1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

M-Audio AV40 + Subbari

Viestiketju Kotiteatterin äänentoisto -osiossa. Ketjun avasi PC_Markus 18.11.2012.

  1. PC_Markus

    PC_Markus Regular member

    Liittynyt:
    31.12.2009
    Viestejä:
    602
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Nyt olisi ideana laittaa noihin M-Audion Av40 erillinen subbari kiinni. Ideanahan olisi vähentää Av-40 alataajuuksien kuormaa, joten alimmat taajuudet pitäisi siirtää vain subwooferille. Joku tämäntyyppinen suodin siis pitäisi kai saada suomesta : http://www.parts-express.com/pe/showdetl.cfm?Partnumber=266-274

    Ehdotuksia myös subwoofereihin. Itse olen katsonut tämmöisiä:http://www.verkkokauppa.com/fi/product/22886/dgsts/Jamo-SUB210-subwoofer-musta

    http://cdon.fi/kotielektroniikka/audio_pro_wigo_sub_mkii_black-17594282


    Uskoisin kylläkin että myös 100wattiset subwooferit riittäisivät Av-40 kavereiksi, joten kannattaisiko mennä halvemman kautta?
     
  2.  
  3. jjabi

    jjabi Regular member

    Liittynyt:
    25.09.2010
    Viestejä:
    694
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Subwooferiin kannattaa sijoittaa hieman enemmän, niin saa kerralla kunnollisen. Suosittelen etsimään käytettynä BK Electronics XLS 200 subwooferia, tai tekemään itse. Itse sain juuri valmiiksi oman subin. Rahaa meni 100e elementtiin käytettynä ja sama vahvistimeen. Väittäisin että uutena osat olisivat maksaneet lähemmäs 500e.

    Jakosuotimesta en osaa sanoa, muutakuin että senkin pystyy tekemään itse. Hyviä ohjeita löytää varmasti ihan googlettamallakin.
     
  4. PC_Markus

    PC_Markus Regular member

    Liittynyt:
    31.12.2009
    Viestejä:
    602
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No ei huvita kyllä laittaa näiden kajareiden kaveriksi mitään +300e käytettynä olevaa subbaria. Eihän näissä riitä korkeiden äänien toisto taas sen kaveriksi mitenkään. Subbarikotelon rakenteleminen onnistuisi, kunhan saisi ohjeet.

    Miten laittaisin jonkun itse rakentamani jakosuotimen kajareiden ja koneen välille? En ymmärrä...


    Ps. Entäs tämmöinen? http://www.huuto.net/kohteet/audio-pro-sub-focus-b7-ace-bass-aktiivisubbari/244248371
     
    Viimeksi muokattu: 18.11.2012
  5. jjabi

    jjabi Regular member

    Liittynyt:
    25.09.2010
    Viestejä:
    694
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kyllä noista Audio Pro subeistakin ääntä kuuluu. Itse en ole päässyt testailemaan mutta varmaan iha OK.

    Subikotelon rakentamisesta sen verran että helpoin on tehdä ihan perus kuutio. MDF levy on hyvää tavaraa ja kiinnitys ihan vain ruuveilla ja liimalla. Sitten jotkut jalat siihen vaikka vielä tai sitten teet kuten minä että sahaat levyt siten että niistä muodostuu valmiiksi jo jalat: [​IMG][/img]

    http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php/88658-Leffa-amp-Musiikki-subia-ensikertalaiselle/page1

    Täältä voit seurata oman subini rakennusprojektia. Itse tein liimalevystä ja kiinnityksen puutapeilla ja liimalla. MDF levy pitäisi pakkeloida ruuvinkoloista ja maalata. Tai sitten verhoilla jollain. Mukavaa puuhaa on rakentelu, suosittelen :)

    Jakosuodintakaan ei välttämättä tarvitse jos tietokoneessa on subwooferille oma reikä äänikortissa. Sitten äänikortin hallinnasta säädät mahdolliset jakotaajuudet.

