1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kone sammuu

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Thompson803 19.11.2015.

  1. Thompson803

    Thompson803 Newbie

    Liittynyt:
    19.11.2015
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Nonii eli ostin tossa kaverilta pöytäkoneen, kevyttä pelaamista varten. Aluks voisin speksit kertoa:

    Mobo: Asus P8Z77-V LX

    Prossu: Intel i3 2120 3.30GHz

    Ram: 4Gb G.Skill Ripjaws DDR3 1600 Mhz

    Näyttis: Nvidia geforce gtx295

    Virtalähde: deltaco psu 423 (500w)

    Käyttis: Win 10

    Eli senverran tiien, että kone sammuu ilman mitään varoitusta kun laittaa pikkusen vaativamman pelin päälle sillei että näyttis hyppää kunolla mukaan. Esimerkiksi csgo pyörii ihan hyvin kun näyttis on vaan noin 30% käytössä. Lämmöistä ei ole kiinni näyttis pyörii siinä 40-50c väliä ja prossu about 40c. Oon tossa sellasta penkkiohjelmaa käyttäny kun "OCCT" jollai voi penkittää cpu, gpu, powersupply ym. Kone ei ole moksiskaan kun suorittaa cpu testiä, mutta kun laittaa gpu tai powersupply testin niin samantien sammuu. vähän pienemmät resoluutiot kun testii laittaa niin pysyy noin 20sec käynnissä. Memtestin olen suorittanu ja siltäosin ei ongelmia. Mulla on iso veikkaus että vika on virtalähteessä, haluisin vaan kuulla oisko teillä mitään ideaa? Ennenkun ostan uuden koska tälläset sammumisethan voi johtua melkein ihan mistä vain. jollain oli sammuskellut vanhan näppäimistön takia :D Kiitoksia etukäteen ja kysykää lisää koska jotainhan mä nyt varmasti unohdin kertoa.
     
  2.  
  3. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,433
    Kiitokset:
    3,872
    Pisteet:
    223
    Tosiaankin poweri varmaankin uuvahtaa. Tuo näyttishän kuitenkin vie 300 wattia virtaa.
     
  4. Thompson803

    Thompson803 Newbie

    Liittynyt:
    19.11.2015
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    näin määki veikkaan, onko jotain poweri ehdotuksia? watit? merkki?
     
  5. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,433
    Kiitokset:
    3,872
    Pisteet:
    223

Jaa tämä sivu