1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Lacie Minimus alkoi temppuilla

Viestiketju Tulostimet, näppäimistöt ja muut oheislaitteet -osiossa. Ketjun avasi Samsoniitti 17.08.2016.

  1. Samsoniitti

    Samsoniitti Newbie

    Liittynyt:
    17.08.2016
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Moikka!

    Elikkäs, mulla on tollanen abouttia pari vuotta ollut käytössä 2TB/USB 3.0 Lacie ulkoinen kovalevy. Nyt sitten ihan yhtäkkiä kun edellispäivänä "Sammutin ja päivitin" koneen, niin aamulla kovo alkoi temppuilla. Kone tunnistaa hienosti, pääsen tiedostoihin käsiksi etc. mutta esimerkiksi kun koitan päivittää peliä steamissa, niin tulee "Disk write error" tai "not enough disc space". Jos puolestaan koitan käynnistää minkä tahansa pelin joka on tuolla kovolla, niin se aukeaa, mutta ERITTÄIN hitaasti ja takkuilee. Tilaa on siis jäljellä teran verran.

    Ongelma tuli ilmi kun yritin mennä pelaamaan veljen kanssa Battlefieldiä kunnes yhtäkkiä Origin ilmoitti, että peliä ei ole asennettu. Sitten kuului ilmoitusääni joka tulee kun koneesta irrotetaan jotakin, kovo kytkeytyi itsestään takaisin, ja tuli ilmoitus että "windows ei tunnista tätä laitetta---". Mikäli sammutan kovon ja laitan takaisin päälle, kaikki toimii taas. Nyt kun kytken Lacien koneeseen niin tulee vaan suoraan ilmotus, että "laitteessa havaittiin virheitä. Tarkista ja Korjaa."

    Olen koittanut vaihtaa USB paikkaa toiseen 3.0 sekä 2.0, kumpikaan ei auta. Suoritin tuon "tarkista ja korjaa" jo kerran, mutta se ehdottaa samaa edelleen. Mikä tässä voisi olla varsinaisesti vikana?

    En ole vielä koittanut, että mitä tapahtuu jos vaan kopioin ja liitän asemalle jotakin tai katsella esimerkiksi elokuvaa. Aion koittaa heti kun "tarkista ja korjaa" on jälleen ohi.

    Käyttöjärjestelmä Windows 10
     
  2.  
  3. Samsoniitti

    Samsoniitti Newbie

    Liittynyt:
    17.08.2016
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Eilen windows päätti luokitella Lacien Paikalliseksi levyksi ja kun käynnistin koneen uudelleen, se alkoi scannata ja korjata kovoa ihan siinä aloitusikkunassa ennen kun kirjataan sisään.

    Sen jälkeen kun korjaus valmistui, toimi kovo koko illan moitteetta. Käynnistelin pari peliä ja tutkin tiedostoja no problem. Nyt taas tänä aamuna, kone ei oikein suostu tunnistamaan kovoa ja luokittelee sen paikalliseksi levyksi.
     
  4. Tinke8

    Tinke8 Active member

    Liittynyt:
    23.01.2010
    Viestejä:
    1,191
    Kiitokset:
    61
    Pisteet:
    78
    Miksikäs ulkosen kautta pelaat? Oletko koittanut restarttia ilman ko. kovoa?
     
  5. Samsoniitti

    Samsoniitti Newbie

    Liittynyt:
    17.08.2016
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Juu olen. Nyt oon päivän kaks ollu täysin ilman ko. kovoa kaikki toimii hienosti. Tällä hetkellä jos kytken sen kiinni, tunnistaa windows sen hetken aikaa paikallisena levynä ja sitten kovo reconnectaa eikä enää tunnistu minään.

    Oon pelaillu sen kautta ihan vaan koska se on ollut näppärä ottaa mukaan minne vaan. Ei tarvitse sitten läppärille asennella erikseen kaikkia pelejä.

    Tällä hetkellä eniten huolettaa vain se, että siellä on yksi kansio jossa on kaikkia vanhoja kuvia. Kaiken muun saa hommattua nopsaa uudelleen. Olisiko sellainen mahdollista että kovon kuoren jotenkin avaisi ja koittaisi yhdistää sitä kautta suoraan koneeseen? Tai olisiko jollain tiedossa millaiseen liikeeseen voisi tuon kanssa mennä?
     
  6. Tinke8

    Tinke8 Active member

    Liittynyt:
    23.01.2010
    Viestejä:
    1,191
    Kiitokset:
    61
    Pisteet:
    78
    Tuon takia ei kannata pelata varmuuskopioita sisältävällä kovolla.

    Voit avata kuoren ja laittaa sata-kaapelilla koneeseen kiinni-
     

Jaa tämä sivu