1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Näytönohjaimen jaetun muistin lisääminen ?

Viestiketju Kannettavat tietokoneet -osiossa. Ketjun avasi 4nonym0us 03.01.2015.

  1. 4nonym0us

    4nonym0us Member

    Liittynyt:
    23.11.2014
    Viestejä:
    16
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    En ole varma kuuluuko aihe näytönohjain osioon.

    Voiko näytönohjaimeen lisätä muistia esim. ohjelmilla kuin biosissa ei näytä olevan minkään laista osiota josta voisi vaihtaa jaetun muistin määrää ? Kone: Acer Aspire v5-551 Käyttis: Windows 8.1
     
  2.  
  3. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,088
    Kiitokset:
    1,203
    Pisteet:
    243
    Käsittääkseni et itse voi muuttaa muistin jakoa, vaan tietokoneen valmistaja on sen määrännyt. Näytönohjaimelle voi olla osoitettu joko kiinteä muistimäärä tai sitten rajat, joissa se voi vaihdella. En tiedä toimiiko AMD samoin, mutta Intelin piireillä varustetussa koneessa saat tilanteen näkyviin painamalla ensin Ctrl+Alt+F12 tai klikkaamalla työpöytää oikealla ja valitsemalla Grafiikkaominaisuudet. Avautuvasta näytöstä valitaan sitten (minun tapauksessa) Asetukset ja Tuki sekä sieltä Tietosivu. Avautuvasta ikkunasta näkyy näytönohjaimelle osoitetun muistin määrä tai ala- ja yläraja, joiden välillä muisti voi vaihdella.

    Näytönohjaimelle osoitettavan muistin enimmäismäärä voi siis olla kiinteä, tai vaihtua tarpeen mukaan esiasetetuissa rajoissa. Enimmäismäärään et itse voi vaikuttaa, vaan se riippuu koneen valmistajan tekemistä asetuksista ja ilmeisesti myös koneeseen asennetun muistin määrästä.
     
    4nonym0us kiitti tästä.
  4. 4nonym0us

    4nonym0us Member

    Liittynyt:
    23.11.2014
    Viestejä:
    16
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitos vastauksesta !
     

Jaa tämä sivu