1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ratkaistu Nollaus jumittui

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi Emppa 23.02.2017.

  1. Emppa

    Emppa Member

    Liittynyt:
    08.12.2016
    Viestejä:
    25
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen nolaamassa hp:n läpääriäni. Aloitin nollamisen normaalisti asetuksien kautta ja valitsin hitaamman nollauksen. No kone siinä sitten aloitti nollaamisen. Kun tuntien päästä tulin katsomaan, oli näyttöön tullut teksti, että käyttöjärjestelmä on asennettu uudellen ja muuta sellaista. Klikkasi selvä nappia. Näytti siltä kuin kone olisi aivan normaalista käynnistynyt. Tuli HP:n logo jonka alla oli ne pyörivät pisteet. Kesti jonkun aikaa, ja HP:n logo katosi ja ne pallot jäi pyörimään ympyrää kuten ennen. Tämä on kohta jatkunut 24h. Pitäisikö kone pakottaa käynnistämään uudelleen vai mitä?
     
  2.  
  3. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,088
    Kiitokset:
    1,203
    Pisteet:
    243
    Emppa kiitti tästä.
  4. Emppa

    Emppa Member

    Liittynyt:
    08.12.2016
    Viestejä:
    25
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tarkoitan siis Windowsin palautusvaihtoehtoa. Käyttis on Windows 10 ja läppäri on jokin HP:n Pavillion Notebook
     
  5. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,088
    Kiitokset:
    1,203
    Pisteet:
    243
    Saitko Windowsin käynnistymään?

    Windows 10-koneissa ei taida olla valmistajan omia palautusvaihtoehtoja, joten jos et saa Windowsia käyntiin, seuraa noita Microsoftin linkin vaihtoehtoja. Ellet ole itse luonut USB-palautusasemaa, joudut ilmeisesti asentamaan Windowsin uudelleen noudattaen ohjeita kohdassa "Palauta tietokone asennustietovälineellä".
    https://support.microsoft.com/fi-fi/help/12415/windows-10-recovery-options
     
    Emppa kiitti tästä.
  6. Emppa

    Emppa Member

    Liittynyt:
    08.12.2016
    Viestejä:
    25
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ei harmi kyllä auttanut uudelleenkäynnistys, tutkin nyt noita Microsoftin vaihtoehtoja
     
  7. Emppa

    Emppa Member

    Liittynyt:
    08.12.2016
    Viestejä:
    25
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Nyt olen onnistunut lataamaan microssoftin asennustietovälineen muistitikulleni ja kytkenyt sen tietokoneeseen. Nyt minun kai pitäisi muokata jotain käynnistysjärjestystä. Voiko joku autaa minua muokkaamaan sitä? Olen tietääkseni jo päässyt paikkaan josta sitä muokataan. Ai niin jos yhtään auttaa niin sain selville että tietokoneeni on HP Pavillion 15-p082no
    [​IMG]
     
  8. esaja67

    esaja67 Regular member

    Liittynyt:
    27.04.2014
    Viestejä:
    177
    Kiitokset:
    23
    Pisteet:
    28
    Valitse tuo usb diskette on key/usb hard disk. Jos ei boottaa muuta toi secureboot disabled.
     
    Emppa kiitti tästä.
  9. Emppa

    Emppa Member

    Liittynyt:
    08.12.2016
    Viestejä:
    25
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No nyt taas homma edistyi, mutta koska en ole ennen tätä tehnyt niin mitä nyt pitäisi tehdä
    [​IMG]
     
  10. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,088
    Kiitokset:
    1,203
    Pisteet:
    243
    Kyseessä on turvatoiminto, joka vaatii tuon numerokoodin (1699) syöttämisen ja enterin painalluksen biosiin tekemäsi muutoksen (Disable Secire Boot) vahvistamiseksi.
     
    Emppa kiitti tästä.
  11. Emppa

    Emppa Member

    Liittynyt:
    08.12.2016
    Viestejä:
    25
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitos kovasti auttajille, on kone taas saatu toimimaan normaalisti. Vielä olisi yksi kysymys: Tarvitseeko minun seuraavan kerran kun käynnistän tietokoneen, mennä BIOS:in ja palautta asetukset normaaleiksi?
     
  12. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,088
    Kiitokset:
    1,203
    Pisteet:
    243
    Muutetulla boot-järjestyksellä ei käsittääkseni ole merkitystä. Jos boottaava USB-laite puuttuu, etsitään järjestyksessä seuraavaa. Sen sijaan, jos poistit Secure Boot moden käytöstä, se kannattaa laittaa takaisin Enabled-tilaan. Kyseessä on turvaominaisuus, joka estää mahdollisten haittaohjelmien (rootkit) pääsyn koneen käynnistystietoihin.
     
    Emppa kiitti tästä.

Jaa tämä sivu