1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Näytönohjain lakkasi vastaamasta ja palautui...

Viestiketju Ajuri- ja softaongelmat -osiossa. Ketjun avasi afox 01.08.2007.

  1. Herkku

    Herkku Member

    Liittynyt:
    30.11.2005
    Viestejä:
    52
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Juu ei kiitos, eivät toimineet ainakaan minulla.
    3DMark oli kuin PowerPoint-esitystä olisi katsonut ja siten asensin edelliset ajurit takaisin.
     
  2.  
  3. afox

    afox Regular member

    Liittynyt:
    20.09.2003
    Viestejä:
    162
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mulla toimii pelit hyvin mitä oon joskus vähän kokeillu. Mutta sillon tällöin tekee ihan satunnaisesti tuota virhettä. Välilä toimii viikon putkeen. Eilen asensin Vistan uusiks ja asensin suoraan uusimamt ajurit enkä mitään ylimääräisiä ohjelmia ja muita. Saas nähdä toimiiko vieläkään.
     
  4. afox

    afox Regular member

    Liittynyt:
    20.09.2003
    Viestejä:
    162
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  5. Simoen

    Simoen Member

    Liittynyt:
    17.11.2007
    Viestejä:
    11
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Moi.

    Eli mulla on Fujitsu Siemens Amilo PA-1538-10p muistaakseni näin.

    Eli tuplaydinprossulla, gigan muistilla ja nvidian näytönohjaimella 7400 hypermemory 512mb + vista.

    Saan ton virheilmoituksen aina vaan kun käynnistän koneen, niin heti alussa. Kone on muuten päällä aina koko päivän, mutta ei tapahdu tuo kyseinen seikka muuten, kuin konetta uudestaan käynnistättäessä, ja sen jälkeen toimii normaalisti. Onko vastausta ongelmaan?
     
  6. afox

    afox Regular member

    Liittynyt:
    20.09.2003
    Viestejä:
    162
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ei taida valitettavasti olla... Jos tekee aina käynnistäessä niin olisko joku ohjelma tai jokin sulla mikä tekee? Itellä tekee epäsäännöllisesti millon mitenki. Nyt on mulla Windows XP niin tällä toimii hyvin, varmaan ainut ratkaisu tällä hetkellä.
     
  7. Oscar_X

    Oscar_X Regular member

    Liittynyt:
    06.06.2005
    Viestejä:
    759
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Minulla oli useilla eri ajuriversioilla ihan sama ongelma, eli vain käynnistettäessä tuon tekee. Tuo ilmoitus ei ainakaan minulla haitannut koneen toimintaa mitenkään, ihan normaalisti toimii. Kokeile päivittää näytönohjaimen ajurit uusimpaan versioon.

    Jos et osaa päivittää niin haulla löytyy paljon ohjeita siihen.
     
  8. Simoen

    Simoen Member

    Liittynyt:
    17.11.2007
    Viestejä:
    11
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kukahan retard ei päivityksiä osaa päivitellä.

    Multa tais hävitä sen kun poistin muutaman automaattisen käynnistysohjelman.. :)
     
  9. RESSUIII

    RESSUIII Member

    Liittynyt:
    19.05.2007
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    minulla olis tämmönen ongelma: pelasin halo 2 ja se yht äkkii alko kaatuilee ja tuli ilmoitus että näytönohjain lakkasi toimimasta ja palautui no poistein ajurit ja hain uudet ajurit mutta siten kesken asennuksen kone käynnistyi uudestaan ja tuli ilmoitus että minula ei ole vista käyttö järjestelmänä vaikka mulla on vista home basic niin et mitäs ny pitäs tehdä? APUA!!!!!
     
  10. Oscar_X

    Oscar_X Regular member

    Liittynyt:
    06.06.2005
    Viestejä:
    759
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Olisitkohan ladannut väärän bittiset ajurit?
     
  11. stargiver

    stargiver Regular member

    Liittynyt:
    11.07.2007
    Viestejä:
    643
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itsellä ollut tämä sama ongelma nVidian ja Vistan kanssa, tosin vain raskaassa käytössä joten oletan että se on normaalia, mutta kannattaisiko silti ottaa yhtetty tekniseentukeen?
     
    Viimeksi muokattu: 23.11.2007
  12. afox

    afox Regular member

    Liittynyt:
    20.09.2003
    Viestejä:
    162
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No eihän se noin saisi tehdä raskaassakaan käytössä. Kannattaa se ainaki kysästä jos siihen sinun kohdalla ratkaisu löytyiski. Itellä se on vaan toiveissa. Raskaassa käytössä mulla toimii hyvin mutta Windowsissa seikkaillessa ei.
     
