1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

modeemi ei yhdistä

Viestiketju Tulostimet, näppäimistöt ja muut oheislaitteet -osiossa. Ketjun avasi 7hands 22.02.2017.

  1. 7hands

    7hands Regular member

    Liittynyt:
    09.07.2005
    Viestejä:
    236
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    28
    Hommasin käytettynä modeemin Cisco epc3825. Nyt ongelma se, että kun laitan johdot ja kaikki kiinni, niin ei vaan yhdistä nettiin. En tiedä mikä ongelma. Vianmääritys sanoo jotain, että "DNS-yhteys ei toimi".
    Aempi modeemi (tai reititin, miksikä näitä nyt kutsua), Thomson, toimii nyt varalla. Se alkoi pätkimään viimeaikoina, siksi hommasin toisen tilalle, ja tuo Cisco toimii nopeammillekin yhteyksille.

    Eli kysyn tässä, pitääkö käydä säätämässä Ciscon asetuksista jotain ennen käyttöönottoa? Olen resetoinut laitteen pariinkin kertaan, ottanut johdot irti - olen odottanut koko yön, että yhteys alkaisi - mutta turhaan. Kaikki muut valot tulee päälle, mutta 'online' jää vilkkumaan. Sitten vähän ajan päästä, katoaa aiemmatkin valot ja ilmeisesti laite hakee yhteyttä, sitä koskaan löytämättä.

    Haluaisin tietää, että voinko asialle itse tehdä mitään, kokeilla ensin vaihtoehtoja - ennenkuin alan aukomaan päätäni laitteen myyjälle. Eli, jos joltakulta vaan löytyy infoa modeemeista ja reitittimistä... (olin yhteydessä palvelun tarjoajaan, eli DNA:han, mutta sieltä pyysivät ottaa yhteyttä yhteistyökumppaniinsa, jossa taas 1.90 €/min puhelumaksu - eli ei sovi mun kukkarolle).
     
  2.  
  3. 7hands

    7hands Regular member

    Liittynyt:
    09.07.2005
    Viestejä:
    236
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    28
    LOL. homma ratkesi. löysin sivun, jossa sanottiin että tämä pitää rekisteröidä DNA:lle ennen käyttöönottoa! eipä vaan asiakaspalvelija osannut sitä itse oma-aloitteisesti sanoa. siihen ei ole ilmeisesti koulutettu.
     

Jaa tämä sivu