1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kuvan "nykiminen" uudessa UHD-televisiossa

Viestiketju Televisiot -osiossa. Ketjun avasi zigli14 26.08.2016.

  1. zigli14

    zigli14 Newbie

    Liittynyt:
    26.08.2016
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Minulla on seuraavanlainen ongelma ja toivon, että jollain on saattanut tulla sama vastaan tai osaa muuten vaan jeesata! :)

    Ostin viikko takaperin uuden LG 55UH850 television jonka kytkin minun nykyiseen Wbox HD2 digiboksiin. Huomasin heti esimerkiksi urheilua (jalkapallo ja jääkiekko) katsoessani, että kuva ns.nykii ja esimerkiksi pallo vilkkui kun se liikkui nopeasti kuvassa. Laitoin kaikki Truemotionit yms.pois päältä ja tämä sai tämän ns.vilkkumisen pois mutta pieni nykiminen jäi. Kokeilin sitten eilen viimeistä kikkaa ja yhdistin tv-korttini suoraan telkan kortinlukijaa ja tämän jälkeen kaikki nykiminen yms. on poissa! Eli osaako joku sanoa mistä tämä voisi johtua? Wbox HD2 toimi nimittäin hyvin vanhan HD-telkkarini kanssa. Haluaisin kuitenkin käyttää boksia koska tottunut siihen kahdessa vuodessa ja olen siitä tyhmänä maksanut! :) Yritin etsiä boksista joitain asetuksia mutta en oikein löytänyt mitään kuva-asetuksiin liittyen. Voisiko syynä olla huono antennijohto (en tiedä voiko se olla tämä koska käytin samaa johtoa kun yhdistin korttini suoraan telkkaan) tai huono HDMI johto telkan ja digiboksin välillä?

    Kiitoksia kaikille etukäteen!
     
  2.  
  3. Digimies

    Digimies Newbie

    Liittynyt:
    06.10.2016
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1

    Itsellä täysin sama ongelma! Ja samat laitteet. Telkkari ollut nyt vajaan viikon ja futista boksin kautta katsoessa kuva nykii pahasti. Huomasin myös että jos islanti-suomi futismatsissa ei selostuksen äänet kuulu jos katson telkkarin virittimien kautta, kuva kyllä rullaa sujuvasti. Boksin kautta katsoessa selostus toimii mutta kuva nykii.
     

Jaa tämä sivu