1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Näytöohjaimen valintaan vinkkejä

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi Triumphi 26.09.2014.

  1. Triumphi

    Triumphi Member

    Liittynyt:
    29.09.2009
    Viestejä:
    38
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Moi! Oon nyt kattellu vähä parempaa näyttistä tähän projektikoneeseen, ja tämä olisi nyt tähtäimessä:

    Asus AMD R7 250X, 1GB GDDR5, DVI/HDMI/DP, PCI-E 3.0
    http://www.jimms.fi/tuote/R7250X-1GD5

    Mutta onko se yhteensopiva mun kokoonpanolle, en oikein käsitä tätä:
    • Power Consumption
      up to 150W1 additional 6 pin PCIe power required
    Mullahan lähtee powerista piuha missä on 4 paikkaa, ja sitten piuha missä on 6+2 paikkaa. Mutta jos laittaa tuon 6 paikkaisen piuhan kiinni emolevyyn niin ei ole tule kuvaa ollenkaan, joten tuolla 4 paikkaisella olen nyt mennyt. Vai onko nyt sitten kyse siitä että mun emolevyssä ei vaan ole omaa paikkaa lisävirtapiuhalle, vai onko tuossa näytönohjaimessa sitten paikka sille. Menee yli ymmärryksen.

    Tässä vielä koneen tiedot:
    AMD Phenom II 955 Black edition 3,2ghz
    Gigabyte MA785GM-US2H
    Virtalähde: Chieftec 500w
    AMD Radeon HD 6450 1gb ddr3
    Kingston Hyper X 2x2gb ddr2
    WD Digital 500gb kiintolevy

    Kiitokset jo etukäteen mahdollisista vinkeistä!
     
  2.  
  3. Axu_

    Axu_ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    14.10.2008
    Viestejä:
    9,819
    Kiitokset:
    239
    Pisteet:
    143
    Emolle ja näyttikselle on omat lisävirtansa. Emolle 4-pin, näyttikselle 6-8-pin.
     
  4. hk550vxi

    hk550vxi Regular member

    Liittynyt:
    01.05.2014
    Viestejä:
    261
    Kiitokset:
    32
    Pisteet:
    28
    Viimeksi muokattu: 26.09.2014
  5. Daword

    Daword Regular member

    Liittynyt:
    29.07.2009
    Viestejä:
    1,940
    Kiitokset:
    23
    Pisteet:
    48
  6. Triumphi

    Triumphi Member

    Liittynyt:
    29.09.2009
    Viestejä:
    38
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Okei, eli näyttikseen lyödään kiinni se lisävirtapiuha. Tämä selvensi :)

    Joo tämä, 4 pinnisellä se on ollut, sen 6 pinnisen kun laittaa niin ei tule kuvaa ollenkaan.

    Kiitos ehdotuksista, rahan puolesta kyllä onnistuisi molemmat, mutta unohtui mainita että mulla on tälläinen rajoittava tekijä että vaatii displayport-liitännän. Näytössä on vain dp, vga ja dvi -liitännät :/ ja mitä tuossa lueskelin niin hdmi-displayport adapterit ei vissiin ole mitään kovin hyvälaatuisia.

    Mutta onkohan dvi ja displayport liitännöillä kauheasti eroja laadussa? Mitä nyt googlettelin niin ei pitäisi hirveästi olla, joten siinä mielessä voisin tuon Gtx750ti:n hankkia. Näyttäisi olevan jotenkin vastaavia näyttiksiä dp-liitoksillakin, mutta ovat kalliimpia. Mahtaakohan sitten olla rahan väärtiä että saa dp:llä kiinni.

    EVGA GeForce GTX750 1GBB GDDR5 ,DVI,HDMI,DP
    http://www.jimms.fi/tuote/01G-P4-2751-KR

    EVGA GeForce GTX 750 Superclocked, 1GB GDDR5, DP, HDMI, DVI
    http://www.jimms.fi/tuote/01G-P4-2753-KR

    EVGA GeForce GTX750TI 2GB GDDR5, DVI,HDMI, DP
    http://www.jimms.fi/tuote/02G-P4-3751-KR
     
  7. Axu_

    Axu_ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    14.10.2008
    Viestejä:
    9,819
    Kiitokset:
    239
    Pisteet:
    143
    Jos näytössä on DVI, niin miksi näyttiksessä pitää olla DP?
     
