1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Koneeni kaatuu kesken pelaamisen

Viestiketju Ajuri- ja softaongelmat -osiossa. Ketjun avasi Knapi 24.11.2016.

  1. Knapi

    Knapi Newbie

    Liittynyt:
    24.11.2016
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Koneeni siis sammuu kesken pelaamisen. Olen huomannut että varsinkin kun pelaan cs:go ja jopa kun pelaan my summer car peliä vähän huonommilla grafiikoilla. Näyttö siis menee pimeäksi ja koko kone jumittuu mutta jää hyrräämään päälle. Normaali nettikäytöllä tai vaikka leffoja katsellessa ei mitään onglemaa.
    Näytönohjaimena AMD Radeon 7800 Series
    Poweri on 650W
    Suoritin AMD FX(tm)-6300 Six-core Processori
     
  2.  
  3. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    2,948
    Kiitokset:
    602
    Pisteet:
    123
    Mikä windows?
     
  4. Knapi

    Knapi Newbie

    Liittynyt:
    24.11.2016
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Windows 10 64bit
     
  5. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    2,948
    Kiitokset:
    602
    Pisteet:
    123
    Klikkaa windows kuvaketaa hiiren oikealla ja valitse Komentokehote (järjestelmänvalvoja)

    Kopioi komentokehotteeseen seuraavat komennot ja paina enter

    cd c:\
    dir *.dmp /p /s >> c:\crashfiles.txt

    Tarkistus on valmis kun kometokehotteeseen tulee näkyviin c:\>
    Loki löytyy C:\crashfiles
    Liitä se tänne.
     
  6. Knapi

    Knapi Newbie

    Liittynyt:
    24.11.2016
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    täällähän on tätä tekstiä vaikka kuinkapaljon, pitäiskö juuri hakuhetkeltä olla jotain vai mitä täältä pitäisi etsiä?
     
  7. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    2,948
    Kiitokset:
    602
    Pisteet:
    123
    Pistä koko loki tänne.
     
  8. Knapi

    Knapi Newbie

    Liittynyt:
    24.11.2016
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    pahoittelut tä juttu vähä jäi, mutta se on nii pitkä teksti ni saakko tiedostona sen auki?
     

    Liitetyt tiedostot:

  9. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    2,948
    Kiitokset:
    602
    Pisteet:
    123
    Mene koneellasi seuraaviin polkuihin
    c:\Windows\LiveKernelReports\WATCHDOG
    c:\Windows\LiveKernelReports\win32k.sys

    Ja liitä siellä olevat dmp tiedostot joko suoraan tänne tai pistä jollekin tiedostojen jako palvelimelle (esim. dropbox tai vastaava) ja latauslinkki tänne. Voi olla että joudut kopioimaan dmp tiedostot ensin työpöydälle ja sieltä liittämään ne.
     
  10. Knapi

    Knapi Newbie

    Liittynyt:
    24.11.2016
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Voiko vika olla vanhasas näyttiksessä tai prossussa? (4 vuotta)
     
  11. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    2,948
    Kiitokset:
    602
    Pisteet:
    123
    Näytönohjaimessa ainakin. Tuolla WATCHDOG kansiossa olleet dmp tiedostot oli näytöohjaimesta/sen ajurista.
    Voit lukea täältä lisää ongelmasta.
    Artikkkeli on vanha mutta perustieto on sama edelleen, sitä automaattista korjausta ei voi käyttää kympillä.

    Tuolla win32k.sys kansiossa olevat dmp tiedostot on sitten vaikeampi tapaus, mutta mahdollisesti nekin näytohjaimeen liittyviä, varmasti en kuitenkaan osaa ssanoa. (Vvaikkka niissä puhutaan memory corruptiosta ei ne ole tulleet viallisista muisteista.)

    Aluksi voit ladata näytönohjainajurit valmiiksi vaikka työpöydälle.
    http://support.amd.com/en-us/download/desktop?os=Windows+10+-+64

    Sen jälkeen lataa Display driver uininstaller seuraavalta sivulta. (siitä "official download" kohdasta)
    http://www.wagnardsoft.com/forums/viewtopic.php?f=5&t=736
    Aukaise DDU ja toimi ohjelman opastuksen mukaan. Ajurin poiston ja uudelleen käynnistyksen jälkeen asennat aikaisemmin lattaamasi ajurit.
    Käytä konetta normaalisti ja kerro oliko vaikutusta.

