1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Opas mailboxde.com;ista tilaaminen?

Viestiketju Uutta tietokonetta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi perssu112 05.08.2017.

  1. Whatta Heck

    Whatta Heck Senior member

    Liittynyt:
    16.09.2011
    Viestejä:
    7,867
    Kiitokset:
    819
    Pisteet:
    173
    Kiitos kommentista. :) Focus emon korokepaloihin että ovat oikeilla paikoillaan eikä niitä ole ylimääräisiä ottamassa osumaa emon pohjaan. Muuten tuo kasaus on aikas simppeliä ja loogista hommaa.
     
  2.  
  3. tarantella

    tarantella Active member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    1,716
    Kiitokset:
    428
    Pisteet:
    93
    Minusta tämä kohta on aika erikoinen, jos kasausta ei ole tilattu, niin osien mielestäni pitäisi saapua omissa valmistajan sinetöimissä (pakkaus teipattu kiinni) pakkauksissaan.
     
  4. Whatta Heck

    Whatta Heck Senior member

    Liittynyt:
    16.09.2011
    Viestejä:
    7,867
    Kiitokset:
    819
    Pisteet:
    173
    ^ Samaa asiaa tuumailin itsekin. Noh, onneksi on ramien pakkaus tallessa ja takuun piirissä.
     
  5. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    11,894
    Kiitokset:
    2,804
    Pisteet:
    223
    Prossun asennus ainakin on mahdollinen palvelu. Varmaan sitten muistienkin. Eipä tuo onneksi paljoa ole maksanut kun ostaja ei ole huomannutkaan.
     
  6. RatCon

    RatCon Senior member

    Liittynyt:
    18.01.2010
    Viestejä:
    9,061
    Kiitokset:
    516
    Pisteet:
    173
    Oisko ollu joku vähemmän asioista piittaava työntekijä duunnissa, joka pistänyt toimivaksi testatun palautustuotteen kiinni jolloin alkuperästä pakkausta sineteissään ei enää ole? Ehkä kaukaa haettu, mutta semi-mahdollinen.
     
  7. Rex Rambone

    Rex Rambone Newbie

    Liittynyt:
    15.11.2017
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Mailbox.de:sta tilatessa kannattaa asennoitua siihen, että mikäli ongelmia tulee, minkäänlaista apua ei löydy.

    Tilasin paketin saksalaisesta kaupasta, josta toimitus tapahtui nopeasti ja mailboxde otti sen vastaan. Edelleenlähetyskin tapahtui sujuvasti ja paketti lähti UPS:n kyydissä Suomeen. UPS kuitenkin hukkasi paketin.

    Noh, tätä vyyhteä on nyt selvitelty tähän mennessä kolmisen viikkoa.
    - ilmoitin mbde:lle ongelmasta 19.10. (arvioitu toimitusaika 17.10., viimeinen skannaus 16.10.)
    - mbde aspa vastasi nopeasti (19.10.) ja kysyi lähetyksen tiedot (tuote, arvo, kuitti, etc.) ja kertoi tekevänsä claimin
    - 20.10. kysyin arviota ratkaisuajasta ja sain paketoidun vastauksen A:
    "Dear Sir or Madam,
    Your shipment has been claimed. Please be aware that it may take 4 to 8 weeks to process complaints as we must handle the matter with the postal services abroad.

    Thank you for your understanding."
    Tämän jälkeisessä viestinvaihdossa aspa meni vain UPS:n taakse piiloon​
    - 23.10. mbde aspa pyysi minua täyttämään UPS:n Viralliseen Excel -lomakkeeseen 20.10. ilmoitetut tiedot uudelleen
    - 24.10. mbde aspa pyysi minua täyttämään 20.10. ilmoitetut tiedot uudelleen vapaamuotoiseen emailiin
    - 7.11. UPS ei suostunut kertomaan minulle statuksesta mitään, mbde aspa vastasi paketoidulla vastauksella A. Riittävän kovaa huudettaessa UPS:ltä soitti henkilö joka kertoi ettei tiedä mistään mitään ja pahoitteli tilannetta. mbde ei ole ollut missään yhteydessä UPS:ään claimin jälkeen.
    - 15.11. mbde aspa vastasi statuskyselyyn paketoidulla vastauksella A

    Varmaa on, että paketti ei tule perille. Erittäin todennäköistä on, että en saa rahojani takaisin. Ongelmatilanteessa UPS siis ei suostu antamaan tietoja kuin lähettäjälle ja MBDE vetäytyy täysin kuoreensa eikä edistä ratkaisua lainkaan.

