1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Koneen päivitys, kysymys virtalähteen riittävyydestä

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi wiza 06.11.2016.

  1. wiza

    wiza Member

    Liittynyt:
    02.09.2008
    Viestejä:
    52
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    18
    Moi! Olen vähän mietiskellyt päivitteleväni omaa ~5v vanhaa konetta uuteen ja ajatuksena on jotain tällaista:
    Intel Core i7-6700K (Tray, LGA 1151 Skylake)
    ASUS Z170 Pro Gaming (ATX, LGA 1151, DDR4)
    Kingston HyperX Fury Black 2 x 8 GB (DDR4, 2666 MHz, CL15)


    Todennäköisesti halu voisi olla myöhemmin (ei varmaan ihan hetkeen kuitenkaan) pieneen ylikellottamiseen, joten mietin että mikä prossutuuletin olisi hyvä? Ehkä tällainen? Vai onko yliampuvaa omaan pieneen (ehkä 300-500MHz) kellotteluun?

    Vanhastaan löytyy tällaista settiä mitkä olen kyllä jättämässä talteen joka tapauksessa:
    BitFenix Outlaw (koppa)
    ASUS GTX 960 4GB
    2x SSD, 1x HDD ja 2x ulkoista USB kovoa
    Super Flower Golden Green Pro 400W
    Joku perus DVD asema

    Täällä kävin kokeilemassa ja laskurin mukaan jotain 375W riittäisi, tosin jos ylikellottelisin niin menisi aika lähelle 400W (n. 395W). Nuo on tietysti vaan jotain likiarvoja mutta silti kuulostaa kauhean niukalta. Uskaltaisinko jatkaa vanhalla powerilla uusien komponenttien kanssa vai tulisiko vaan heittää vesilintua vanhalla ja ostaa uusi, hieman isompi poweri? Kuinka tarkkoja nuo teholaskurit käytännössä ovat?
     
  2.  
  3. faggotti

    faggotti Regular member

    Liittynyt:
    01.04.2015
    Viestejä:
    150
    Kiitokset:
    34
    Pisteet:
    38
    Kyllä se riittää, lähtisin arvioimaan lähinnä käytettyjen vuosien perusteella, onks sitä virtalähdettä kertaakaan puhallettu puhtaaks jne. kyssäreitä. Laatupeli, mutta mimmosessa kulutuksessa ollut? Uusi voi olla hiljaisempi, modulaarisuus onko siitä plussaa?
     
  4. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,427
    Kiitokset:
    3,871
    Pisteet:
    223
  5. wiza

    wiza Member

    Liittynyt:
    02.09.2008
    Viestejä:
    52
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    18
    Virtalähde on kyllä ainakin suhteellisen kovassa käytössä ollut, yleensä kone on ehkä keskimäärin 8-16h/vrk päällä. On sillä sitten kattonut leffoja, pelaillut, tai muuten vaan idlenä päällä. Viimeisen vuoden ajan olen prossua vähän kellottanut (i5 2500k @3.3GHz -> 4.3GHz) ja ehkä vähän enemmän puskenut mehuja irti sieltä. Putsannut olen paineilmalla ehkä kerran vuoteen, virtalähde ei ole vaikuttanut kovin pölyiseltä kuitenkaan. En tiedä olisiko tuolle modulaarisuudelle mitään varsinaista tarvetta kuitenkaan. Ei tähän asti ole ollut, eikä äänetkään häiritse itseä.
     

Jaa tämä sivu