    Voin näin omakohtaisesta komeuksesta sanoa että ongelma on aika syvältä, itselläni oli sama ongelma aikoinaan seiskalla ja kokeilin jos jonkilaista korjausta ongelmaan. Samoin jos haet hakusanoilla atikmpag.sys tai nvlddmkm.sys internetistä, löydät lukemattoman määrän sivuja samasta ongelmasta, joillain auttaa pelkkä ajureiden poisto ja uudelleen asennus jotkut jouttuu asentamaan windowsin udestaan ja joillain ei auta sekään. kuten minulla aikaoinaan.

    Alla vielä dmp tiedostot, ensin watchdog kansioista ja sitten win32k.sys.

    Koodi:
    Loading User Symbols
    Mini Kernel Dump does not contain unloaded driver list
    *******************************************************************************
    *                                                                             *
    *                        Bugcheck Analysis                                    *
    *                                                                             *
    *******************************************************************************
    
    Use !analyze -v to get detailed debugging information.
    
    BugCheck 141, {ffffb4015a5cb010, fffff80a306bf0dc, 0, 0}
    
    *** WARNING: Unable to verify timestamp for atikmpag.sys
    *** ERROR: Module load completed but symbols could not be loaded for atikmpag.sys
    Probably caused by : atikmpag.sys ( atikmpag+f0dc )
    
    Followup:     MachineOwner
    ---------
    
    2: kd> !analyze -v
    *******************************************************************************
    *                                                                             *
    *                        Bugcheck Analysis                                    *
    *                                                                             *
    *******************************************************************************
    
    VIDEO_ENGINE_TIMEOUT_DETECTED (141)
    One of the the display engines failed to respond in timely fashion.
    (This code can never be used for a real bugcheck.)
    Arguments:
    Arg1: ffffb4015a5cb010, Optional pointer to internal TDR recovery context (TDR_RECOVERY_CONTEXT).
    Arg2: fffff80a306bf0dc, The pointer into responsible device driver module (e.g owner tag).
    Arg3: 0000000000000000, The secondary driver specific bucketing key.
    Arg4: 0000000000000000, Optional internal context dependent data.
    
    Debugging Details:
    ------------------
    
    
    DUMP_CLASS: 1
    
    DUMP_QUALIFIER: 400
    
    BUILD_VERSION_STRING:  10.0.14393.693 (rs1_release.161220-1747)
    
    DUMP_TYPE:  2
    
    BUGCHECK_P1: ffffb4015a5cb010
    
    BUGCHECK_P2: fffff80a306bf0dc
    
    BUGCHECK_P3: 0
    
    BUGCHECK_P4: 0
    
    FAULTING_IP:
    atikmpag+f0dc
    fffff80a`306bf0dc ??              ???
    
