1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

miten tehdä ja polttaa dvd authorointiohjelmalla tehdyt tiedostot blu-ray levylle?

Viestiketju Blu-ray -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi hosseli 09.01.2013.

  1. hosseli

    hosseli Regular member

    Liittynyt:
    22.01.2005
    Viestejä:
    324
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuli hommattua polttava blu-ray koneeseen ja haluan tietää miten sais ja onko yleensä mahdollista poltaa dvd-tiedostot blu-ray levylle? Alkoi kiinnostaa ku olen muutaman dvd-n tehny digiboxin tallenteistä. Tähän mennes olen muuttanu ne projectX -ällä ja "tmpgenc dvd author"-ohjelmalla laittanu monta tiedostoa ja tehny menut ja kaikki....ja lopuksi (ifo ja muut tiedostot mitä se tekee) polttanu nerolla ku olen laittanu ne muistaakseni video_ts kansioon.
    Nyt on kysymys siinä ku aloin vähän ajattelee asioita niin sillä tmpgenc dvd author-ohjelmalla todennäköisesti pystyn tekee kiintolevylle isomman tiedoston ku se 8 Gb (en ole kokeillu ja ohjelma on vanhaa). Nerokin on vanhaa (jotain versio 6 oli) ja joudun todennäköisesti hommamaan uuden jos haluan polttaa blu-ray levylle. Ja jos sen tiedoston teen sillä tmpgenc dvd author-ohjelmalla niin mihin ne tiedostot laitan jos blu-ray levylle meinaan ne polttaa että blu-ray soitin tunnistais sen. Tai kertokaa jos ajattelen ihan väärin ja olen hakuteillä että kannaattaako yleensä tehdä bly-ray levyä tmpgenc dvd author-ohjelmaa käyttäen. Tunnistaako blu-ray soitin ollenkaan levyn jos laitan ne teidostot blu-ray levylle niin ku ennen laitoin dvd levylle.

    En tiedä oliko nyt tarpeeksi monimutkaisesti kysytty, mutta toivon, että ymmärrätte mitä ajan takaa.
     
  2.  
  3. mozilla

    mozilla Regular member

    Liittynyt:
    01.04.2005
    Viestejä:
    466
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
  4. hosseli

    hosseli Regular member

    Liittynyt:
    22.01.2005
    Viestejä:
    324
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kiitos vastauksesta, mutta löytyykö mistään mitään suomenkielisia oppaita.Yritin vielä google kääntäjalla ymmärtää, mutta menee kyllä vähän liian sekavaksi....ja ku en ole missään tekemisis ollu blu-rayn kanssa. Dvd hommat on ollu ihan tuttuja ja mielestäni helppoja, niin ajattelin että enköhän opi nekin hommat...alus kyllä tuntuu vaikealta ku suomenkielisia ohjeita ei meinaa millään löytää täällä hetkellä vielä kovinkaan helposti...jos niitä yleensä onkaan vielä. Ja löytyiskö joku yksinkertainen ohjelma. Tmpgenc dvd author 1.6 oli siitä dvd-n luomisessa hyvää ohjelma että sillä onnistui kaikki. Ajattelin että olisko nämä yhtä helppoja

    http://tmpgenc.pegasys-inc.com/en/product/taw5.html
    tai
    http://tmpgenc.pegasys-inc.com/en/product/taw4.html
     
  5. hosseli

    hosseli Regular member

    Liittynyt:
    22.01.2005
    Viestejä:
    324
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Edellisiin sen verran nyt vielä että sanotaan että olen esim. yhdistäny 5 DVD-levyä ja saanut vaikkapa yhden 22Gb DVD-tiedoston Video_ts kansioon (vob,bup ja ifo tiedostot siellä kansiossa).

    Miten se nyt täytyy polttaa bluray-levylle, että blu-ray soitin tunnistais sen niinku yhdeksi isoksi DVD-levyksi ja toistais sen. Riittääkö pelkästään poltto vai pitääkö vielä tehdä sille tiedostolle jotain (tai muuttaa mahdollisesti ne vob, bup ja ifo-tiedodstot johonkin muuhun blu-ray soittimen ymmärtämään muotoon)
     

Jaa tämä sivu