    Homma siis toiminee ihan ok niin kauan kuin poikkeuksia tai ongelmatilanteita ei tule. Sen jälkeen homma lakkaa toimimasta lainkaan. Näistä lähtökohdista on hyvä arvioida omaa halua käyttää tätä palvelua.
     
  8. lyyri

    lyyri Active member

    Liittynyt:
    19.04.2017
    Viestejä:
    760
    Kiitokset:
    250
    Pisteet:
    63
    Niin mailboxdehan ei ole millään tavalla vastuussa jos ups hukkaa paketin, niinkuin ei mikään muukaan firma ole jos lähettifirma tai posti paketin hukkaa.

    Ups on kyllä velvollinen korvaamaan, en tosin tiedä mihin euromäärään asti, lukee kyllä heidän sivuillaan jossain, mitta jokatapauksessa jos pakettia ei löydy heiltä korvauksen saat.

    E: Itselläkin kerran posti hukkasi jimmssin lähettämän virtalähteen, joka ei luonnollisestikkaan jimssin vika ollut, postilta silloin sain korvauksen.

    E2: Ja varsin selkeästihän tuolla lukee että 4-8 vkoa kestää ja olet nyt vajaan kuukauden odotellut...
     
    Viimeksi muokattu: 15.11.2017
  9. Rex Rambone

    Rex Rambone Newbie

    Liittynyt:
    15.11.2017
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Koska mailbox on UPS:n näkökulmasta lähettäjä, niin he ovat sopimussuhteessa upsiin ja ongelmatilanteiden selvityksen on mentävä heidän kauttaan. Tämän pitäisi olla huolintafirman asiakaspalveun normaalia arkea. Korvausketjuhan tässä menee siis niin, että UPS korvaa vakuutetun (max. 500€) lähetyksen mailboxille joka korvaa sen minulle.

    Joka tapauksessa ihan käytännön tasolla ongelmatilanteissä tämä palveluketju on täysi musta laatikko, joka ei edes yritä proaktiivisesti auttaa ongelmanratkaisussa.

    Hiukan asian vierestä, myyjä on lähtökohtaisesti vastuussa tuotteesta kuljetuksen aikana, esim. jos tuote katoaa tai vahingoittuu kuljetuksessa, mutta tämä forwarder -kuvio sotkee tässä erittäin tehokkaasti myös vastuukysymyksiä.
     
    Viimeksi muokattu: 15.11.2017
  10. lyyri

    lyyri Active member

    Liittynyt:
    19.04.2017
    Viestejä:
    760
    Kiitokset:
    250
    Pisteet:
    63
    Joo asiakaspalvelussa on varaa parantaa, tuppaa vaan monesti ulkomaalaisilla firmoilla olla aspa vähän eri tasolla kuin mihin Suomessa on totuttu...

    Mutta uskoisin että tuo asia tuosta hoituu tuon 4-8 viikon puitteissa
     
  11. Rex Rambone

    Rex Rambone Newbie

    Liittynyt:
    15.11.2017
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Ehkä hoituu, ehkä ei. Amazon.de:n asiakaspalvelun pilaamana tämä oli kuitenkin itselleni ensimmäinen, viimeinen ja ainoa kerta mbde:n palvelun käytössä. Vaikka en kaikilta ihan samaa palvelutasoa edellytäkään, niin 4-8 viikkoa kadonneen paketin selvittelyyn on täysin kelvoton suoritus - ja lähtökohtainen olettama, että asiakas odottelee ilman mitään viestintää pari kuukautta on suorastaan koominen.

    No, tarkoitus oli antaa käytännön case-esimerkki ongelmatilanteesta ja sen hoitumisesta mailboxde:n kanssa. Ei hoidu hyvin, päivitän statuksen jos tilanne joskus hoituu jotenkin.
     

Jaa tämä sivu