1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ongelma mitähän tällainen tarkoittaa

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi antti60 09.08.2015.

  1. antti60

    antti60 Member

    Liittynyt:
    30.08.2012
    Viestejä:
    99
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    kuvan esttämä teksti tulee ruudulle kun avaan koneen , sen jälkeen kone toimii normaalisti , kai . siis en itse ole huomannut mitään "kummallista" . onko syytä huolestua ? vielä enemmin kun nyt jo olen .
    T.antti
     

    Liitetyt tiedostot:

  2.  
  3. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Ei ole syytä huoleen. BIOS:ista on vain laitettu verkkokortin kautta tapahtuva käyttöjärjestelmän lataaminen listalle ennen kiintolevyn kautta tapahtuvaa käyttöjärjestelmän lataamista.

    Tuo tietenkin hidastaa hieman käynnistämistä, mutta muuta haittaa siitä ei kotiverkossa ole.
     
  4. antti60

    antti60 Member

    Liittynyt:
    30.08.2012
    Viestejä:
    99
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    entä silloin kun olen jukisessa eli letkulla modeemin kautta internetissä ? jossa roikun erittäin paljon . onko järjestystä mahdollista muuttaa ? en ole kovinkaan osaava koneenkäyttäjä .
    T.antti
     
  5. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Ei todennäköisesti. Internet-operaattorit eivät tarjoa PXE-toimintoja asiakkailleen (tai ainakaan en ole moisesta kuullut), joten PXE-kyselyyn ei tule vastausta. Jos modeemi on reitittävässä tilaassa niin PXE-kyselyt eivät pääse modeemia pidemmälle.

    Kyllä on. BIOS/UEFI:ista löytyy yleensä jonkinnäköinen Boot order/sequence -kohta, josta tuota järjestystä voi vaihtaa. Koneen emolevyn ohjekirjasta löytyy tarkemmat ohjeet.
    http://www.eightforums.com/attachme...secure-boot-enable-disable-uefi-asus003-3.png (esim. tuossa kuvassa koetetaan käyttöjärjestelmää aluksi ladata DVD-asemalta, sitten verkkokortin kautta (PXE), kolmantena on kiintolevy)
     

Jaa tämä sivu