1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Näin tallennat YLE Areenasta videot omalle koneellesi

Viestiketju Käyttäjien tekemät oppaat -osiossa. Ketjun avasi BlasterX 17.04.2008.

  1. Jukeli72

    Jukeli72 Member

    Liittynyt:
    06.12.2004
    Viestejä:
    39
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kun kerrot vielä, kuinka tuo kaikki tapahtuu, niin osaisin sitten. Tuossa tuli senlaatuista tekstiä, että meni vähän yli. Kuitenkin kaikki olen oppinut, minkä päättänyt.
    UTF 8:sta ANSI:ksi ?
    Subtitel Workshop sekoilee UTF 8:ssa?

    Kiitti. Tuoppi tulee kun nähdään. Hörps'
     
  2.  
  3. Kasavuori

    Kasavuori Regular member

    Liittynyt:
    17.04.2006
    Viestejä:
    443
    Kiitokset:
    11
    Pisteet:
    28
    Tuon ANSI-muutoksen neuvoin jo tuossa aikaisemmassa viestissäni.

    (Tuohon Subtitel Workshop-ohjelmaan ei tarvitse kiinnittää tässä sen enempää huomiota.)
     
  4. roska14

    roska14 Member

    Liittynyt:
    23.03.2010
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo ei toimi katsomo, olisin tarvinnut pari uutislähetystä talteen! Onkohan tähän tulossa korjausta/päivitystä? Kiitos sille henkilölle etukäteen, hieno softa!
     
  5. W.A.R.

    W.A.R. Regular member

    Liittynyt:
    06.01.2005
    Viestejä:
    230
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ei saa ladattua KATSOMOSTA tätä
    http://www.katsomo.fi/?progId=210443
    Käytän versiota:
    rtmpdump-yle-ruutu-katsomo-1.99.9.837
    Missähän vika?
    Toisessa ei ole kuin YLE.lle mahdollisuus eli versio:
    yle-downloader-gui-windows-2.2
     
  6. Jukeli72

    Jukeli72 Member

    Liittynyt:
    06.12.2004
    Viestejä:
    39
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    _________________________________________________________________________

    Ei toimi minullakaan enään. En toki ole yrittänytkään pitkään aikaa, mutta ehkä jollakin on jälleen uusi ohje.
    Yritystä kehiin...
     
  7. W.A.R.

    W.A.R. Regular member

    Liittynyt:
    06.01.2005
    Viestejä:
    230
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Okey.Odottelen vastausta. :)
     
  8. JiiVee66

    JiiVee66 Newbie

    Liittynyt:
    15.07.2013
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Apu ainakin mulle löytyi täältä: ( uutena en saa laitettua linkkiä rkle)Ja tuntui toimivan.

    Eli Googleta: successful-download-rtmpe-handshake-9-stream-using-t9771

    Menee Stream recorderin foorumille. Lataa sieltä se rtmpdump paketti, pura ja kopioi fileet sinne yle-downloader-gui-windows-2.2n dl-yle-windows polkuun. Mulla ainakin tuntui toimivan nyt lataus. Saattaapi toimia myös siellä yle-ruutu- laturissakin.

    Testasin saman tien. Toimii myös rtmpdump-yle-ruutu-katsomo-2.0.0.943 :lla..
     
    Viimeksi muokattu: 15.07.2013
  9. W.A.R.

    W.A.R. Regular member

    Liittynyt:
    06.01.2005
    Viestejä:
    230
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mää en saa toimiin.
    Otin sen ekan linkin rtmpdump-20110723-git-b627335-win32 paketin(en muita ainaskaan hokannut) ja purin D:\Program Files\yle-downloader-gui-windows-2.2\yle-downloader-gui-windows-2.2.
    Pitäskö se purkaa yle-dl-windows KANSIOON eli D:\Program Files\yle-downloader-gui-windows-2.2\yle-downloader-gui-windows-2.2\yle-dl-windows?!
    Mulla aina kitisi jostain CANT READ ERROR! :(
    Miten sää löydät tuosta 2.2 versiosta RUUTU, KATSOMO jne?
    Mulla on vain yksi mesta johon laittaa linkkiä ja painaa LATAA VIDEO.
    Vanhemassa eli rtmpdump-yle-ruutu-katsomo-1.99.9.837 löytyy kyllä kaikki yllämainitut!
     
  10. JiiVee66

    JiiVee66 Newbie

    Liittynyt:
    15.07.2013
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Eiköhän se noinkin mene, en kokeillu. Mutta koita purkaa johonkin muualle ja kopioi sitten sisältö sinne yle-dl-win kansioon..

    Mulla ne on:
    F:\Portaprogs\Video tools\rtmpdump-yle-ruutu-katsomo-2.0.0.943\bin- kansiossa
    ja
    F:\Portaprogs\Video tools\YLE Areena -lataaja\yle-dl-windows- kansiossa.

    ja tuntuu toimivan.. Ainakin Yle Areena..
     
