1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Miten suojautua sairaalassa?

Viestiketju Yleistä keskustelua digitaalisesta musiikista -osiossa. Ketjun avasi fossiili 31.12.2013.

  1. fossiili

    fossiili Member

    Liittynyt:
    29.11.2003
    Viestejä:
    46
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Potilashuoneissa on televisiot ja jokaisella radio, jota soitetaan. Monenlaisen ohjelman pakkosyöttöä päivät pääksytysten. Miten sairas saisi rauhan, paitsi haudassaan?

    Olisiko korvatulpista apua vai aktiivisesti melua torjuvista kuulokkeista. Pyysin ja sain joulupukilta BOSE QUIETCOMFORT 15 VASTAMELUKUULOKKEET. Mistä kuulokkeisiin ohjelmaa?

    Radio Yle 1 on oikein hyvä. Mutta kokemukseni mukaan rakennuksissa häiriöt kiusaavat. Tiedän että eetteri ja Netti on täynnä musaa. Ehkä jostain nurkasta löytyy oikeaaa musiikkiakin? En ole toistaiseksi viitsinyt etsiä, sillä minulla on kotona hifi-laitteisto, hyvä radio, levari ja CD-soitin. Tarvitsen jonkin korvaavan systeemin mukaani kuin ikä alkaa painaa, nyt se on vasta 79 v.

    Kuulokkeet jo on. Radio ja Mp3-soitin tarvitaan. Voin hakea varastoon Ylen hyviä asiaohjelmia. En kuitenkaan tunne näitä kapuloita. Joskus olen yrittänyt kuunnella kännykällä, musaa kyllä valuu eetteristä missä vain, mutta Yle 1 on sellaisilla taajuuksilla, että niillä yleensä on vain rätinää.

    Mikä laite jossa:
    - hyvä radio
    - ainakin Mp3-tason soittokyky
    - muisti hoituu nykyään helposti muistikortilla
    - cd - soitinta en tarvitse
    - ei haittaa, jos viodeokin pelaa, mutta se moninkertaistaa resurssitarpeen.

    Minulla on melko uusi kännykkä HTC One Mini. Riittäisikö? Tosin siinä on muisti vain 32 Gb eikä erillistä korttia saa.

    Jotenkin omistan ikivanhan iPad 32 Gb:n. Mutta siinä voi soittaa vain Aplen iTunes musiikkia. Ilmeisesti ei imuroituja Mp3-tiedostoja.

    Mikä soitin vanhoille vaikkukorville?
     
  2.  
  3. lettas

    lettas Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    03.03.2003
    Viestejä:
    4,405
    Kiitokset:
    218
    Pisteet:
    93
    Onko puhelimessa datasopimusta? Nettiradio ei vie paljoa kaistaa, voit kuunnella sitä androidin areena-apilla.
     
  4. fossiili

    fossiili Member

    Liittynyt:
    29.11.2003
    Viestejä:
    46
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Datasopimus on. Täytyy kokeilla. Kiitos vinkistä.

    Yle1 väittää, että heidän ohjelmansa on ladattavissa Netistä. Järkevintä olisi kerätä niistä oma arkisto. Tämä mikrolla ja sitten siirtää joko puhelimeen tai muuhun "soittimeen".

    "Soittimia" on niin paljon, että kun ei ole yhtäkään kokeillut niin ei keksi mistä aloittaisi.
    Ei ne lie kalliitakaan, Puhelimessssa on jo melkoisesti kivoja Android-sovelluksia moneen tarkoitukseen. Olisi ehkä selkeämpää käyttää soittimena eri kapulaa. Ovatko nykyiset iPadit yhtälailla sidoksissa Applen iTunes-kauppaan kuin minulla oleva ikivanha iPad 30 Gb?
     
  5. fossiili

    fossiili Member

    Liittynyt:
    29.11.2003
    Viestejä:
    46
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Löytyi kuin minulle tehty, Yle Radio 1


    Kiitos!
     
  6. lettas

    lettas Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    03.03.2003
    Viestejä:
    4,405
    Kiitokset:
    218
    Pisteet:
    93
  7. fossiili

    fossiili Member

    Liittynyt:
    29.11.2003
    Viestejä:
    46
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Hih! Nyt olen päässyt niin pitkälle, että olen onnistunut lataamaan iStoresta vanhaan iPaddiini kaksi Vysotskyn laulua ja lisääkin osaan ostaa jos haluan.

    Nyt on tarkoitukseni alkaa hankkimaan Ylen Areenasta sieltä löytyviä asiaohjelmia. En kuitenkaan löydä mistään mp3-tiedostoja imuroitavaksi. Ylen ohjeissa kehoitetaan vain klikkaamaan hiiren op. painikkeella niin listassa pitäisi olla ohjelman tallentaminen mp3-tiedostona.

    Ei onnistu, tallentaa sivun html-tiedostona. Esimerkiksi sivulta http://areena.yle.fi/radio/2119946

    Missä oikea verkkosivu tai painike?
     

Jaa tämä sivu