1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

ongelma integroidun äänikortin kanssa

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi jkori 17.07.2004.

  1. jkori

    jkori Guest

    elikkäs vanhukset ostivat paketin missä oli äänikortti integroitu emolle... emo on vissiin joku qdi k7v600-6al ja äänikortti käyttää ac97 ajureita. olen hakenut uudet ajurit ja kaikkea mitä olen keksinyt on tullut kokeiltua. ongelma on siis häiriöäänet esim. dvd:tä katsellessa, pelatessa jne. häiritsevin ehkä on mp3sia kuunnellessa kun painaa pausea niin ääni jää "pykimään" kunnes painaa uudelleen pausea tai sulkee winampin... mä en enää keksi mitään, jos jollain olisi ideoita niin olisin kiitollinen... jos jäi jotain epäselvää niin yritän parhaani mukaan selventää
     
  2.  
  3. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    start->run->msinfo32
    sieltä sitten hardware ja conflicts ja katso jakaako äänikortti IRQ:ta jonkin toisen laitteen kanssa.
     
  4. jkori

    jkori Guest

    ei jaa irq:ta minkään kanssa. meinaa mennä hermo tän kanssa, koko vkoloppu meni pilalle kun ei saanut toimimaan... jos olis oma kone ja paljon rahaa niin hakisin kaupasta äänikortin koneeseen. niin, ja toi "pykiminen" tapahtuu kaikessa missä joutuu kelaamaan tai hakemaan kohtaa esim. dvd:ssä tai avi pätkissä... ääni jää paikoilleen junnaamaan kuin rikkinäinen vinyyli tai cd-levy konsanaan...
     
  5. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
  6. jkori

    jkori Guest

    joo, noi mä hain jo ensi tilassa, ajattelin että levyllä on aina niin vanhat ajurit... mutta ei toimi levyn ajureilla eikä tuolla paketilla.. voiskohan tää emolevy olla jotenkin viallinen tai jotain siihen suuntaan...
     
  7. jkori

    jkori Guest

    kattelin tossa että 24€ sais perus live! kortin 5.1 äänillä, ajattelin sellasen hakea huomenna pois... kytken kokonaan ton integroidun pois päältä, ja uutta tilalle, luulis ongelman katoavan...
     

Jaa tämä sivu