1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

läppäri monipuoliseen käyttöön

Viestiketju Uutta kannettavaa ostamassa -osiossa. Ketjun avasi casaman 25.06.2015.

  1. casaman

    casaman Newbie

    Liittynyt:
    25.06.2015
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Hei

    Olen jo pitkään etsinyt itselleni uutta kannettavaa tietokonetta, mutta sopivaa ei ole löytynyt. Ajattelin tulla kysymään teiltä viisaamilta sillä viimeksi sain niin hyvä neuvoja. Nykyinen koneeni on Asus x57v

    Uusi tietokone tulee lähinnä elokuvien katseluun, pelaamiseen ja netissä surffailuun. Valmistajina käyvät kaikki muut paitsi Acer ja Hp. Muita toiveita koneen suhteen ovat:

    koneessa tulee olla:
    1. nvidia näytönohjain
    2. Intelin i7 suoritin (myös i5 käy jos tehokas)
    3. Näyttö 15" eteenpäin
    koneessa olisi hyvä olla:
    1. Ips-näyttö
    2. metallinen runko/ tyylikäs
    3. ssd
    4. valaistun näppäimistö
    Hintaa saisi olla noin 800e

    Olen itse katsellut seuraavia koneita:

    http://www.expert.fi/Tuotteet/Tieto...r&utm_campaign=dynamic-display#descriptiontab

    http://www.kannettavatietokone.fi/Kannettavat/Asus/F550JK-DM205H.html

    http://www.verkkokauppa.com/fi/product/15860/fjtcd/Lenovo-Z50-70-15-6-kannettava-Win-8-1-hopea

    Olen kuitenkin kuulut että kyseisissä koneissa näppäimistö taipuu jonkin verran :D

    Kiitos todella paljon jo näin etukäteen!
     
  2.  
  3. Jazbu

    Jazbu Regular member

    Liittynyt:
    15.01.2014
    Viestejä:
    195
    Kiitokset:
    26
    Pisteet:
    38
  4. casaman

    casaman Newbie

    Liittynyt:
    25.06.2015
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
  5. Jazbu

    Jazbu Regular member

    Liittynyt:
    15.01.2014
    Viestejä:
    195
    Kiitokset:
    26
    Pisteet:
    38
    Näytöjen eroista eri valmistajien välillä on henk kohta hyvin vähän kokemusta, pääasiassa Lenovot on kyllä ihan huippuluokkaa eikä niistä ole huonoja kokemuksia, niitä myös hyvin paljon suosittellaan useillakin sivustoilla.

    Heikkous tuossa koneessa on tuplaydin prossu joka ei monien mielestä enään 2015 ole riittävä, mutta tohon hintaan on itselläni ainakin hankaluuksia löytää paremmilla specseillä olevaa konetta.
     
    casaman kiitti tästä.
  6. casaman

    casaman Newbie

    Liittynyt:
    25.06.2015
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Toi tuplaydin homma kyl on aivan totta. Tossa ASUS R510JK
    koneessa olisi neliydinsuortitin, mutta aika heikko näyttö 1366 x 768? Taitaapi olla sellainen tilanne, että kaikkea hyvää ei voi saada yhtä aikaan :D
     
  7. Jazbu

    Jazbu Regular member

    Liittynyt:
    15.01.2014
    Viestejä:
    195
    Kiitokset:
    26
    Pisteet:
    38
    Totta, tuo Asus on kyllä parempi mikäli pystyy elämään tuon pienen resoluution kanssa. Itse perus Asuksista ei ole kokemusta, mutta Asuksen ROG sarja on ainakin ihan toimiva.
     
  8. casaman

    casaman Newbie

    Liittynyt:
    25.06.2015
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Kiitos sinulle todella paljon avusta. Pitää viellä miettiä asiaa sillä se neliydin olisi todella hyvä sijoitus tulevaisuutta ajatellen... Toisaalta myös hyvä näyttö on todella tärkeä.
     

Jaa tämä sivu