    DEFAULT_BUCKET_ID:  GRAPHICS_DRIVER_ENGINE_TIMEOUT
    
    TAG_NOT_DEFINED_202b:  *** Unknown TAG in analysis list 202b
    
    
    CPU_COUNT: 6
    
    CPU_MHZ: db8
    
    CPU_VENDOR:  AuthenticAMD
    
    CPU_FAMILY: 15
    
    CPU_MODEL: 2
    
    CPU_STEPPING: 0
    
    BUGCHECK_STR:  0x141
    
    PROCESS_NAME:  System
    
    CURRENT_IRQL:  0
    
    ANALYSIS_SESSION_HOST:  DESKTOP-U5P6NRR
    
    ANALYSIS_SESSION_TIME:  01-23-2017 21:53:59.0716
    
    ANALYSIS_VERSION: 10.0.14321.1024 amd64fre
    
    STACK_TEXT:
    ffffc700`91c5c430 fffff80a`3003b64c : 00000000`00005000 ffffb401`5a5cb010 ffffc700`91c5c5d0 ffffb401`573fc930 : watchdog!WdDbgReportRecreate+0x10c
    ffffc700`91c5c480 fffff80a`3003a153 : ffff9889`00000000 ffff9889`5f7ece40 00000000`00000008 00000000`00000800 : dxgkrnl!TdrUpdateDbgReport+0xec
    ffffc700`91c5c4d0 fffff80a`30ce48c5 : ffffb401`57ff2060 ffffb401`57ff2060 ffffb401`5a5cb010 ffffb401`57ff2000 : dxgkrnl!TdrCollectDbgInfoStage1+0x363
    ffffc700`91c5c610 fffff80a`30d5ee29 : ffffb401`57ff2000 00000000`00000000 00000000`00000001 ffffb401`57ff4001 : dxgmms2!VidSchiResetEngine+0x2cd
    ffffc700`91c5c900 fffff80a`30d437fa : ffffb401`57ff2000 00000000`00000002 00000000`00000000 ffffb401`57ff4000 : dxgmms2!VidSchiResetEngines+0x99
    ffffc700`91c5c940 fffff80a`30d22b87 : 00000000`00000002 00000000`001bd475 00000000`0034547f 00000000`00000001 : dxgmms2!VidSchiCheckHwProgress+0x2072a
    ffffc700`91c5c9b0 fffff80a`30cca4b4 : ffffb401`55b07c20 ffffb401`57ff4000 ffffb401`55b07c28 00000000`00000002 : dxgmms2!VidSchiWaitForSchedulerEvents+0x337
    ffffc700`91c5ca70 fffff80a`30d2ec1f : ffffb401`55b07c00 ffffc700`91c5cbd0 ffffb401`55b07c00 ffffb401`00000000 : dxgmms2!VidSchiScheduleCommandToRun+0x3d4
    ffffc700`91c5cb80 fffff80a`30d2ebe0 : ffffb401`57ff4500 ffffb401`57ff4000 00000000`00000080 fffff80a`30d2eb60 : dxgmms2!VidSchiRun_PriorityTable+0x2f
    ffffc700`91c5cbd0 fffff800`3d483729 : ffffc700`8fa00180 fffff800`3d5d0adf 00000000`05890dbe ffffb401`57dda800 : dxgmms2!VidSchiWorkerThread+0x80
    ffffc700`91c5cc10 fffff800`3d5d0bb6 : ffffc700`8fa00180 ffffb401`57dda800 fffff800`3d4836e8 b79aa967`c7464ac9 : nt!PspSystemThreadStartup+0x41
    ffffc700`91c5cc60 00000000`00000000 : ffffc700`91c5d000 ffffc700`91c57000 00000000`00000000 00000000`00000000 : nt!KiStartSystemThread+0x16
    
    
    STACK_COMMAND:  kb
    
    THREAD_SHA1_HASH_MOD_FUNC:  75f6463edf1de3bc7b91052b8770e1d61b5e8b3b
    
    THREAD_SHA1_HASH_MOD_FUNC_OFFSET:  61dc1291b955ce07bd4b9fc8e80434b242d1e4b4
    
    THREAD_SHA1_HASH_MOD:  88e0e3feeb4365444d31cbb58397c8841fe72ae6
    
    FOLLOWUP_IP:
    atikmpag+f0dc
    fffff80a`306bf0dc ??              ???
    
    SYMBOL_NAME:  atikmpag+f0dc
    
    FOLLOWUP_NAME:  MachineOwner
    
    MODULE_NAME: atikmpag
    
    IMAGE_NAME:  atikmpag.sys
    
    DEBUG_FLR_IMAGE_TIMESTAMP:  582b71c1
    
    FAILURE_BUCKET_ID:  LKD_0x141_IMAGE_atikmpag.sys
    
    BUCKET_ID:  LKD_0x141_IMAGE_atikmpag.sys
    
    PRIMARY_PROBLEM_CLASS:  LKD_0x141_IMAGE_atikmpag.sys
    
    TARGET_TIME:  2017-01-23T16:09:37.000Z
    
    OSBUILD:  14393
    
    OSSERVICEPACK:  693
    
    SERVICEPACK_NUMBER: 0
    
    OS_REVISION: 0
    
    SUITE_MASK:  272
    
    PRODUCT_TYPE:  1
    
    OSPLATFORM_TYPE:  x64
    
    OSNAME:  Windows 10
    
    OSEDITION:  Windows 10 WinNt TerminalServer SingleUserTS
    
    OS_LOCALE:
    
