1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kotiryhmä ja Windows Vista

Viestiketju WLAN ja lähiverkot -osiossa. Ketjun avasi Donut200 13.04.2010.

  1. Donut200

    Donut200 Regular member

    Liittynyt:
    07.05.2009
    Viestejä:
    232
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mo.Eli siis onko mitään mahdollisuutta rakentaa kotiverkkoa Windows 7 ja Vista koneiden välille ?Onnistuuko kotiryhmän avulla?Mulla on tulostin kiinni läppärissä, jossa vista ja se on langattomasti modeemissa ja pöytäkone on johdolla kiinni modemissa.Pääasia olisi siis jakaa tulostin niin että myös pöytäkoneella voisi tulostaa sillä.Olisi hyvä että myös tiedostoja voisi siirtää langattomasti koneelta toiselle.Kiitos sille joka osaa auttaa !!! :)
     
  2.  
  3. teme565

    teme565 Active member

    Liittynyt:
    10.05.2002
    Viestejä:
    3,306
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Verkko ja jakamiskeskus, sieltä kotiryhmä ja jakamisen asetukset, muuta jakamisen lisäasetuksia. Sieltä saa kato että on tiedostojen ja tulostimien jako päällä ja salasanasuojattu jakaminen pois päältä, jollet halua salasanoja käyttää.
     
  4. Donut200

    Donut200 Regular member

    Liittynyt:
    07.05.2009
    Viestejä:
    232
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Nyt on vaa se ongelma että tietokoneet ei nää toisiaan verkossa.Siis jos vaikka tällä seiskan koneella tarkastelen verkon laitteita niin se löytää vain itsensä.Sama vistalla.Ei myöskään nää tulostinta seiska.Tulostimen jako olis kuitenki tärkein saada toimimaan.
     
  5. teme565

    teme565 Active member

    Liittynyt:
    10.05.2002
    Viestejä:
    3,306
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Onko koneet samassa työryhmässä? Ja mikä modeemi kyseessä?
     
  6. Donut200

    Donut200 Regular member

    Liittynyt:
    07.05.2009
    Viestejä:
    232
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Miten saan tietokoneet työryhmään?Olen aika amatööri tämäntyyppisisä asioissa.Modeemini on Netgear CG834WG.Vaikuttaako NAT:n tila, joka on minulla auki ?
     
  7. teme565

    teme565 Active member

    Liittynyt:
    10.05.2002
    Viestejä:
    3,306
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Työryhmän saa tarkistettua ohjauspaneelista Järjestelmä ja suojaus-->Järjestelmä ja sit järjestelmän suojaus siitä vasemmaltaja tietokoneen nimi -välilehti.
    Onko windowsin palomuurit päällä? Kyllä tuo NAT kannattaa päälle pistää, koska ilman nattia koneiden välinen liikenne luultavasti kiertää dsl-keskittimen kautta eli siirtonopeus on netin tasoa.
     
  8. nurmoosta

    nurmoosta Active member

    Liittynyt:
    15.01.2004
    Viestejä:
    2,365
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Olenkohan väärässä, mutta eikös tuo "kotiryhmä" vaadi windows seiskan kaikkiin koneisiin?
     
  9. Donut200

    Donut200 Regular member

    Liittynyt:
    07.05.2009
    Viestejä:
    232
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mulla aiheuttaa tuo NAT ongelmia torrenteissa, kun jos se on päällä nopeus on luokkaa 25-0 kt/s.Portforwardissa ei ole tälle modeemille ohjeita.Windowsin palomuuri on päällä ja mulla on F-securen Internet Security 2010.

    EDIT:Nyt kun kokeilin nettiä NAT päällä, niin ei toiminut ollenkaan.Siis mikään sivu ei toiminut.
     
    Viimeksi muokattu: 15.04.2010

Jaa tämä sivu