1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Mihin kiinnittää huomiota kun ostaa LCD tv:tä?

Viestiketju Televisiot -osiossa. Ketjun avasi juuzou 10.10.2006.

  1. pirk

    pirk Guest

    Ei ole koskaan tullut mieleen että kun se kama tuolee sieltä jumalan selän takaa niin siihen lisätään kuljetuskustannukset, satamamaksut, vakuutukset ja tullit. Ja tietenkin vielä suomalaisen kaupan oma myyntikate.
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 09.12.2006
  2.  
  3. ajkopone

    ajkopone Guest

    Just sen takia, että DVI on HDMI ilman ääntä :). Joissain telkuissa on 2x HDMI (kuten veljeni panasonicissa) ja joissain saattaa olla HDMI ja yksi DVI. Toinen HDMI liitin olisi omassa käytössä ei-pc-digilähteelle ja toinen, HDMI tai DVI- aivan sama-, tietokoneelle eli DVI-lähdölle.

    Suomen ongelmat HD-kuvan lähettämisessä ovat tietojeni mukaan YLE:n säästö aikoinaan. Nykyinen kantaverkko ei anna periksi lähettää HD-kuvan bittimäärää. Tämänhän YLE meinaa korjata pikaisella aikavälillä.
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 12.12.2006
  4. jussi93

    jussi93 Member

    Liittynyt:
    14.12.2006
    Viestejä:
    14
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tyyppi alkaa heti vinee jollekki joka (ehdottaa) jotain ja sitä paitsi xoro on keski-suuri Saksalainen merkki ja se on todella hyvä kävin eilen kattomassa sitä
     
  5. sampe73

    sampe73 Regular member

    Liittynyt:
    13.06.2006
    Viestejä:
    287
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Petskele mää pistin sit tilaukseen ton Xoron... Olen tarpeeks kauan jo kuolannu tommosta...
     
  6. pentvi-x

    pentvi-x Member

    Liittynyt:
    05.11.2004
    Viestejä:
    57
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Olisin erittäin kiinnostunut kuulemaan kokemuksia tuosta laitteesta?
    pitäisi tulevan playstation 3:n kaveriksi hommata full hd tv ja tuo olisi halvin vaihtoehto minkä olen sattunut löytämään.

    eihän sillä halvalla saa hyvää mutta minun budjetilla tuokin on kaukana halvasta että toivottavasti sillä jotakin tekee :)
     
  7. sampe73

    sampe73 Regular member

    Liittynyt:
    13.06.2006
    Viestejä:
    287
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ihan hyvä vehje on. Asiasta täällä lisää
     
  8. unknown1

    unknown1 Member

    Liittynyt:
    04.04.2007
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kannattais miettii samsung telkkaria. siinä kaikki liitännät ja tosi hyvä resoluutio. JA kun ostat telkkarin niin kato sen kuvaa joka suunnasta ei vain edestä, jos kuva on vaikka tosi huono tai hämärä kun katot vasemmalta nii ei kannata ostaa
     
  9. hek0hek0

    hek0hek0 Member

    Liittynyt:
    04.04.2006
    Viestejä:
    31
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Yhtenä ominaisuutena itse odotan 24p toistoa, eli toistaa bly-ray/hd-dvd leffat 24 freimiä sekunnissa eikä tee pull-downia signaalille.
    Kyseinen löytyy LG:n LY sarjasta, joissa muuten on HDMI 1:ssä PC MODE ;).
     
  10. jartar

    jartar Senior member

    Liittynyt:
    07.04.2004
    Viestejä:
    8,485
    Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Ei millään pahalla mutta tuossa kokoluokassa full hd on melkoista turhuutta. 1080p kuvan hyötyjä rupeaa huomaamaan yleisesti ottaen vasta 50" ja isoimmissa telkkareissa hyvin läheltä katsottaessa...
     
  11. wipe2000

    wipe2000 Senior member

    Liittynyt:
    05.08.2002
    Viestejä:
    6,109
    Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    118
    Samaa mieltä - paitsi ehkä, jos katseluetäisyys on hyvin pieni, eli käyttää töllöä esim. PC:n näyttönä.
     
  12. Sokar80

    Sokar80 Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    2,319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    niin kaapelissa (Welho) nyt pari HDTV kanavaa ja sateelissa on ollut jo 5v satoja HDTV kanavia (ei suomen kanavia)

    Handan CV-5500 HD

    BLU-RAY & HD-DVD

    Both HD DVD and Blu-Ray support the 24p frame rate, but technical implementations of this mode are different among the two formats. Blu-Ray supports 24p with its native timing, while HD DVD uses 30p timing for 24p (replacing missing frames with "repeat field flags")

    Most consumer-level video editors are designed for 30 frames per second, and the addition of 24p is sometimes awkwardly implemented. Incorrect user settings can result in a 24p frame at the edge of an edit existing on only one NTSC field, thus cutting its resolution in half. If a non-linear editor is incapable of removing pulldown, the standard 2:3 pulldown pattern should be used when shooting.

    it can usually be assumed to be either 50 or 60, except for 1080p which is often used to denote either 1080p24, 1080p25 or 1080p30 at present but will also denote 1080p50 and 1080p60 in the future.

    nyt kohta tulossa 2160p ("quad HDTV") joten 1080p jää kohta vanhaksi kuten kaikki tekniikka heti kun sen kaupasta ulos kannat
     
  13. Razid

    Razid Member

    Liittynyt:
    23.04.2007
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hmmm...eikös toi kontrasti oo aika tärkee juttu töllöis?
     
