1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Konetta opiskeluun.

Viestiketju Uutta kannettavaa ostamassa -osiossa. Ketjun avasi Tupex 29.08.2017.

  1. Tupex

    Tupex Member

    Liittynyt:
    11.03.2009
    Viestejä:
    68
    Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    18
    Siskolla olisi tarve läppärille opiskeluun (word, excel yms).

    Mikä on budjettisi?
    Ehdoton maksimi 700e

    Näytön koko ja laatu
    14" Full HD ja mielellään IPS

    Mikä on kannettavan pääasiallinen käyttötarkoitus ja mihin muuhun sen tulee soveltua?
    Word, excel(ei kovin raskaita taulukkoja), pääasiassa AC luennot ja muistiinpanot yms koulutehtävät.

    Aiotko pelata kannettavallasi?
    Todennäköisesti ei. Ehkä Sims 4.

    ”Kannettava vai raahattava”?
    Mieluiten suht kevyt ja hyvällä akunkestolla.

    Millainen akkukesto tarvitaan?

    Koulupäivästä pitäisi selvitä, että ei tarvitsisi kokoajan piuhassa olla.

    Millainen ja minkä kokoinen kiintolevy?
    128 GB tai isompi SSd
    Tarvitsetko sisäisen optisen aseman?
    Ei varmaankaan tarvetta.

    Onko noista Lenovon Yoga sarjalaisista mihinkään? esim. https://www.gigantti.fi/product/tie...ovo-yoga-510-2-in-1-14-signature-edition-valk

    Kiitokset avusta!
     
  2.  
  3. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,093
    Kiitokset:
    1,207
    Pisteet:
    243
    Tuo Yoga on varmasti kätevä keksintö sellaiselle, joka tuollaista monipuolisuutta haluaa. Itse olen sen verran konservatiivi, että ehdotan lähempää tutustummista laitteeseen ennen kuin valitseee sen tavallisen läppärin sijaan. Kun läppäri ja tabletti yhdistetään, joudutaan tekemään kompromisseja ja etukäteen kokeilemalla varmistetaan, ettei kompromisseista seuraa pettymyksiä. Itse laite on kyllä toimiva ja kohtuullisen suorituskykyinenkin.

    Kun olen perinteisen läppärin käyttäjä, en osaa arvioida tuollaista hybridiä. Minustahan kosketusnäytöllä saa aikaan vain sormenjälkiä kuvaruutuun. Sikäli kirjoitukseni voi siis jättää omaan arvoonsa. Mutta vakavasti puhuen, olen pikaisesti käsitellyt vain Yogan 910-mallia enkä tarkoin tiedä, mistä ominaisuuksista 510-mallissa on tingitty. Gigantin ilmoituksen perusteella tuossa kuitenkin on kohtuullisen tehokas i5-suoritin, FullHD-resoluution IPS-näyttö, mutta vain 128 Gt SSD. Kokeilemassani 910-mallissa oli iso akku ja mahtava akkukesto, mutta ei tuo Gigantin 510:lle ilmoittama akkukestokaan hintaluokassaan huono ole.

    Tavalliseen läppäriin tottuneen kannattanee siis ainakin kokeilla tuollaista hybridiä käsissään ennen ostoa. 910:ssa oli myös hieman normiläppäristä poikkeava näppäimistö: oikea shift-näppäin oli pieni ja siten erikoisesti sijoitettu. Pelaamiseen tuo ei ole tarkoitettui, mutta Sims 4 pyörii integroidulla näytönojaimellakin ainakin mediumilla.

    En malta olla lopuksi toteamatta, että edellinen läppäriehdotus samalle neidille taisi tyssätä väriongelmaan. Tuota Yogaa olisi nyt saatavana valkoisena...
     
  4. Tupex

    Tupex Member

    Liittynyt:
    11.03.2009
    Viestejä:
    68
    Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    18
    Kiitokset avusta, pitää nyt vielä punnita vaihtoehtoja ja itselle kun ei tule niin, vaikeeks tuntuu menevän :).
     

Jaa tämä sivu