1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kone projektit & Koneen modaukset

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi pkaksp 19.09.2012.

  1. Kuunmies

    Kuunmies Senior member

    Liittynyt:
    05.03.2010
    Viestejä:
    4,468
    Kiitokset:
    688
    Pisteet:
    143
    Tolla 105€ kattelisin ennemmin takuullisen vähän käytetyn z97-emon. En kyl tiedä onko niissä miten noita pci-paikkoja. Ainiin ja se piti vielä olla m-atx... joopajoo...

    Tuliko sinusta jo lahtelainen? :D
     
  2.  
  3. Gereti

    Gereti Senior member

    Liittynyt:
    08.10.2011
    Viestejä:
    8,356
    Kiitokset:
    426
    Pisteet:
    163
    Eei minusta lahtelaista ole tullut eikä tule :D
    Hartolassa tarpeeksi tannerta jossa tallustaa ja heinolassa ravaan viidesti viikossa :)
    Ja joo, matx:sää etsinnässä, enhän minä muute nsais imitään hyötyä matx koneen myymisestä jos en korvaisi sitä toisella mokomalla, tosin onhan tuo fractali tota mun silverstonea isompi mutta...tuon kopan jäähypuoli kun on hieman rajoittunut niin jos siitä eroon hankkiutuisi :)
     
  4. Kuunmies

    Kuunmies Senior member

    Liittynyt:
    05.03.2010
    Viestejä:
    4,468
    Kiitokset:
    688
    Pisteet:
    143
    Eiks teillä siellä ole kuntaliitokset menossa :) Eiks toi m-atx oo vähä väliinputoaja :D jos pientä haluaa niin suoraan itx :D

    No joo, mutta itse pelaisin varman päälle ja z-emo alle. Jossain intel uhkasi poistaa tuon kellotusominaisuuden muilta kuin z-laisilta tulevaisuudessa.
     
  5. Gereti

    Gereti Senior member

    Liittynyt:
    08.10.2011
    Viestejä:
    8,356
    Kiitokset:
    426
    Pisteet:
    163
    Noo, en oo pahemmin noista kunnan asioista perillä, ei oo oikein kiinnostanut niin :D
    hmm, sittenhän halvin ois toi...
    http://www.jimms.fi/tuote/GA-Z97M-D3H

    Ja tosiaan, matx ois mulle riittävä sinäillään, kun tahdon kumminkin 1gpu+äänikortin
    pääkoneeseenkin lyön erillisen äänikortin kunhan rikastun ja saan ostettua pci-e x1 creativen kortin
    tosin, ensin pitäisi edellistä myydä alta pois :D
    Jaksaiskohan tuo beQuiet pyörittää jotain 4.5Ghz Penttiä miten viileänä... tosin onkohan mulal missä tohon noi intelin kiinnikkeet...
     
  6. Kuunmies

    Kuunmies Senior member

    Liittynyt:
    05.03.2010
    Viestejä:
    4,468
    Kiitokset:
    688
    Pisteet:
    143
    Itellä Corator DS, tuulettimeksi vaihdoin noctuan nf12(1000rpm) tai mikälie onkaan. Huonosti kulkeva yksilö ja voltteja 1,4. Burntestiä very highlla 10 kiekkaa lämmöt juuri ja juuri 80c.
     
  7. Gereti

    Gereti Senior member

    Liittynyt:
    08.10.2011
    Viestejä:
    8,356
    Kiitokset:
    426
    Pisteet:
    163
    Ookei, heinolasta mulla löytys ostaja kyllä koneelle mutta se on vaan kun sillä ei ole nyt rahaa :D
     
  8. Kuunmies

    Kuunmies Senior member

    Liittynyt:
    05.03.2010
    Viestejä:
    4,468
    Kiitokset:
    688
    Pisteet:
    143
    Niinhän ne aina :D Ne ostais kellä ei oo rahaa...
     
  9. Gereti

    Gereti Senior member

    Liittynyt:
    08.10.2011
    Viestejä:
    8,356
    Kiitokset:
    426
    Pisteet:
    163
    No tuossa pari viikkoa sitten vaihdoin sen kanssa vanhan läppärin leijonaan :rolleyes:
    MUtta tuo kone sitten korvaisi hänen, Xp ajalla elävän pääkoneensa :D
     
  10. rick79

    rick79 Senior member

    Liittynyt:
    15.02.2009
    Viestejä:
    5,125
    Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    Menisköhän toi sun kone osina helpommin? Samalla kate nousis pikkusen...

    KYSSÄRI: vieläkö käytätte optisia asemia ja mihin? Itellä ei oo ollu optista enää yli vuoteen kiinni kun en keksiny sille mitään järkevää käyttöä.. Kaikki kama löytyy netistä ja muistitikut toimii.. Koneet tukee usb-asennusta kaikki jos pitää Os laittaa uusiks..
     
  11. Gereti

    Gereti Senior member

    Liittynyt:
    08.10.2011
    Viestejä:
    8,356
    Kiitokset:
    426
    Pisteet:
    163
    Nojaa, empä ole pahemmin enään asemia käyttänyt, ei ole edes koneessa kiinni moista nytten
    ja no, voisi kait noilla olla parempi kate erikseen, jos vain tietäisi minne niitä kaupata, ja se veisi kyllä taas aikaa...

    @JTPN

    Älä leiki enään niillä suolavesi/jää leikeilläs :D
     
  12. Kuunmies

    Kuunmies Senior member

    Liittynyt:
    05.03.2010
    Viestejä:
    4,468
    Kiitokset:
    688
    Pisteet:
    143
    Optinen on kiinni mutta tyhjänpanttina on ollut hyvin pitkälti, moneen koneeseen en ole enää laittanut ollenkaan.
     