  8. Triumphi

    Triumphi Member

    Liittynyt:
    29.09.2009
    Viestejä:
    38
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ajattelin vaan kuvanlaadun puolesta, kun mulla on ollut sellainen käsitys että dvi ei vedä vertoja näille uudemmille liittimille. Mutta näinhän ei ilmeisesti ole, joten Gtx750ti ja dvi dual link kaapeli lähti tilaukseen : )
     
  9. Tess11

    Tess11 Newbie

    Liittynyt:
    27.09.2014
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
  10. Daword

    Daword Regular member

    Liittynyt:
    29.07.2009
    Viestejä:
    1,940
    Kiitokset:
    23
    Pisteet:
    48
    Hw comparella ei ole mitään tekemistä nopeuden kanssa!

    Aloittelijat ja tietotekniikasta tietämättömät noita lukee eikä niillä ole mitään tekemistä todellisen suorituskyvyn kanssa.

    Tess11 voi itse ottaa asioista selvää ennenkuin tulee järjestelemään kortteja nopeus järjestykseen.. Olet pihalla kuin lumiukko.

    Gtx750ti on peleissä jopa 260x nopeampi... 250x on niin hidas että sitä turha edes vertailla.. Joten faktoista selvää ennenkuin lähtee pätemään..
    Hwcomparet sun muut vastaavat vain antaa väärän kuvan uutta ohjainta harkitsevalle ja noita sivustoja on syytä välttää kuin ruttoa.

    Tässä on aidot peli testit.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Viimeksi muokattu: 27.09.2014
    Gereti kiitti tästä.
  11. Lumikki

    Lumikki Regular member

    Liittynyt:
    15.06.2003
    Viestejä:
    418
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kunhan kommentoin tätä, koska se hieman häiritsee minua. En tarkoita että ei olisi erinomainen neuvo, mutta...

    Kuten sanoitkin niin tuossa ei ole tarkoituskaan vertailla NOPEUKSIA vaan kortin teoreettisia teknisiä ominaisuuksia toisiinsa. Mutta viittaus aloittelijoihin ja tietämättömiin on hieman liioiteltu, hieman viittaa siihen että ne "aloittelijat" eivät käytä myös muita sivustoja joissa vertaillaan oikein käytännössä kortteja jne. Tarkoitan että ei kannata luokitella ihmisiä ja olettaa niistä muista ihmisistä niin paljon, kun ei oikeasti tiedä kuka siellä kysyy ja missä muissa sivuissa he käyvät. Itse käyn tuossa sivustossa kun siellä on helppo vertailla kortin valmistajan ilmoittamia teoreettisia tehonkulutus arvoja toisiinsiinsa.

    Usein minun ongelma kysyessä neuvoja on se että ne neuvot tahtoo kuvastaa sen antajan omia prioriteetteja asioissa. Usein tietotekniikassa kyse on suorituskykyä jollain hinnalla. Joka on tärkeä asia mutta ei kaikille ihmisille se tärkein asia. Esimerkiksi arvioisin että iso osa ihmisistä ei ylikellota koskaan, jolloin asian ylikellotettavuudella ei ole merkitystä kuin niille jotka todella aikoo ylikellottaa.

    Mitä tulee alkuperäiseen kysymykseen niin jo saadut neuvot olivat hyviä.
     
    Viimeksi muokattu: 28.09.2014
  12. Daword

    Daword Regular member

    Liittynyt:
    29.07.2009
    Viestejä:
    1,940
    Kiitokset:
    23
    Pisteet:
    48
    Tekniset ominaisuudet selviää nimenomaan valmistajan kautta tai 3. osapuolen testaajan tekemän testin osalta, jossa tarkoin usein kerrotaan mitä ominaisuuksia itse kortissa on.

