1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

näytön sammutus ja avaus

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi AlexisW 20.05.2017.

  1. AlexisW

    AlexisW Regular member

    Liittynyt:
    30.06.2004
    Viestejä:
    657
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    28
    Eräs tuttu neuvoi painamaan näppäintä, jossa on kuun kuva. Että sammuttaa näytön. No sammutin mä. Vaan kun pitäisi taas avata on ollut hankaluuksia saada nopsaan näyttö päälle. Mistä pitää klikata? Oon sohaillut vaan hiirellä sinne sun tänne.
     
  2.  
  3. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,148
    Kiitokset:
    1,199
    Pisteet:
    243
    Tuo kuunkuva taitaa olla lepotila. Siitä pois voi tulla vaikka käynnistysnapilla jos jonkun näppäimen painalluksella ei pääse.
     
  4. AlexisW

    AlexisW Regular member

    Liittynyt:
    30.06.2004
    Viestejä:
    657
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    28
    Vaan kun olen niin tyhmä, että en edes tiedä mikä se käynnistysnappi on tai tiedän ehkä eri nimellä.
     
  5. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,148
    Kiitokset:
    1,199
    Pisteet:
    243
    Oho, et tiedä mikä on käynnistynappi. Mistä laitat koneen päälle, todennäköisesti kai käynnistysnapista.

    Jos joissakin f-näppäimessä on ruudun kuva, paina fn-nappia ja sitä samaan aikaan, niin ruutu pimenee.
     
  6. AlexisW

    AlexisW Regular member

    Liittynyt:
    30.06.2004
    Viestejä:
    657
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    28
    En näe mitään järkeä sammuttaa näyttö ja avata käynnistysnäppäimestä. En aio kumarrella pöydän alle. Mun puolesta olkoon näyttö vaikka auki jos ei helpompaa konstia ole keksitty. En löydä ruudun kuvaakaan. On crt vieressä joku neliö jossa viivoja. On windowsin kuva alt vieressä.
     
  7. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,094
    Kiitokset:
    1,208
    Pisteet:
    243
    Mitäs jos hiirellä sohailun sijaan koittaisit herättää koneen painamalla pelkästään Fn-näppäintä?

    Jos ei auta, niin sitten täytyy turvautua ohjekirjaan, sillä eri valmistajilla on nuo F-painikkeiden toiminnot erilaisia.
     
  8. AlexisW

    AlexisW Regular member

    Liittynyt:
    30.06.2004
    Viestejä:
    657
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    28
    Nykyaikana ohjekirjoja ei ole. Pitää kattoo verkosta. Ei mulla oo fn.En ainakaan löydä. Olisiko joku näppäin sitten sellainen että sama toiminto? f9? En ala nyt tutkimaan asiaa. Huomenna.
     

Jaa tämä sivu