1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ratkaistu Malwarebytes avautuu hitaasti.

Viestiketju Ajuri- ja softaongelmat -osiossa. Ketjun avasi Pkt 19.02.2017.

  1. vps358

    vps358 Active member

    Liittynyt:
    14.11.2009
    Viestejä:
    4,530
    Kiitokset:
    232
    Pisteet:
    93
    ^
    Multako kysyit?
    En minä enää muista apaut viiden vuoden takaisia, MBAM:ilta kai suoraan ja joka kerta ohjelman omilla päivityksillä....
    Kun ei tuota tarvii kuin silloin tällöin, n. pari kertaa vuodessa kun osaa surffata oikein.

    T: Vesku
     
  2.  
  3. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,094
    Kiitokset:
    1,208
    Pisteet:
    243
    En tarkoittanutkaan, että rekisterin putsauksella saisi uuden ilmaisen kokeilujakson, mutta vaikea minun on uskoa, että ohjelma suunnitellusti alkaisi hidastaa konetta kokeilujakson päätyttyä. - - Vasta nyt tätä kirjoittaessani minulle valkeni, että eihän "kone" olekaan hidastunut, vaan pelkästään tuo MBAMin käynnistyminen, mutta silti.

    Saatan olla aivan väärässä, mutta minulle tuli tuosta mieleen, että Windowsin yrittäessä käynnistää tehtävää, joka ei onnistu esimerkiksi jonkun poistetun tiedoston takia, se lakkaa yrittämästä sitä 30 sekunnin time outin jälkeen. Tapahtuma kirjautuu lokiin, josta se on Event Viewerillä todettavissa.

    Itselläni on kakkoskoneessa Win XP ja siinä on aikaisemmin ollut myös tuo MBAM Pro, mutta nykyisin vain ilmaisversio, joka ei silti hidastele käynnistyessään.
     
  4. Pkt

    Pkt Member

    Liittynyt:
    05.07.2014
    Viestejä:
    25
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Latasin ohjelman malwarebytesin omalta sivulta (malwarebytes.com), en halunnut aloittaa ilmaista kokeilujaksoa vaan se alkoi automaattisesti. Huom: minulla on versio 3.0.6 eikä ohjelman nimi enää näytä olevan "Malwarebytes anti-malware" vaan pelkkä "Malwarebytes". Toisin kuin tuossa edellisen postauksen kuvassa jossa on versio 2.2.1.1043.

    Löysin netistä lisää tietoa, että muutama muukin on törmännyt samaan ongelmaan 3.0.6 versiossa, mutta he eivät maininneet mitään ilmaisen jakson päättymisestä. 1 henkilö oli korjannut ongelman asentamalla vanhemman version malwarebytesistä koneelleen.

    Tuosta 2.2.jotain versiosta ei ilmeisesti normaalilla päivityksellä pysty päivittämään tuohon uusimpaan 3.0.6 versioon sillä kokeilin eilen illalla päivittää vanhempieni luona heidän koneellaan ohjelmaa, eikä se päivittänyt sitä uusimpaan 3.0.6 versioon vaan pysyi 2.2.jotain versiona. Se pitää ilmeisesti asentaa uudelleen jos haluaa 3.0.6 version. Itse asensin tähän koneeseen malwarebytesin ekaa kertaa joskus muutama viikko sitten.

    Voisin toki kytkeä vanhan koneeni asentaa uusimman malwaren ja katsoa tuleeko ongelma siinä samantien vai vasta kokeilujakson päättymisen jälkeen jos se taas aloittaa sen automaattisesti. Saa nähdä jaksanko testata.

    Vesku, onko sinulla 3.0.6 versio malwaresta?
     
  5. vps358

    vps358 Active member

    Liittynyt:
    14.11.2009
    Viestejä:
    4,530
    Kiitokset:
    232
    Pisteet:
    93
    ^
    No se siitä, 2.2.jotain, ja ei ole tullut ajettua "moneen jouluun" kun ei ole tarvinnut...
    Lienee tuommoinen käytös sitten kolmosversiossa ja se tarkistaa jotain, onko sen (mbam) pakko käynnistyä automaagisesti?

    T: Vesku
     
  6. Pkt

    Pkt Member

    Liittynyt:
    05.07.2014
    Viestejä:
    25
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tarkoitatko haluanko välttämättä sen käynnistyvän nopeasti? Ei se 30 sekuntia minua juurikaan haittaa, mutta pelkäsin vain, että tässä uudessa koneessa olisi jotain viallista heti näin alkuun niin halusin tietää syyn mistä johtuu.

    Haluan vielä mainita, että vaikka se käynnistyy windowsin yhteydessä niin se ei hidasta koneen käynnistystä vaan se tapahtuu yhä n. 10 sekunnissa. Ja kun se lataa sen 30 sekkaa kun avaan ohjelman niin se ei hidasta muuten tätä konetta yhtään.

    Edit: Tänään ongelma oli itsestään kadonnut ja malwarebytes aukeaa nyt samantien kuten tarkoituskin.
     
    Viimeksi muokattu: 22.02.2017

Jaa tämä sivu