1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

McAfee hälyttää KOKO ajan, uusi kone.

Viestiketju Virukset ja haittaohjelmat -osiossa. Ketjun avasi KHK 29.12.2014.

  1. KHK

    KHK Member

    Liittynyt:
    08.08.2006
    Viestejä:
    95
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    18
    Apua, olen aivan pulassa tuliteräuuden läppärin kanssa! McAfee varoittaa koko ajan, esim PUP-FPS Eristetty kohteesta C:\Program Files (x86)\Faster Light\bin\FasterLight.BrowserAdapter64.exe

    Koko ajan tämmösiä ja popuppeja satelee. Kone on siis ihan uusi ja heti siitä löytyi Troijalainenki?
    Kun klikkaan McAfeen ikkunan kiinni niin heti aukeaa uusi samantapainen. Mitä voin tehdä?
    Kun klikkaan poista niin se varoittaa, että olet poistamassa ohjelmia, jotka on mahdollisesti asennettu ohjelmistopakettina. Lue ohjelman käyttöoikeussopimus ennen poistamista.
    Valitse OK, jos haluat, että McAfee poistaa nämä ohjelmat automaattisesti. Valitse muussa tapauksessa Peruuta ja poista ne itse.
    Ja tässä siis koko ajan kirjoittaessa pomppii mainokset ja varoitukset. LAitan tän laitteen sängyn alle ja otan vanhan koneen käyttöön :(
     
  2.  
  3. KHK

    KHK Member

    Liittynyt:
    08.08.2006
    Viestejä:
    95
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    18
    Siis hyvä että edes näen kirjoittaa kun ruutu on täynnä varoituksia ja vilkkuvia mainoksia! Tätä osaa teksitsä en edes näe, ties mitä kirjoitan!?
     
  4. rick79

    rick79 Senior member

    Liittynyt:
    15.02.2009
    Viestejä:
    5,125
    Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    Poista se mcafee ja asenna joku toinen softa. Mse tai panda cloud free.. Pääset paljon helpommalla.. Pistä linkkiä mistä läppäristä on kyse
     
  5. KHK

    KHK Member

    Liittynyt:
    08.08.2006
    Viestejä:
    95
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    18
  6. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,093
    Kiitokset:
    1,208
    Pisteet:
    243
    Ei tuo ole McAfeen vika, vaan olet vahingossa asentanut koneellesi FasterLight-haitakkeen ilmeisesti jonkun netistä lataamasi sovelluksen myötä. Poista Faster Light Windowsin ohjauspaneelin poista sovellus-toiminnolla. Lataa sitten Malwarebytes' Anti-Malware. Valitse ilmaisversio ja poista asennuksen lopuksi vielä valintamerkki, joka on tyrkyllä kohdassa "Aloita ilmainen kokeilujakso". Päivitä MBAM ja suorita Uhkatarkistus. Valitse poistettavaksi ne, mitä mahdollisesti löytyi.

    Edit. Jos tunnet Win 8.1:en yhtä huonosti kuin minä, niin tuolta löytyy ohjeet Ohjauspaneeliin pääsemiseksi: http://windows.microsoft.com/fi-fi/windows-8/where-is-control-panel
     
    Viimeksi muokattu: 29.12.2014
  7. rick79

    rick79 Senior member

    Liittynyt:
    15.02.2009
    Viestejä:
    5,125
    Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    Lähinnä sitä tarkotin poistamisella että todennäkösesti kyseessä on esiasennettu kokeiluversio joka huutaa kaikesta mahollisesta ja koittaa asiakasta saada ostamaan ohjelman.. Samaa tehny useat läppärit joita asentanu käyttökuntoon..
     
    satakaks kiitti tästä.
  8. KHK

    KHK Member

    Liittynyt:
    08.08.2006
    Viestejä:
    95
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    18
    Sehän se tässä onkin kun kone tosiaan on ihan uusi, enkä ole ladannut sinne (vielä) yhtään mitään.. Eli sain siis tuon Faster Lightin kaupanpäällisenä? En edes tiedä mikä se on, mutta poistin sen ja loppu hälytykset. Nyt tein uhkatarkastuksen ja Detected objects 122 ....!! Kaikki alkaa PUP.optional jne... Mitä teen nyt? Siellä on vaihtoehtoina Quarantine, Add exclusion, Ignore Once ja sitten siellä kaikkien alla quarantine all.

