1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ohjelmatallennusten siirtäminen digiboksin kiintolevyltä

Viestiketju Keskustelua kaapeliverkon digibokseista -osiossa. Ketjun avasi Atsaloom 23.05.2006.

  1. Atsaloom

    Atsaloom Regular member

    Liittynyt:
    14.07.2003
    Viestejä:
    262
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Pyysin kaveria nauhoittamaan digiboksilla yhden mukavan ohjelman tässä muutama päivä sitten. Minulla oli tieto siitä, että digiboksissa oli USB-liitäntä tietokoneeseen littämistä varten. Menin tänään sitten käymään hänen luonaan ja otin tyhjän DVD-levyn mukaan sitä varten, että poltettaisiin nauhoitus minulle mukaan, kun me ensin siirrettäisiin ohjelma USB-kaapelilla tietokoneelle.

    Yllätys olikin melko suuri, kun sitten pikkuhiljaa hetken pähkäiltyämme selvisi, että vaikka digiboksi oli kalleinta ja HTV:n hehkutusten mukaan parasta mallia, ja siinä oli 160Gb:n kiintolevy ja USB-liitin tietokoneeseen liittämistä varten, ei sen kiintolevyltä voi siirtää mitään tietokoneelle - siis kiintolevylle tallennettuja ohjelmia ei saa laitteesta pois mitenkään.

    Kyseinen digiboksi on HTV:n mainostama Handan CV-7700 PVR ja olen itsekin katsellut juuri saman houkuttelevalta tuntuneen kalliin digiboksin ostoa, mutta tämä tuntuu kyllä jokseenkin käänteentekevältä tiedolta ostopäätökselleni.

    Kun asiaa ja syitä miksi niin on alkoi ajattelemaan, niin kyllähän se tallennetun digitaalisen videomateriaalin siirtomahdollisuus tietokoneelle tai mille tahansa muulle digitaaliselle tallennuslaitteelle on tekijänoikeudellisessa valossa hieman rohkeaa.

    Mutta miten on yleensä? [bold]löytyykö tallentavia digibokseja miltä voi siirtää tallenetun materiaalin tietokoneelle[/bold]? Ja kun kerran tässä kertomassani digiboksissa Handan CV-7700 on USB-kytkentä tietokoneeseen rajoitettua yksisuuntaista vain tietokoneelta lähtevää tiedonsiirtoa varten, teillä olisi varmasti tietoa liikkuuko mitään vähemmän virallisia softamurtoja - hackkeja - millä boksin kiintolevyä voisi lukea ja sieltä tallennettua digitaalista videomateriaalia siirtä pois?

    Ja lopuksi yksinkertaisesti: eikö tältä digiboksilta tosiaan saa ohjelmatallennuksia mitenkään siirrettyä millekään muulle tallennusmedialle? lukuunottamatta mitään analogisia jälkinauhoitussiirtoja. Olisi nimittäin yhden tutun digiboksin kiintolevyllä yksi hiton hyvä dokkari minkä haluaisin palavasti saada talteen omalle koneelleni.
     
  2.  
  3. linuboy

    linuboy Member

    Liittynyt:
    11.04.2006
    Viestejä:
    25
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11

    Tuotas noin. Te olette joutuneet tekemisiin väärän tyyppisten Digivastaanottimien kanssa. Olette joutuneet suljettujen boxien julmaan maailmaan. Siellä voi tehdä vain sitä mikä on sallittua ja piste.

    Tutkikaa rauhallisesti Relookin, Dreamboxin ja Elanvision merkkisten laitteiden ominaisuuksia.

    Ovat vähän kalliimpia mutta ominaisuuksia sitten myös löytyy.
    Puheet vaikeakäyttöisyydestä ja bugisista softista ovat liioittelua
    em laitteiden kanssa. Ainostaan saatavuus on ongelma. Niitä kun ei normaalit kaupat halua myydä. Tai haluaisivat myydä mutta kun "isoveli" "Brysselin ryssä" on kieltänyt. Oih voi
     
  4. Atsaloom

    Atsaloom Regular member

    Liittynyt:
    14.07.2003
    Viestejä:
    262
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Okei. Kiitos vastauksesta.

    -Kai niistä puhua saa?(!) Olisiko suositella mitään edellisistä merkeistä?* Itse tiedän digiasioista ja -laitteista [bold]hirmuisen vähän[/bold], kun en ole yhtäkään digivastaanotinta koskaan omistanut.

    Mitä olen nyt vähän ottanut ainakin tuosta puhumastani laitteesta selvää, niin olen saanut käsityksen, että tuo Welhon Handan CV-7700 PVR malli taitaa olla yleisesti ottaen aika kökkö ja ihmisillä paljon ongelmia sen kanssa. Ja onko se edes hintansakaan arvoinen, mm. vain 160Gb:n kiintolevyllä(?).


    muokkaus:
    * (Welhon) kaapeliverkkoon
     
    Viimeksi muokattu: 01.06.2006
  5. linuboy

    linuboy Member

    Liittynyt:
    11.04.2006
    Viestejä:
    25
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11

    No itse suosittelen Dreamboxia. Siihen saa hyvin softaa. 500C on kaapeliverkkomalli ilman kovalevyä. Silläkin voi nauhoittaa mutta täytyy pitää PC:tä jossa se kovalevy fyysisesti on koko ajan päällä.

    DM7025 on Compo malli kahdella kaapeli virittimellä tai Kaapeli/Satelliittiviritin. Siihen saa kovalevyn lisävarusteena.
    Helppo asentaa itse ja voi itse valita minkä kokoisen kovalevyn laittaa ja minkä merkkisen ihan lompsan mukaan ->300Gb .

    Huoltovalikko on paikka josta saa paljon valmista tietoa
     

Jaa tämä sivu