    Viimeksi muokattu: 19.07.2013
  11. W.A.R.

    W.A.R. Regular member

    Liittynyt:
    06.01.2005
    Viestejä:
    230
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Hetkonen.Mullei oo tossa 2.2 versiossa koko bin-kansiota!!!
    Silti se toimii joissain paikoissa ja esim. toi katsomo, ni sulla onnistui, mulla ei millään...WTF?!
    Vanhemassa versiossa on kyllä bin-kansio, mut oon koklannut sinnekin purkaa ja ladata tota katsomo jupinaa, mutko ei toimi, niin ei!
    Mistä löydän TOIMIVAN VERSION=>vaikkapa toi versio mikä sulla on?!
    BTW....näkyykö sulla sitten katsomo, ruutu, areena erikseen vai pelkkä lataa video?
     
  12. JiiVee66

    JiiVee66 Newbie

    Liittynyt:
    15.07.2013
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Yle-Ruutu-Katsomo hässäkässä näkyy nuo kaikki. Yle-Lataajassa pelkkä Lataa.

    Latasin äsken http://mpartel.github.io/yle-downloader-gui/ osoitteesta tuon laturin uudelleen ja se toimi ilman mitään "rtmpDump" kopiointia.. Handshake6 vs 9 virhettä herjas mutta toimi.. ihme juttu..

    Katsomo ja Ruutu lienee nykyään Silverligh pohjasia. Ainakaan ne ei suoraan tuntuneet latautuvan kun koitin.
     
  13. W.A.R.

    W.A.R. Regular member

    Liittynyt:
    06.01.2005
    Viestejä:
    230
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    EI EDELLEENKÄÄN TOIMI! :X
    Herjaa tämmöstä ko koitin ladata tota katsomo jupunaa:Can't read http://www.katsomo.fi/.json?progId=210443: HTTP Error 404: /.json
    Miks vanhemmissa on ne ruutu, katsomo, areena jne ja se bin-kansio, jota tässei ole!
    Tässä on vain lataa video?!
    Miten sulla onnistui sitten aiemmin ton mun linkin videon lataus ja nyt ei?!
    WTF?! :O
     
  14. JiiVee66

    JiiVee66 Newbie

    Liittynyt:
    15.07.2013
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    .. Kyse lienee juuri tuosta Kaupallisten kanavien siirtymisestä Silverlight:n. Ei mulla kaan lähtenyt lataamaan niistä. Ehkä apu löytyy kun googlaa tarpeeksi.
     
  15. W.A.R.

    W.A.R. Regular member

    Liittynyt:
    06.01.2005
    Viestejä:
    230
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Niin kai se on tehtävä! :eek:
     
  16. Applekaks

    Applekaks Newbie

    Liittynyt:
    12.10.2013
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Jep, itse halusin flv:t telkkariin muistitikun avulla. Törmäsin noihin äänen ja kuvan synkronointiongelmiin yrittäessäni kääntää erinäisillä ohjelmilla flv:tä mp4:ksi. Saisi nuo sitten myös vaikka puhelimeen tai matkatelkkariin. Ei sisu antanut periksi ja ennen tähän palstaan törmäämistä löysin tieni hakusanalla 'yle-dl' Yle-dl:n Linux-sivustoille, josta löytyi mainitsemallesi kääntäjälle toinen vaihtoehto:

    Sieltä löytyi vinkki ffmpeg-kääntäjästä, joka todellakin tekee puolen tunnin ohjelman käännöksen noin 2 sekunnissa ja ääni on synkassa.

    Tajusin viimein, että tämä toimii myös Windowsissa(7). Ihmettelin kuitenkin minne tuon komentorivin kirjoitan. Planeetta Zogilla kun ei ole tullut vierailtua pariinkymmeneen vuoteen. Jostain AppleII:n tai msdossin configsyssien ajoilta peräisin olevalla ajatusjuoksulla tein seuraavasti:

    1. latasin ffmpeg-paketin
    2. purin sen johonkin kansioon
    3. ihmettelin kaikkia sataa tiedostoa
    4. kopioin ffmpeg.exe-tiedoston samaan kansioon flv-filmien kanssa
    5. kirjoitin kansion päällä olevalle kansion sijaintiriville kansion nimen jälkeen kenoviivan ja tuon em. sivustolla neuvotun ffmpeg -i tiedosto.flv -vcodec copy -acodec copy tiedosto.mp4
    6. ja se oli siinä
    7. tuuletukset

    Ajattelin nyt avautua tästä pienelle ihmiselle suuresta ymmärryksen hetkestä ja jos vaikka tästä olisi iloa myös muille kyberavaruuden taviksille.
     

Jaa tämä sivu