1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kysymys Kukaan kiinnostunut Osborne 4 Vixen -koneesta?

Viestiketju Kannettavat tietokoneet -osiossa. Ketjun avasi K1nslayer 20.08.2015.

  1. K1nslayer

    K1nslayer Member

    Liittynyt:
    08.12.2007
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Moikka!

    Perin tälläisen vähän vanhemman kannettavan tietokoneen, eli kyseessä on Osborne 4 Vixen.

    [​IMG]

    Kyseessä siis aikamoinen retrokone. Kysymys kuulukin, että tietääkö joku tästä koneesta jotain ja minne tästä kannattaisi huudella? Joku harrastaja tästä voisi jopa olla kiinnostunutkin. Voisihan tuosta myös luopua, jos siitä joku käyvän hinnan tarjoaa...
     
  2.  
  3. zipperi

    zipperi Regular member

    Liittynyt:
    29.11.2004
    Viestejä:
    656
    Kiitokset:
    12
    Pisteet:
    28
  4. Jazbu

    Jazbu Regular member

    Liittynyt:
    15.01.2014
    Viestejä:
    195
    Kiitokset:
    26
    Pisteet:
    38
    "The Vixen had a 4 MHz Zilog Z80 microprocessor, with 64 KB dynamic RAM." "Customers also had the option of purchasing a 10 megabyte hard disk for $1498."

    Pakosti pisti hieman hymyilyttämään tuon wiki sivun lukeminen. Ei ole henkilökohtaisia kokemuksia näin -90 luvun lapsena mistään noista entisaikojen tietokone/pelikonsoli härpäkkeistä, kun ensimmäiset vehkeet mitkä käteeni sain oli Ps1 ja joku 95 windowsilla varustettu tietokone. :cool:

    Mielenkiinnolla odotan kun itse saan kertoa 30-40 vuoden päästä tarinoita kuinka mulla oli pelikoneessa tera muistia ja 8GB ramia. Luultavasti nuoriso silloin naureskelee niille härpäkkeille "Mulla on mun älylkalsareissakin tera ramia LOL" tai jotain vastaavaa :rolleyes:
     
  5. K1nslayer

    K1nslayer Member

    Liittynyt:
    08.12.2007
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mjoo, eihän tolla mitään käyttöarvoa nykypäivänä ole, toisin kuin esim. Commodore-64:lle joka oli mun eka kone. Commodorelle sentään tehtiin todella paljon pelejä, harmi että se myytiin vähäisen käytön takia joskus ysärin aikaan. Taitaa toi Vixen olla nykyään vaan intressi joillekkin harrastajille taikka keräilijöille... Jos osais koodata BASIC-iä niin tollehan vois vääntää demoja :).
     

Jaa tämä sivu