1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kotiteatterivahvistimen osto

Viestiketju Kotiteatterin äänentoisto -osiossa. Ketjun avasi Tomppa26 29.10.2015.

  1. Tomppa26

    Tomppa26 Regular member

    Liittynyt:
    30.06.2014
    Viestejä:
    193
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
    Tarvitsisin kotiteatterivahvarin Jamo s626 HCS 5.0 kajari paketille. Subbaria ei ole tulossa, ennenku omakotitalo.
    Nykyinen on vanha onkyo tx 309.
    Kaipaisin lisää tehoa vahvarilta sekä vähintään 4 x hdmi sisään, ja yksi ulos riittää. En kaipaa 4k hömpänpömppää, koska en huomannut analogisessa ja hdmi:ssä juurikaan eroa. Tosin saattoi pelit toimia sulavammin.
    Mitenkäs kun tuossa jamon kajareissa on tupla liitäntä tolppakajareissa, koska niissä subbarit, niin onko järkevää olla 7 kanavainen vahvari, vai laittaa normaali kaiutin lähtö ja subbari kiinni? Koska ne liittimien raudat yhdistyy yhdeksi samaksi.
    Itse katselin denon 2100 vahvistinta ja onkyolla oli myös joku sopu hintainen, alle 600e. Molemmat oli 7.2 kanavaisia. Näissäkin siis tuo 4k jota en tarvitse vaikka oliski tulevaisuutta ja niin ja niin ja niin.
    Miten itse rakentaisitte ja jos jollain sama kajaripaketti niin olis kiva tietää miten se tuplaliitos oikein toimii. Pitääkö olla kanavia ja kumpi, alempi vai ylempi subbarille?
     
  2.  
  3. vps358

    vps358 Active member

    Liittynyt:
    14.11.2009
    Viestejä:
    4,530
    Kiitokset:
    232
    Pisteet:
    93
    Kuule unohda moiset tuplaliitosjutskien omat vahvistinkanavat, sitä varten se siltauspala sinne naparuuvien alle on laitettu, ettei enempiä vahvistinkanvia tarvita, mahdollisia ongelmia tiedossa, niinkuin huomaat.
    Gigantin tarjontaa, Verkkokaupan tarjontaa, tuolta siksi, että helppo rajata, mutta H/K lienee paras jättää kauppaan...
    Kukaan ei pakota kytkemään ylimääräisiä kanavia, muoti noita 7.2:a kauppaa, kun enemmän on aina "parempi".
    Ja nuo Jamot on ihan normaaleja kolmitiekajareita, se basso ei ole mikään oikea subbari, vaan ihan tavallinen basso.

    T: Vesku
     
  4. Tomppa26

    Tomppa26 Regular member

    Liittynyt:
    30.06.2014
    Viestejä:
    193
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
    No tänään kävin vahvistin kaupoilla ja myyjän kanssa päädyttiin yamaha rx-a740 vahvariin.
    Oli Kalliimpi mitä olin itse katsonut. Tehoja vähemmän, mutta ominaisuuksia luultavasti enemmän, kuin laitteissa mitä itse katoin.
    No, johdot on hiton vaikea laittaa kiinni, ei mun sormet, nippu mulkkuja mahdu tonne. Ja se, että, kun toista kiristää niin toinen löystyy ole mun mielestä yli 600e vehkeen ominaisuus. Myyjä kehui, että olis parempaa rautaa sisällä ja kertoi koko kymmenvuotisen kokemuksen kotiteattereista. Suositteli tätä ja en ole muutakuin pettynyt.
    Ääni soi kirkkaammin, mutta basso katos olemattomaan. Tässä on säätöjä vaikka miten, mutta tunnin ropaamisen jälkee on saatu noin puolet mitä tuo vanha, koiran kusema, virtavikainen onkyo tx-sr309 antaa.
    Taidan laittaa vanhan onkijan koukkuun ja viedä tuon jammun muiden susien luo.
    Mitenkä paljon muuten nuo tehot kusee oikeesti, vai onko ne 10-20w heittoa?
     
  5. Axu_

    Axu_ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    14.10.2008
    Viestejä:
    9,819
    Kiitokset:
    239
    Pisteet:
    143
    Hanki banaanit kaapeleiden päähän, niin pääset paljon vähemmällä.
    Kuulostaa siltä, että joku asetus on pielessä, vahvari esim. ohjaa bassot olemattomalle subbarille.
    Vahvarien tehoja ilmoitetaan monella tavalla ja yleensä aina valmistajan edun mukaisesti, mutta jo jokaisesta parinsadan vahvistimesta irtoaa tarpeeksi tehoa kuulovauriovoimakkuudella soittamiseen.
     

Jaa tämä sivu