    Onko normaalia, että uudessa koneessa on heti kaikkea skeidaa? Tämä on mulle eka kerta, ja kuitenkin tämä on minun kallein kone (vaikkei hullun kallis olekaan). Halvimmissa ei ole tätä ongelmaa ollut.

    Jaa, ehkä selvisi... mä googletin ja englannin kieliseltä sivulta löytyi, että ensin quarantine ja sen jälkeen pystyy deletoida. Koklaanpas sitä :cool:
     
    Viimeksi muokattu: 29.12.2014
  9. Viljis

    Viljis Regular member

    Liittynyt:
    12.12.2008
    Viestejä:
    1,188
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    48
    Kaikissa uusissa tähän asti itselle eteen tulleissa HP:n koneissa on ollut suoraan paketista McAfee. Itse olen asentanut aina markettikoneisiin puhtaan Windowsin, niin ei mukana tulleet ohjelmat haittaa käyttöä.

    Ja toi Faster Light asentuu lisäosaksi selaimiin, joten tarkista selaimet.

    EDIT: Kyllähän ne ylimääräset ohjelmat voi poistaakkin, siihen menee vaan aikaa..samassa ajassa melkeen asentaa uudestaan. :D
     
    Viimeksi muokattu: 30.12.2014
  10. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,093
    Kiitokset:
    1,208
    Pisteet:
    243
    Tuossa on nyt jotakin perin kummallista. Oliko kone aivan uusi ja avaamattomassa paketissa? Mistä ostit sen? Tuskin tuolta Citymarketista, koska se on loppuunmyyty ja Citymarketin koneeseen kuului vuoden F-Secure-lisenssi eikä McAfee. (Tai saattoihan lisenssi tulla kaupanpäällisenä esiasennetun McAfeen lisäksi.)

    Edelleen olen sitä mieltä, että ongelmat eivät voi johtua McAfeesta tai mistään muustakaan tehdasuuteen koneeseen esiasennetusta ohjelmasta. On mahdollista, vaikka ei todennäköistä, että MBAM tulkitsee Potentially Unwanted Programiksi (PUP) jonkun esiasennetun ohjelman, mutta ei 122 ohjelmaa. Kuten sanoin, jotakin käsittämätöntä tässä on, tai sitten alkutiedot ovat vääriä/puutteellisia.

    Edit
    @Viljis: Eikö ne tarpeettomat ohjelmat voi poistaa asentamatta Windowsia uudelleen? Näin säästyy kaikkien ajureiden ja hyödyllisten apuohjelmien uudelleen asentamiselta eli paljolta työltä. HP:n tunnen vain netin kautta, mutta eiköhän senkin Recovery-ohjelmisto ole käyttökelpoinen ja Recovery-levyjen luominen heti alussa varsin suositeltavaa?
     
    Viimeksi muokattu: 30.12.2014
  11. rick79

    rick79 Senior member

    Liittynyt:
    15.02.2009
    Viestejä:
    5,125
    Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    Revo uninstallerilla saa nopeesti ja helposti kaiken ylimääräsen pois koneelta. Sen jälkeen ajaa mbamin täydellä tarkistuksella ja poistaa kaikki.. Ccleaner rekisterimerkinnät ja turhat tiedostot pois.. Sen jälkeen kehottaisin edelleen vaihtamaan virustorjuntaa ja ajamaan uudella softalla kone vielä kerran läpi ja ihan mielenrauhan takaamiseks vaikka f-securen online scannerilla kerran.. Jos vielä jotain löytyy niin sen jälkeen kertaalleen mbam.. Näin itse toimisin mutta kukin taplaa tyylillään, ihan normaalia tollaset ongelmat ei ole uuden koneen kanssa.
     
  12. JoniS

    JoniS Active member

    Liittynyt:
    06.10.2008
    Viestejä:
    2,951
    Kiitokset:
    261
    Pisteet:
    93
    komppaan @rick79, mcafee(=intel security) vaihtoon, eipä tuo ole ikinä ollut kärkikastia ja tuskin tulee olemaan ellei intelin insinöörit kirjoita softaa uusiksi.
     