    Homma olisi vielä helpompi jos omistaisit passiivikaiuttimet, koska yleensä subwoofervahvistimissa on jakosuodin ja pääkaiuttimet voi vetää sen kautta, ja säätää sitten siitä että mitkä taajuudet jää subille ja mitkä menevät kaiuttimille. Nuo M-Audiot saisit toki samalla lailla jos käytät linjamuunninta, tämmöistä vehjettä: http://hifitalo.fi/verkkokauppa/tuoteluettelo.php?c=199
     
  6. PC_Markus

    PC_Markus Regular member

    Liittynyt:
    31.12.2009
    Viestejä:
    602
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ei näytä olevan subbarille omaa paikkaa...Miten tuo linjanmuunnin sitten toimii? Komean laitoksen olet tehnyt kyllä... Itse tarvitsisin kyllä hieman pienempää, ja omasta mielestäni jo kaverin Logitechin z523 basso kuulostaa aika hyvältä. Tietysti laatua paremmaksi mieluusti mutta ei mitään hirveän hintavaa viritelmää silti tarvitse. Ajattelin että käytettynä varmaan saisi parhaimman viritelmän minun hintaluokassani (mieluusti max.200e) ja se pitäisi jotenkin saada toimimaan m-audioiden kanssa yhteen ja tosiaan nuo taajuudet jotenkin rajata. Sinun subbaristasi tuli loppujenlopuksi aika kallis vielä...
     
  7. sidrend

    sidrend Regular member

    Liittynyt:
    21.06.2009
    Viestejä:
    3,188
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Täytyy nyt tästä sanoa, että käytännössä mikä tahansa hifi/kotiteatterikäyttöön tarkoitettu aktiivisubi on parempi kuin tuo. Henkilökohtaisesti Z523 subi on ollut kamalin mitä olen ikinä kuullut, kuten koko sarja.

    Asiaan: Itse etsisin käytettynä Audio Pro B1.xx subin tai muun Audio Pron, ne ovat budjettisubeiksi hyviksi todettuja, en hankkisi noin halpojen kajareiden lisäksi ihan monen sadan subia.
     
  8. PC_Markus

    PC_Markus Regular member

    Liittynyt:
    31.12.2009
    Viestejä:
    602
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mistäpäin käytettyjä kannattaa hankkia? Huutonetin tarjouskilvat ei kiinnostaisi, onko kaiuttimille jotain yleistä myyntipaikkaa? Z523 vetää omasta mielestäni monet bassot jotenkin liian alhaalta, kummallisen kuuloisesti, mutta sellainen mieluummin kun näitten kajareiden omat.
     
  9. sidrend

    sidrend Regular member

    Liittynyt:
    21.06.2009
    Viestejä:
    3,188
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Z523;n basso on sellaista epätarkkaa, kumisevaa keskibassoa. Mut joo, ei siitä enempää. Itse lähtisin kattoo käytettyjä nettimarkkinasta, muron palstalta tai dvd plazakin on hyvä paikka.
     
  10. jjabi

    jjabi Regular member

    Liittynyt:
    25.09.2010
    Viestejä:
    694
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Dvdplazan kaiuttimien myynti osio on hyvä.

    Ei tuo oma subini nyt maksanut kuin rapiat 200e kun käytettynä hommasin osat, ja hyvin soi :)
     
  11. Pihlis12

    Pihlis12 Active member

    Liittynyt:
    04.04.2006
    Viestejä:
    1,312
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Hifimaailman myynti/osto palsta on myös hyvä. Samaten kannattaa kysyä liikkeistä vaikka ihan spostilla.
     
  12. sidrend

    sidrend Regular member

    Liittynyt:
    21.06.2009
    Viestejä:
    3,188
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Näin, ja käydä toki hifiliikkeiden (hifitalo, hifistudio, mareks, hifihuone jne..) sivuilla katsomassa vaihtolaitteet.
     

Jaa tämä sivu