1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Onko vika ajurissa vai missä?

Viestiketju Ajuri- ja softaongelmat -osiossa. Ketjun avasi X_Ted 14.11.2009.

  1. X_Ted

    X_Ted Member

    Liittynyt:
    08.02.2009
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Latasin pelin TrackMania United ja kun yritin saada sitä toimimaan tuli kaksi ilmoitusta.

    Your video card performance has not been found. A quick bench will be run.

    ja hetken päästä

    Could not retrieve your graphic device performance. Automatic graphic quality may be inadequate.

    Olen pelannut aiemmin koneellani TrackMania Nations Forever:iä ja se lopetti aikoinaan toimimasta.

    Itse en osaa tuota suomentaa järkevästi kun en tietokonekielestä juurikaan mitään ymmärrä.

    Kiitos etukäteen kaikille vastanneille.
     
  2.  
  3. jststrtd

    jststrtd Regular member

    Liittynyt:
    18.02.2006
    Viestejä:
    429
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Peli haluaisi tietää minkälainen näytönohjain sinulla on jotta se voisi asettaa sopivantasoiset grafiikka-asetukset peliin. Jostain syystä peli ei löydä näitä tietoja (ei tunnista näytönohjainta vanhuuden tai muuten vain outouden takia) tai esimerkiksi ajurit eivät ole aivan kohdallaan.
    Etkö siis saanut peliä ollenkaan käyntiin? Tuossa viestissä ilmoitetaan vain että automaattisesti asetetut grafiikka-asetukset eivät välttämättä ole sopivat. Eli käsittääkseni pelin toimimista tai käynnistymistä ei estetä.
    Jos käynnistät pelin ns. Launcherilla missä ensin tulee pieni ikkuna josta voit painaa Play pelataksesi, voit myös valita Config josta voit säätää grafiikka-asetuksia; näytön tarkkuutta ja Advanced osiosta jos valitset aluksi esimerkiksi Low asetukset, ikkunan ylöreunasta, pääset varmaan kokeilemaan, jaksaisiko kone pyörittää paremmillakin grafiikoilla.

    PS. Vedin suurimman osan ohjeista muistin perusteella, kerro ihmeessä jos jokin kohta ei pidä paikkaansa.
     
  4. X_Ted

    X_Ted Member

    Liittynyt:
    08.02.2009
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Peli alkoi toimimaan, kun vaihdoin entisen f-securen/nykyisen soneran tietoturvan pois ja laitoin tilalle Kerion ja Aviran.

    Mystisiä noi viat mulle.

    Mutta olen aikoinani ladannut uudet ajurit koneeseen enkä tiennyt et vanhat pitää poistaa sitä ennen ja sammutella kone siinä välissä.

    Eli onko minulla mahdollisesti jotain sotkua koneessa tästä asiasta johtuen?

    Eli jos lataan uudet ajurit koneelle ja poistan vanhat, uudelleenkäynnistän koneen niin tuleeko näytölle siltikin kuva jotta saisin laitettua uuden ohjaimen vai onko mahdollista, että näyttö pimenee?
     
  5. jststrtd

    jststrtd Regular member

    Liittynyt:
    18.02.2006
    Viestejä:
    429
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Vanhat ajurit voi kyllä poistaa ensin (lisää/poista-sovelluksella tai vastaavalla), käynnistää sitten kone uudelleen ja asentaa uudet ajurit. Toisaalta uusien ajureiden pitäisi asentua vanhojen päälle, että mitään mahotonta sotkua ei pitäisi olla.
     

Jaa tämä sivu