    USER_LCID:  0
    
    OSBUILD_TIMESTAMP:  2016-12-21 08:50:57
    
    BUILDDATESTAMP_STR:  161220-1747
    
    BUILDLAB_STR:  rs1_release
    
    BUILDOSVER_STR:  10.0.14393.693
    
    ANALYSIS_SESSION_ELAPSED_TIME: 933
    
    ANALYSIS_SOURCE:  KM
    
    FAILURE_ID_HASH_STRING:  km:lkd_0x141_image_atikmpag.sys
    
    FAILURE_ID_HASH:  {c4561d61-ffbc-583d-5e1a-6fd6e42466ee}
    
    Followup:     MachineOwner
    ---------
    
    2: kd> lmvm atikmpag
    Browse full module list
    start             end                 module name
    fffff80a`306b0000 fffff80a`30732000   atikmpag T (no symbols)      
        Loaded symbol image file: atikmpag.sys
        Image path: atikmpag.sys
        Image name: atikmpag.sys
        Browse all global symbols  functions  data
        Timestamp:        Tue Nov 15 22:36:17 2016 (582B71C1)
        CheckSum:         00084958
        ImageSize:        00082000
        Translations:     0000.04b0 0000.04e4 0409.04b0 0409.04e4
    Mini Kernel Dump does not contain unloaded driver list
    
    Koodi:
    Loading User Symbols
    Loading unloaded module list
    .........
    *******************************************************************************
    *                                                                             *
    *                        Bugcheck Analysis                                    *
    *                                                                             *
    *******************************************************************************
    
    Use !analyze -v to get detailed debugging information.
    
    BugCheck AB, {1, 4d0, ce0, 900000007}
    
    Probably caused by : memory_corruption
    
    Followup:     memory_corruption
    ---------
    
    0: kd> !analyze -v
    *******************************************************************************
    *                                                                             *
    *                        Bugcheck Analysis                                    *
    *                                                                             *
    *******************************************************************************
    
    SESSION_HAS_VALID_POOL_ON_EXIT (ab)
    Caused by a session driver not freeing its pool allocations prior to a
    session unload.  This indicates a bug in win32k.sys, atmfd.dll,
    rdpdd.dll or a video driver.
    Arguments:
    Arg1: 0000000000000001, session ID
    Arg2: 00000000000004d0, number of paged pool bytes that are leaking
    Arg3: 0000000000000ce0, number of nonpaged pool bytes that are leaking
    Arg4: 0000000900000007, total number of paged and nonpaged allocations that are leaking.
        nonpaged allocations are in the upper half of this word,
        paged allocations are in the lower half of this word.
    
    Debugging Details:
    ------------------
    
    Use !poolused 8 to dump allocation info for leaked session pooltags.
    
    DUMP_CLASS: 1
    
    DUMP_QUALIFIER: 400
    
    BUILD_VERSION_STRING:  10.0.14393.447 (rs1_release_inmarket.161102-0100)
    
