1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

mäkkiin virustorjunta

Viestiketju Mac -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi r.karhu 16.02.2015.

  1. r.karhu

    r.karhu Member

    Liittynyt:
    22.07.2012
    Viestejä:
    39
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    koneen mukana tullu f-secure on menossa umpeen niin onkos ehdotuksia jostain muusta vai kannattaako jatkaa samalla linjalla? onko muita varteenotettavia vaihtoehtoja?
     
  2.  
  3. Joensuu

    Joensuu Active member

    Liittynyt:
    08.05.2007
    Viestejä:
    2,545
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    68
    Jatka vain samalla linjalla, voi tulla eriäviä konnentteja mutta tämä on minun kanta.
     
  4. pequ

    pequ Member

    Liittynyt:
    09.03.2013
    Viestejä:
    79
    Kiitokset:
    7
    Pisteet:
    18
    Mielipiteeni on ettei Macissa tarvita reaaliaikaista virustorjuntasoftaa. Passiivisen Bitdefenderin voi halutessaan asentaa jolla voi skannata aika ajoin esim. ladatutut tiedostot.

    Mac pysyy puhtaana kunhan ei asentele kaikenlaisia "siivousohjelmia" (Mackeeper ym.) Varsinaisia itsestään asentuvia viruksia Maciin ei ole, kaikki haittaohjelmat pitää itse asentaa.

    Paras tietoturva on edelleen alustasta riippumatta istuu näppäimistön ja tuolin selkänojan välissä. Maalaisjärkeä peliin nettisurffailussa, muuta ei tarvita. Itselläni Mac-kokemusta n. 7 vuotta eikä koskaan ole ollut haittaohjelma-ongelmia. Eikä tietenkään mitään tietoturvaohjelmia ole asennettuna.
     
  5. Tonttuman

    Tonttuman Regular member

    Liittynyt:
    11.01.2007
    Viestejä:
    198
    Kiitokset:
    22
    Pisteet:
    28
    Näinhän se on miten pequkin yllä totesi. Mitäpä sitä torjuntaohjelmia laittamaan sellaiseen jota ei ole juurikaan olemassa, nimittäin viruksia macissä. Miksi näin on, vastaus löytyy osaksi maccien järjestelmän rakenteesta joka on melko suljettu, jotta niihin ei ole järkevää tehdä pc-tasoisia viruksia kun ne eivät siinä juurikaan toimisi. Näin ollen näitä viruksia on siis olemassa likimain kourallinen ja niinkuin jo yllä todettiin, niin aika lailla joudut niitä itse asentelemaan että niillä mitään vaikutusta olisi. Tosin jos sitten itse asennat netistä kaikkea sontaa ja "puhdistusohjelmia" sinne niin sitä tuskin mikään virustorjuntakaan pysäyttää tehokkaasti. Itse olen myös pari maccia omistanut eikä koskaan ole tarvinnut virustorjuntojen kanssa pelleillä. Yleensä nuo virustorjuntaohjelmistot vain hidastavat konetta tuomatta minkäänlaista lisäarvoa käyttöön.
     
  6. power_age

    power_age Active member

    Liittynyt:
    06.05.2009
    Viestejä:
    1,749
    Kiitokset:
    150
    Pisteet:
    93
    Mitähän tuohonkin nyt sanois, taitaa olla käsitykset muutaman vuoden takaisia juttuja.

    Tuossa on esimerkki käyttiksistä sekä selaimista, muillakin sivuilla voi käydä tutustuun kun hopeinen omena, vaikka se ei ehkä ole niin hienoa.
    http://muropaketti.com/nvd-applen-kayttojarjestelmissa-eniten-haavoittuvuuksia
    http://muropaketti.com/nvd-selaimis...ia-adoben-ohjelmat-myos-vahvasti-edustettuina
    http://www.av-comparatives.org/mac-security-reviews/
    http://www.av-test.org/en/news/news...osshairs-18-malware-scanners-put-to-the-test/
     
  7. Tonttuman

    Tonttuman Regular member

    Liittynyt:
    11.01.2007
    Viestejä:
    198
    Kiitokset:
    22
    Pisteet:
    28
    Mielenkiitoisia tuloksia. Kuitenkin tulee ottaa huomioon että artikkeleissa puhutaan haavoittuvuudesta. Itse ymmärrän tämän lähinnä tietoturva-aukkoina joita sitten haittaohjelmat voivat hyödyntää. Eli haittaohjelmia tai hyökkäyksiä toki voi päästä läpi näistä aukoista, mutta miten ne pääsevät järjestelmään käsiksi on sitten melko erilaista PC ja Mac -ympäristöissä.

    Adoben osalta tulokset eivät mitenkään yllätä...
     
  8. xbkrypt0n

    xbkrypt0n Active member

    Liittynyt:
    16.06.2010
    Viestejä:
    3,154
    Kiitokset:
    120
    Pisteet:
    73
    Eiköhän se ole parempi että koneessa kuin koneessa on suojaus jota ei tarvita kun se, että koneessa ei ole suojausta kun sitä tarvittaisiin. Aika pitkälle samalla tavalla ne haittaohjelmat pesiytyvät kaikkiin laitteisiin tänä päivänä, kunhan ei Internet Exploreria käytä Windowsin puolella.
     
  9. Netti

    Netti Regular member

    Liittynyt:
    23.03.2003
    Viestejä:
    723
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    itsellä käytössä ilmainen Bitdefender virus torjunta. Ollu jo aika kauan ja olen tyytyväinen.
    kuka tykkää mistäkin varmassa vara parempi.
     

Jaa tämä sivu