  13. kysyja

    kysyja Member

    Liittynyt:
    16.10.2007
    Viestejä:
    29
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Sama juttu täälläkin... Muuten ei mitään ongelmaa normaalissa käytössä, mutta kun pelaa WoWia niin sammuu silloin tällöin. Peli jämähtää ja siinä sitten painellaan Ctrl+Alt+Del jonkun aikaa kunnes pääsee takaisin pelaamaan.
    Mulla myös HP Pavillion dv9000 + Nvidia + Vista Home Premium. 32 bittinen pitäis olla, mutta kun yritän imuttaa uusia ajureita niin Nvidian asennusohjelma herjaa ettei käyttöjärjestelmä ole 32-bittinen? Tarkistin asian ja 32-bittinen se on tietokoneen mukaan.
    Pitääkö tässä nyt sitten ostaa se XP? Ärsyttää kun Vistalla ei toimi mikään yhteen.
     
  14. stargiver

    stargiver Regular member

    Liittynyt:
    11.07.2007
    Viestejä:
    643
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Pakko kysyy et onks sulla kannettava. Meinaan jos on niin niihin harvemmin saa disable driverii.
     
  15. kysyja

    kysyja Member

    Liittynyt:
    16.10.2007
    Viestejä:
    29
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kannettava on.
     
  16. stargiver

    stargiver Regular member

    Liittynyt:
    11.07.2007
    Viestejä:
    643
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No sitte et voi muuta ku soittaa valmistajalle ja valittaa...
     
  17. Poksupete

    Poksupete Regular member

    Liittynyt:
    22.04.2007
    Viestejä:
    274
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    http://support.microsoft.com/kb/938194 katsokaas tuota. Minulla aivan sama ongelma oli, mutta hävisi. Joskus kyllä näytönohjaimen kellotuksen jälkeen joissain uusimmissa peleissä kuva saattaa jähmettyä ainakin tällä kokoonpanolla minkä näette alhaalla.
     
  18. kysyja

    kysyja Member

    Liittynyt:
    16.10.2007
    Viestejä:
    29
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tuota kun yrittää imuttaa niin heittää herjan: "Päivitys ei koske järjestelmääsi"?
    Eilen poistin Nvidian ajurit ja asensin uusiksi. En tiedä auttaako. Normaalissa käytössä toimii hyvin, mutta pelattaessa jumahtaa. Eilen heitti blue screenin (saattaa olla näytönohjain kuumentunut tms.) mutten tiedä mistä se sen heitti kun en ehtinyt lukea koko screenin tekstiä. XP tänne ja heti.
     
  19. Peppi0909

    Peppi0909 Member

    Liittynyt:
    15.10.2007
    Viestejä:
    11
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Sama vika, kun päivitystä koittaa ladata, tulee herja, ettei koske järjestelmääsi.
     
  20. Poksupete

    Poksupete Regular member

    Liittynyt:
    22.04.2007
    Viestejä:
    274
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Sitten teillä on asennettuna se. Katsokaapa asennetuista päivityksistä KB938194
     
  21. sandehopo

    sandehopo Member

    Liittynyt:
    09.02.2008
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Topic eloon:
    Sama ongelma minulla myös. Näyttiksenä nVidian GeForce 8800 GT ja käyttiksenä Vista 32bit.

    Koneen oston jälkeen uusin nVidian sivuilta ladattu driveri toimi moitteettomasti ehkä n. 2vkoa, jonka jälkeen ongelmia ilmaantui. Valittaa myös samaa "näytönohjain lakkasi vastaamasta ja palautui." Pelatessa n. 5-10min välein tulee musta ruutu jonka jälkeen peli taas jatkuu. Usein mustan ruudun jälkeen peli palautuu, mutta äänet jää toistamaan samaa ja ruutuun tulee näitä ihmeellisiä vihreitä viivoja ja pisteitä, jonka jälkeen ainut ratkaisu on buutata kone napista, kun kerran CtrlAltDel, AltF4 tai AltTab yhdistelmät ei reagoi.

    No, aloin koittamaan eli driverejä. Uusin versio jonka nVidian sivu näyttää, ei itselläni ainakaan toimi. Guru3D.com:sta latasin versioita esim. 168.32, 169.38 ja 171.16. Kaksi ensimmäistä todistautuivat aivan susiksi, toinen ei edes asentunut kunnolla ja toinen toisti samoja ongelmia kuin ennenkin. 171.16 asennuksen jälkeen näytti lupaavalta, mutta pelattuani vajaa puoli tuntia, kone kaatui samoihin ongelmiin. Vituttaa, kieltämättä.

    Vanhat kirjoittajat, joko on löytynyt ratkaisu? Otan mielummin kuin mielelläni vastaan uusia ideoita.

    EDIT: Unohdin: Vielä tietoa koska Vistalle SP2 tulossa ja olisiko se mahdollisesti ratkaisu edes osaan ongelmista...?
     
    Viimeksi muokattu: 09.02.2008

Jaa tämä sivu