1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

modeemi uudelleenkäynnistyy

Viestiketju Tulostimet, näppäimistöt ja muut oheislaitteet -osiossa. Ketjun avasi 7hands 16.07.2017.

  1. 7hands

    7hands Regular member

    Liittynyt:
    09.07.2005
    Viestejä:
    236
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    28
    Kaipaan apua ongelmaan - elikäs modeemi uudelleenkäynnistyy itsestään. Kuinka voin säätää tämän modeemin asetuksista, vai voinko ollenkaan. Ei pitäisi liittyä itse liittymän katkeiluun, ei ainakaan palvelun tarjoaja DNA ole huomannut mitään ongelmaa.

    Laite käynnistyy omia aikojaan, eilen illalla kolme kertaa puolentoista tunnin aikana... nyt taas puoleltapäivin jne. Ei tunnu olevan mitään selkeää aikaa. Kävin nyt säätämässä asetuksisat Key Renewal kohdan 99999 sekuntiin, mutta ei mitään hajua vaikuttaako tämä asiaan. Modeemi on mallia: Cisco EPC3825 EuroDocsis 3.0 Data Gateway - ja on tällä hetkellä siltaavana.

    Ongelma on ollut langattomana ja langallisena.
     
  2.  
  3. verovanki

    verovanki Regular member

    Liittynyt:
    15.08.2007
    Viestejä:
    594
    Kiitokset:
    86
    Pisteet:
    38
    7hands kiitti tästä.
  4. 7hands

    7hands Regular member

    Liittynyt:
    09.07.2005
    Viestejä:
    236
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    28
    kiitos vinkistä. ei ole tullut tuota ohjesivua ennen nähtyä. Outoa ettei DNA:ltakaan ole tuota lähetelty, vaikka olen useamman kerran heille asiasta valittanut. Kohta 10 oli sellainen mikä piti asetuksista vaihtaa (eli:
    WINS-välilehti: Vain Poista käytöstä NetBios TCP/IP:n päällä-valinta tulee olla valittuna. Poista muut
    valinnat kuvan mukaan.)

    Tosin, vaikuttaako oikeasti tietokoneen asetukset itse modeemiin niin paljon, että väärillä asetuksilla modeemi käynnistäisi itsensä automaattisesti tietyissä tilanteissa?
     
  5. verovanki

    verovanki Regular member

    Liittynyt:
    15.08.2007
    Viestejä:
    594
    Kiitokset:
    86
    Pisteet:
    38
    Kyllä ne saa aikaan ainakin yhteyden jäätymisen, minulla oli aiemmin sama modeemi käytössä. Ohjeista poiketen myös IPv6 protokolla on käytössä automaattisilla osoitteilla.
     
  6. 7hands

    7hands Regular member

    Liittynyt:
    09.07.2005
    Viestejä:
    236
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    28
    ok... kattelen miten homma etenee. eniten tämä tökkiminen ja katkeilu harmittaa pelatessa (jossa jos/kun yhteys katkeaa, ratkeaa peli automaattisesti vastustajan voitoksi ja tallentuu omiin tietoihin häviöksi). juuri tuon pelattavuus-ongelman vuoksi jouduin aiemmin säätämään modeemin asetuksia (mm. siltaavaksi), annetuilla ohjeilla peliforumeilta.
     

Jaa tämä sivu