  14. Limasika

    Limasika Regular member

    Liittynyt:
    27.12.2004
    Viestejä:
    1,712
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
  15. H.H

    H.H Guest

    itse aattelin ostaa tuon 40 tuumasen samsung R86 sarjaa olevan vertailin sitä sonyyn ja kuva oli kymmeniä kertoja parempia kuin sonyssa. sonyssa oli ihan samea kuva tuohon samsuginn verrattuna. dynaaminen kontrasti sonyssa 8000:1 ja samsungissa 15000:1 joka kannattaa ottaa kuulemma huomioon ostaessa tota telkkaria, toivoisin että sanoisitte mielipidettä koska ostos on kuitenkin paljon rahaa :)
     
  16. Sokar80

    Sokar80 Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    2,319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    R86-sarja

    Samsung LE-40R86B

    R8-mallistolle EISA-palkinto

    varmaaki hyvä itellä on tuo vanha R73 malli ja se on jo musta hyvä joten ei tuo ainakaan huonompi ole [​IMG]
     
  17. jartar

    jartar Senior member

    Liittynyt:
    07.04.2004
    Viestejä:
    8,485
    Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Äkkiä katsoen tuo dynaaminen kontrasti taitaa olla aika joutava juttu kun se tietyissä tilanteissa lähinnä pilaa kuvaa.
    En itse siihen kiinnittäisi yhtään huomiota.
    Ja kyllähän niihin omiin silmiin kannattaa luottaa.
    Ainoa ongelma on tässä että joissakin telkkareissa kuva-asetukset on oletuksena melkoisen syvällä metsässä ja liikkeessä ylikirkkaat värit saattavat saada toisen vieressä olevan oikein säädetyn telkkarin värit näyttämään laimeilta.
     
    Viimeksi muokattu: 29.09.2007
  18. H.H

    H.H Guest

    niinpä kun tietäs mitä ostas mihin itse katsoisit kun ostaisit telkkaria?
     
  19. jartar

    jartar Senior member

    Liittynyt:
    07.04.2004
    Viestejä:
    8,485
    Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Itse luotan omiin silmiin ja etsin netistä ihmisten kokemuksia kyseisistä laitteista. Mahdolliset lehtien testit antaa kanssa hyvää kuvaa.
    Itse kun hommasin taulu-tv:n niin jätin kaikki ilmoitetut luvut omaan arvoonsa enkä vieläkään tiedä omasta telkkarista muuta kuin että se on plasma ja että se on hd-ready.
    Luvut eivät ratkaise vaan se miltä kuva näyttää.
    Erilaisten arvojen vertaaminen kun on monesti lähes mahdotonta kun ominaisuuksia voi mitata usealla eri tavalla...
     
  20. Sokar80

    Sokar80 Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    2,319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    kyllä ite katsoisin sitä kuvaa [​IMG]

    joo monessa kaupassa noi telvisiot on tehdas säädöillä ja jos kauppias ei anna sitä säätää tai ite säädä sitä sun pyytäessä niin kävele ulos niin itekkin olen tehnyt Hesan stokalta sain parasta palvelua ja ostin seuraavana huluista päiviltä kyseisen töllön enkä ole katunut nytkin katson nelosen Valtikka leffaa
    ite olen tyytyväinen kuvaan [​IMG]
     
  21. 8500gt

    8500gt Guest

    Toi on tavallaan aika koomista. Ensin jengi haluaa korkeampia framerateja ja nyt sitten halutaan maltampia, onko mitään järkeä?

    Ensin haluttiin 50 Hz -> 100 Hz. Sekä aina puhutaan että pitää nostaa 50Hz -> 60 Hz mieluiten kuitenkin 75 tai 85 tms. Mihin asti sitten tukeekin.

    Sen jälkeen sitten puhutaan että halutaan pudottaa takaisin 24 Hz:n. ;)

    Itse en kyllä käyttäisi noin matalia taajuuksia.

    Toinen juttu koskee FULL HD:n kokoa. Kyllä mä ainakin nään tässä 37" FULL HD töllössä jokaisen pikselin. Silloin niistä on myös mun mielestä hyötyä. Tietysti nämähän ovat subjektiivisa asioita. Jos katsojalla on esimerkiksi huonompi näkö tai hän ei ole kiinnostunut kuvan laadusta, ei välttämättä huomaa mitään eroa televisiolähetyksen ja blu-ray levyltä tulevan full-hd kuvan välillä edes 50" ruudulla.

    Vielä kun tulisi 3D näytöt, se ois mannaa se. No, kyllähän ne on tulossa nekin.
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 25.12.2007

Jaa tämä sivu