    DUMP_TYPE:  2
    
    DUMP_FILE_ATTRIBUTES: 0x10
      Live Generated Dump
    
    BUGCHECK_P1: 1
    
    BUGCHECK_P2: 4d0
    
    BUGCHECK_P3: ce0
    
    BUGCHECK_P4: 900000007
    
    BUGCHECK_STR:  0xAB_Rspp_Rkev_RshD
    
    LEAKED_SESSION_POOL_TAG: RshD Rspp Rkev
    
    CPU_COUNT: 6
    
    CPU_MHZ: db8
    
    CPU_VENDOR:  AuthenticAMD
    
    CPU_FAMILY: 15
    
    CPU_MODEL: 2
    
    CPU_STEPPING: 0
    
    DEFAULT_BUCKET_ID:  CODE_CORRUPTION
    
    PROCESS_NAME:  csrss.exe
    
    CURRENT_IRQL:  0
    
    ANALYSIS_SESSION_HOST:  DESKTOP-U5P6NRR
    
    ANALYSIS_SESSION_TIME:  01-23-2017 22:12:47.0308
    
    ANALYSIS_VERSION: 10.0.14321.1024 amd64fre
    
    LAST_CONTROL_TRANSFER:  from fffff8016b7e59f5 to fffff8016b7efd53
    
    STACK_TEXT:
    ffff8002`01a6c440 fffff801`6b7e59f5 : ffffffff`ffffffff 00000000`00000001 00000000`0023f000 00000000`0023eff0 : nt!IopLiveDumpEndMirroringCallback+0x7b
    ffff8002`01a6c490 fffff801`6b7efa17 : ffff8002`01a6c5a8 fffff801`00000008 ffffe584`00000000 00000017`00000000 : nt!MmDuplicateMemory+0x775
    ffff8002`01a6c570 fffff801`6ba411fb : ffffe584`3dbc24b0 ffffe584`3dbc24b0 ffff8002`01a6c838 ffff8002`01a6c838 : nt!IopLiveDumpCaptureMemoryPages+0x7f
    ffff8002`01a6c630 fffff801`6ba37068 : 00000000`00000000 ffff9e02`c2f0e890 ffff9e02`c271f5d0 ffff9e02`c2f0e890 : nt!IoCaptureLiveDump+0x28b
    ffff8002`01a6c7d0 fffff801`6ba36ede : ffffffff`800006bc 00000000`00000000 00000000`00000000 00000000`000000ab : nt!DbgkpWerCaptureLiveFullDump+0x128
    ffff8002`01a6c830 ffffe1a8`f83afe6a : ffffe1c2`00000fb0 ffff8002`01a6c8e0 00000000`00000003 00000000`00000001 : nt!DbgkWerCaptureLiveKernelDump+0x19a
    ffff8002`01a6c880 ffffe1a8`f859d7bb : ffffe584`00000003 00000009`00000007 00000000`00000ce0 00000000`000004d0 : win32kfull! ?? ::FNODOBFM::`string'+0x6752a
    ffff8002`01a6c910 fffff801`6b930e98 : ffffe584`3dbc7800 ffffe584`3dbc7800 ffffe584`3dbc7d00 fffff801`6b46b101 : win32kbase!Win32KDriverUnload+0x2bb
    ffff8002`01a6c940 fffff801`6b87cc4f : ffffe584`3dbc7800 ffffe584`3ac14800 ffffe584`3dbc7d00 00000000`00000000 : nt!MiDereferenceSessionFinal+0x8c
    ffff8002`01a6c9c0 fffff801`6b87d406 : 00000000`000060cc ffffe584`3dbc7d00 ffffe584`3dbc7800 ffffe584`3dbc7800 : nt!MiDereferenceSession+0x3f
    ffff8002`01a6c9f0 fffff801`6b87d107 : 00000000`00040000 ffffe584`3ac14800 00000000`00000001 ffffe584`3dbc7800 : nt!MmCleanProcessAddressSpace+0x1da
    ffff8002`01a6ca60 fffff801`6b8d4590 : ffffe584`3dbc7800 ffff9e02`c0b5e980 ffff8002`01a6cb40 00000000`00000000 : nt!PspRundownSingleProcess+0x117
    ffff8002`01a6cae0 fffff801`6b8cf6be : 00000000`00000000 ffffe584`3ac14800 00000000`00000000 ffffe584`3dbc7800 : nt!PspExitThread+0x508
    ffff8002`01a6cc20 fffff801`6b5679d6 : ffff8001`fae40180 00000000`00000080 ffffe584`3ac14800 ffffe584`4048a8c0 : nt!PspTerminateThreadByPointer+0x96
    ffff8002`01a6cc60 00000000`00000000 : ffff8002`01a6d000 ffff8002`01a67000 00000000`00000000 00000000`00000000 : nt!KiStartSystemThread+0x16
    
    
    STACK_COMMAND:  kb
    
    CHKIMG_EXTENSION: !chkimg -lo 50 -d !nt
        fffff8016b43dcae-fffff8016b43dcb0  3 bytes - nt!MiGetPhysicalAddress+4e
        [ 40 fb f6:00 4d 9a ]
        fffff8016b43dcbc-fffff8016b43dcbd  2 bytes - nt!MiGetPhysicalAddress+5c (+0x0e)
        [ 80 f6:00 9a ]
        fffff8016b525e6e - nt!MiPurgeZeroList+6e (+0xe81b2)
        [ fa:92 ]
    6 errors : !nt (fffff8016b43dcae-fffff8016b525e6e)
    