    Pelkät arvot ei kerro kortin todellista nopeutta joten Hwcomparen kautta ei voi vertailla korttien aitoja eroja.
    TechpowerUpin sivustolla on parhaimpia vertailu taulukoita jos faktat kiinnostaa.

    esim tässäkin tilanteessa.
    750ti on huomattavasti nopeampi kuin 250x..
    vaikka joku aloittelija olikin erimieltä
    Ja siksi käytän sanaa (aloittelija) koska henkilö joka tietäisi atk/näytönohjaimista ei kritisoisi asiaa etteikö 750ti olisi selkeästi 250x nopeampi.

    Täältä Afterdawnista haetaan osto vinkkejä sekä neuvoja, eikä aloittelijan tuomat omat näkemykset korttien eroista ja nopeuksista helpota tilannetta, varsinkin jos ne ovat virheellisiä tai perustuvat pelkästään Hwcomparen kaltaisiin sivustoihin ja niiden tulkintoihin.

    Hwcompare ei kerro Faktoja..
    Jokainen voi toki käyttää niitä mutta niiden pohjalta ei kannata lähteä neuvomaan ketään.

    Virran kulutukset ei ole teoreettisia vaan TDP arvoja jotka valmistajat korteilleen ilmoittaa.

    Ylikellotukseen kun viittasit niin en näe yhteyttä että mitenkä se liittyy 250x ja 750ti tai Hwcompare sivustoihin.
    750ti ilman kellotuksia on nopeampi kuin 250x ja nopeampi kuin 260x jos siihen viittasit.
     
    Viimeksi muokattu: 28.09.2014
  13. Lumikki

    Lumikki Regular member

    Liittynyt:
    15.06.2003
    Viestejä:
    418
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kuka on väittänyt että 250x on selkeästi nopeampi kuin 750Ti?
    Itse en ainakaan sellaista väittämää ole missään nähnyt?
     
  14. Gereti

    Gereti Senior member

    Liittynyt:
    08.10.2011
    Viestejä:
    8,356
    Kiitokset:
    426
    Pisteet:
    163
    Kyllä minä tämän tulkitsisin moiseksi väittämäksi


    Oma mielipiteeni asiaan on se, että olen 750Ti:n kannalla
     
    Daword kiitti tästä.
  15. Tunari

    Tunari Newbie

    Liittynyt:
    23.10.2014
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
  16. Daword

    Daword Regular member

    Liittynyt:
    29.07.2009
    Viestejä:
    1,940
    Kiitokset:
    23
    Pisteet:
    48
    Gtx750ti on nopeampi peleissä kuin 260x se on Fakta, ei oma päätelmä tai mielipide.
    Referenssi Gtx750ti on peleissä keskiertoisesti n.11% nopeampi kuin 260x

    Valitsitko oikein tietoisesti tämän vanhan 3dmark11 koska 260x saa siinä enemmän pisteitä?ollen peleissä silti hitaampi?
    Miksi et käytä esim 3dmark Firestrike testiä joka on nykyään paljon käytetympi.
    (260x jää tuossa gtx750ti:lle)

    [​IMG]



    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Ja loppu silaus.
    [​IMG]

    Loppu päätelmä
    Gtx750ti on nopeampi.
    Voit toki postata tänne muita kuin 3dmark11 pisteitä jos haluat vielä vängätä :D
     
    Viimeksi muokattu: 24.10.2014
  17. RatCon

    RatCon Senior member

    Liittynyt:
    18.01.2010
    Viestejä:
    9,502
    Kiitokset:
    574
    Pisteet:
    193
    Kumpi on susta järkevämpää ?
    1. Pyörittää videota jostain pelistä, ja verrata kummalla pyörii paremmin ?
    2. Pelata niitä pelejä, ja vertailla sen jälkeen näyttisten FPS lukemia keskenään ?

    Siksi noi benchmarkit on aina mitä sattuu, todelliset pelitestit ovat huomattavasti parempi keino.
     

Jaa tämä sivu