmin..

    toki siihen meni muutama tunti kun sen viritteli kasaan, Mutta emolevun ohjekirja ja kotelon ym.. antoivat kyllä varsin tarpeeksi apua..

    eli jos ei saa kasausta kohtuuhintaan niin ei se kasaaminen ole mikään paha homma.. jos vain englanti edes hiukan taittuu..

    + netistä löytyy monen monia hyviä ohjeita koneen kasaamiseen..

    eli jos saat osat tosi halvalla hommattua versus siis kaupan hintoihin niin en ymmärrä miksi et säästäisi tai käyttäisi säästämiäsi rahoja, hintojen puolelta parempiin osiin..

    tosi jos paalua löytyy niin antaa palaa vain :D

    Muuten tuo paketti on varsin mukavan oloinen.
     

Jaa tämä sivu