    MODULE_NAME: memory_corruption
    
    IMAGE_NAME:  memory_corruption
    
    FOLLOWUP_NAME:  memory_corruption
    
    DEBUG_FLR_IMAGE_TIMESTAMP:  0
    
    MEMORY_CORRUPTOR:  LARGE
    
    FAILURE_BUCKET_ID:  LKD_MEMORY_CORRUPTION_LARGE
    
    BUCKET_ID:  LKD_MEMORY_CORRUPTION_LARGE
    
    PRIMARY_PROBLEM_CLASS:  LKD_MEMORY_CORRUPTION_LARGE
    
    TARGET_TIME:  2016-12-03T22:58:53.000Z
    
    OSBUILD:  14393
    
    OSSERVICEPACK:  447
    
    SERVICEPACK_NUMBER: 0
    
    OS_REVISION: 0
    
    SUITE_MASK:  272
    
    PRODUCT_TYPE:  1
    
    OSPLATFORM_TYPE:  x64
    
    OSNAME:  Windows 10
    
    OSEDITION:  Windows 10 WinNt TerminalServer SingleUserTS
    
    OS_LOCALE:
    
    USER_LCID:  0
    
    OSBUILD_TIMESTAMP:  2016-11-02 12:17:03
    
    BUILDDATESTAMP_STR:  161102-0100
    
    BUILDLAB_STR:  rs1_release_inmarket
    
    BUILDOSVER_STR:  10.0.14393.447
    
    ANALYSIS_SESSION_ELAPSED_TIME: 259c
    
    ANALYSIS_SOURCE:  KM
    
    FAILURE_ID_HASH_STRING:  km:lkd_memory_corruption_large
    
    FAILURE_ID_HASH:  {06247c58-1f9d-5de1-61a8-49cc4ccb24d5}
    
    Followup:     memory_corruption
    ---------
    
    
     
    Viimeksi muokattu: 25.01.2017
    Knapi kiitti tästä.
  12. Knapi

    Knapi Newbie

    Liittynyt:
    24.11.2016
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Eli siis.... Käytin tuon ohjelman niinkuin pitää eli poisti vanhat ajurit? Tämän jälkeen päivitin ajurit uudestaan pelasin witcher 3:sta noin vartin ja sama ongelma jatkui...
     
  13. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    12,106
    Kiitokset:
    2,893
    Pisteet:
    223
    AMD:n uusimmilla ajureilla on kuulemma taipumusta kaatuiluun varsinkin cs:ää pelatessa. Vois kokeilla vanhemmilla ajureilla, mutta eipä taida onnistua koska kymppi. Pitää varmaan odotella ajuripäivityksiä.
     
    Knapi kiitti tästä.
  14. Knapi

    Knapi Newbie

    Liittynyt:
    24.11.2016
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1

    Okei, voi olla että odotan niitä mutta onhan noi senverran vanhoja komponentteja että saisi mennä vaihtoon jo
     
  15. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    2,948
    Kiitokset:
    602
    Pisteet:
    123
    Valitettavan harvoin tuosta onkaan apua.

    Vanhoja ajureita voit ladata alla olevalta sivulta.
    http://support.amd.com/en-us/download/desktop/previous?os=Windows 7 - 64
    Varmaankin kakki uusimmat sopii tuolle sinun näytönohjaimelle, mutta mtä tahansa koitakin katso että release notes kohdan takaa löytyy tuetttuna. "AMD Radeon™ HD 7700 - HD 7900 Series Graphics"
    Ja sitten vain poistelet aikaisemmat ajurit ja asennat uudet. Tai sitten vain odottelet uusia AMD:n ajureita.

    Pääasiassa homma etenee niin ettö kokeilet eri asioita että näet auttaako mikääm. Windowsin uudelleen asentaminenkin on jossain vaaiheessa hyvä kokeilla.Tätä ennen tok kannattaa windowsin tiedostojärjestelmä tarkistaa ja tehdä muutamia muita juttuja, tämä riippuen siitä kunika paljon haluat eri asioita tehdä
    Itselläni auttoi aikoinaan näytönohjaimen biosin päivitys. Tosn tälläkin foorumilla on tullut yksi tapaus vastaan jossa sekään ei auttanut.

    Jos mahdollista näytonhjainta voi kokeilla toisessa koneessa.

    Alla on vielä AMD:n oma "troubleshooting samalle ongelmalle, artikkeli on vanha mutta näet että ongelmaan ei ole oikein mitään tarkkaa syytä. Sitten on toki vielä ne toiset dmp tiedostot joista en osaa sanoa mikä ne aiheuttaa. Mutta niinden ei pitäisi ainakan konetta jäädyttää täysin.

    http://support.amd.com/en-us/kb-art...TIKMDAGhasstoppedrespondingerrormessages.aspx

     

Jaa tämä sivu