  13. KHK

    KHK Member

    Liittynyt:
    08.08.2006
    Viestejä:
    95
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    18
    Kone on ihan uutena ostettu, MUTTA! Se oli (Kokkolan) Anttilan viimeinen kone, ja se oli siis se joka oli myymälässä esillä. Olisko joku käplinyt sitä siinä esillä ollessa?
    F-securen saa kaupan päälle, mutta niillä oli ne loppu (en tiedä mikä se niinkuin fyysisesti on?), mutta ottivat puhelinnumeron ja ilmoitus tulee kun saavat niitä lisää. Mulle sanottiin, että koneessa on automaattisesti se F-secure kahdeksi kuukaudeksi...
    Eli kun saan sen F-securen, niin tekeekö se samaa kuin McAfee? Onko mitään hyötyä olla kahta ohjelmaa, jotka tekevät saman asian?

    Ja tosiaan, olinhan mä tähän ladannut Chromen, olenko sen Faster Lightin sen mukana saanut? Mä ajattelin (tollo :confused:), että asennuksilla tarkoitetaan kaikkea muuta, mutta ei selaimia, heh heh... :oops:
     
  14. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,838
    Kiitokset:
    784
    Pisteet:
    193
    F-Secure on paljon luotettavampi virustorjuntaohjelma kuin McAfee, joka pitää poistaa ennen F-Securen asentamista.

    edit: koneella ei pidä olla samanaikaisesti enempää kuin yksi virustorjuntaohjelma, koska saattavat konfliktoida keskenään.
     
    Viimeksi muokattu: 30.12.2014
  15. KHK

    KHK Member

    Liittynyt:
    08.08.2006
    Viestejä:
    95
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    18
    Iso KIITOS kaikille vastanneille :D
    Hyvää uutta vuotta teille :)
     
  16. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,093
    Kiitokset:
    1,208
    Pisteet:
    243
    Noin se on pakko olla, ei pelkän Chromen asennuksen mukana voi tulla tuollainen määrä MBAMin löytämiä PUP:ia.
    Ilmeisesti myyjä erehtyi, koska koneessa oli McAfee. Edellä saitkin jo neuvon, että McAfee täytyy poistaa ennen uuden virussuojaohjelman asentamista. Virusturvaohjelman poistaminen vaatii yleensä Windowsin Ohjauspaneelin Sovelluksen poistotoiminnon ajon jälkeen vielä erillisen ohjelmakohtaisen poistotyökalun ajoa varmistaaksesi, ettei McAfeen rippeet haittaa uuden virusturvan toimintaa. McAfeen oma poistotyökalu löytyy tuolta:
    http://service.mcafee.com/FAQDocument.aspx?id=TS101331

    Toistan vielä, että tässä tapauksessa McAfee ei hälytellyt turhasta, koska koneelta löytyi tuo FasterLight ja paljon muutakin MBAMin löytämää roskaa. Minulla on sama käsitys F-Securen paremmuudesta McAfee:hen verrattuna, mutta samalla lailla (ja aivan oikein) F-securekin olisi hälyttänyt tuosta FasterLightista ja poishan se pitikin saada. Kun kuitenkin saat F-Securen kaupanpäällisiksi, vaihda siihen edellä kerrottujen ohjeiden mukaan, kun saat levyn Anttilasta.
     
  17. KHK

    KHK Member

    Liittynyt:
    08.08.2006
    Viestejä:
    95
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    18
    Koneessa on nyt F-secure, joka olikin pelkkä pahvikotelo, jossa oli tosi hankalat ohjeet asentamiseksi.. Mutta onnistuin kuitenkin :D

    Olen nyt lueskellut näitä sivuja täällä ja kyllä täällä on fiksua sakkia :)
    Mä olen oppinut paljon ja aionkin suunnata vanhempieni koneen kimppuun seuraavaksi, ne sai jonkun "jutun" koneelle emännän klikattua facebookviestinä tullutta linkkiä :(
    MBAM:in jo siihen laitoin ja käytettiin sitä jo, seuraavaksi aion laittaa sinne ADWcleanerin.
    Eli ISO kiitos kaikille viisaille, jotka jaatte tietoa täällä meille vähemmän viisaille :cool:

    Joo ja tosiaan, McAfee tässä olikin aluksi, eikä F-secure, myyjä muisti vain väärin :rolleyes:
     
    1pertti kiitti tästä.

Jaa tämä sivu