1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kysymys Onko järkeä odottaa?

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi JulioTheCoolio 03.11.2017.

  1. JulioTheCoolio

    JulioTheCoolio Member

    Liittynyt:
    03.08.2011
    Viestejä:
    33
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Onko tilanteessani mielestänne järkevää vielä odottaa uuden koneen hankintaa? Haluaisin tilata uuden koneen jo joulukuun loppuun tai ensi vuoden alkuun, sillä nykyinen kone alkaa joidenkin nykypelien kanssa jo pienimmilläkin asetuksilla antamaan vain 30-40fps. Alkaa siis oma kipukynnys tulemaan pikkuhiljaa vastaan, mutta voisin pärjätä nykyisellä vielä ensi vuoden syksyyn jos siitä olisi huomattavaa etua.

    Haluan siis kasata kokonaan uuden n. 1000e pelikoneen, jolla päivitystarvetta ei hetkeen olisi. Kaksi aiempaa konetta on ollut pakettikoneita, joista vaan näyttiksen olen vaihtanut, ennen seuraavaan siirtymistä. Tällä menettelyllä olen selvinnyt 7 vuotta/kone Nyt kuitenkin rahatilanne semmoinen että haluan mahdollisimman hyvän vastineen rahalleni ja aion päivittää vain tarvittavia komponentteja ajan myötä.

    Mietityttää vielä mitä komponenttipuolella tapahtuu tällä hetkellä? Olen lukenut että intelin uudet coffee-lake prossut ja niille tarkoitetut emot ei ilmeisesti pärjää hinta-laatu suhteessa AMD:n ryzeneille. Inteliltä on kuulemma tulossa ensi vuonna cannon-laket, jotka kuulemma voisivat olla paljon tehokkaampia. Budjettiini voisi mahtua nvidian 1080 näyttis, mutta en tiedä onko sillekin puolelle tulossa uutta hyvää? Muistien hinnat on kuulemma korkealla.

    Lisäys: en millään haluaisi vastaukseksi fanipoikien väittelyä, pidetään keskustelu siistinä kiitos :)
     
  2.  
  3. Ehni

    Ehni Active member

    Liittynyt:
    01.02.2012
    Viestejä:
    1,156
    Kiitokset:
    127
    Pisteet:
    73
    No näyttisrintamalla ei oo tapahtumassa mitään uutta hetkeen.
    Kuten sanoit niin intelin coffee lake prossut tulivat juuri, tai siis paperilla. Saatavuus on mitä on ja ainoastaan z370-piirisarjan emoja myynnissä ennen tammikuuta. Siksi coffee lake setti tulee suht kalliiksi.

    Myöskin ryzen + on tulossa tammi,helmi,maaliskuussa, jollakin noista.
    Tuohon 1000e budjettiin järkevä prossu olisi Ryzen 1600 mutta jos voit odottaa niin itse odottelisin ainakin helmikuuhun että nähdään mihin niistä ryzen+ prossuista on. Ja silloin on varmaan inteliltäkin halvempia emoja joten ostopäätös on helpompaa
     

Jaa tämä sivu