  13. rick79

    rick79 Senior member

    Liittynyt:
    15.02.2009
    Viestejä:
    5,125
    Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    Aika moni silti ottaa konepakettiin dvd-aseman vieläki mukaan...
     
  14. Fin_BoomHeadshot

    Fin_BoomHeadshot Regular member

    Liittynyt:
    26.01.2013
    Viestejä:
    608
    Kiitokset:
    22
    Pisteet:
    28
    Eipä tohon mene enää edes johtoja :D Joskus tuli gta iv:tä pelattua sen kautta.
     
  15. JTPN

    JTPN Active member

    Liittynyt:
    03.09.2010
    Viestejä:
    1,148
    Kiitokset:
    71
    Pisteet:
    58
    @Gereti saisin vähä Ln2 jos vaa pyytäisisin.. Äiti tekee seminologin hommia niin sille tulee ajoittain erä typpiä :cool: ei vaa oo innostannu (jostain syystä)

    Olen kuvaillut mun megadrivelta peli videoita silleen jonnetyylillä että kamera osoittaa näyttöä, mutta sitten sain tietää että mun vanha radeon 8500Le 64mb pystyisi toimimaan S-videon läpi capture cardina koska siinä on "Ati Rage Theater" - Piiri.

    No kasasin 775 kantasen 2.8ghz pena koneen 2gb ram ja 160gb kovot et mahtuu kuvamateriaalit yms (näin vaivaa ku piti emoki recapata) niin oon nyt aivan sormi suussa että miten sen sitten saa kaappaamaan sitä videota? google ei muista näin vanhaa tekniikkaa...

    Mitä käsitin niin mun pitäis laittaa svideo johon pinnit eri reikiin ja se onnistuu nätisti kun on nuita päistä hajallaan olevia kaapeleita mut ainoo pin out minkä löysin oli 9-pinniseen liittimeen jota mun ratukassa ei ole.

    Toinen hyvä kysymys että millä ohjelmalla kaappaan kuvan? Virtualdub jossain suositeltiin mut se ei ainakaan löytäny mun ratukkaa :(



    WP_20140929_023. WP_20140929_024. WP_20140929_025.
     
  16. Gereti

    Gereti Senior member

    Liittynyt:
    08.10.2011
    Viestejä:
    8,356
    Kiitokset:
    426
    Pisteet:
    163
    Surullista :(

    Minulla on toiveen pilkettä silmäkulmassa, tein alustavasti kaupat 250e sis. postit tuosta

    Elikkäs, nyt tarttis tuohon 240e pintaan:

    -Emo
    -Prossu
    -mATX koppa

    Vaatimuksina:
    -4kpl DDR3 ramipaikkoja (2:ikin menee)
    -Ei se kapein koppa
    -sitä voidaan kellottaa
    -kopassa 120mm tuuletinpaikka (mitä enemmän sen parempi)

    Alustavana koppaideana ollu fractalin Core 1000 ja juhlapena+emo mutta...
     
  17. JTPN

    JTPN Active member

    Liittynyt:
    03.09.2010
    Viestejä:
    1,148
    Kiitokset:
    71
    Pisteet:
    58
    Ei muuten kellään sattuis olemaan VLB/ISA väyläistä näyttistä josta voisi postimaksuja vastaan luopua?

    Kahtoin tubesta kun joku pelas 486 koneella wolfenstein 3d,doom jopa duke nuke 3d niin rupes polttelemaan laittaa oma masiina iskuun :) pääsis vähä lapsuuden nostalgia muistoja verestämään.
     
  18. Gereti

    Gereti Senior member

    Liittynyt:
    08.10.2011
    Viestejä:
    8,356
    Kiitokset:
    426
    Pisteet:
    163
    Voin kurkistella jäteaseman/4h:n kontin varastoja jos osuisi kohdalleen
     
  19. Whatta Heck

    Whatta Heck Senior member

    Liittynyt:
    16.09.2011
    Viestejä:
    10,261
    Kiitokset:
    1,291
    Pisteet:
    243
    Eipä taida noin wanhaa olla, jotain agp-näyttiksiä löytyisi...

    Hieman nytkähti taas kakkosmasiina eteenpäin kun kävin hakemassa nuo led-tuulettimet ja kylkipellin ledit.
    http://kuvaton.com/k/yWFc.png
    Nooh noista nyt tämän enempää kun että tuli haetuksi postista. aina se laittaa odottelemaan tilipäivää.
     
  20. rick79

    rick79 Senior member

    Liittynyt:
    15.02.2009
    Viestejä:
    5,125
    Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    :mad: Missä hemmetissä viipyy Windows 9 :mad:
     
  21. Gereti

    Gereti Senior member

    Liittynyt:
    08.10.2011
    Viestejä:
    8,356
    Kiitokset:
    426
    Pisteet:
    163
    Sitä ei ole eikä tule
    http://www.infoworld.com/article/26...too-good--windows-9--jumps-to-windows-10.html
    http://www.theverge.com/2014/9/30/6868695/microsoft-windows-10-announced-official

    Hmm, kauppasin kaverin veljelle emon+powerin+4x2gb kingstonin low-profile ddr2 muisteja hintaan 60e+minulle päin tuli 2kpl 2gb kingstonin low-profile ddr3 muisteja :cool:

    Nyt etsitään:

    -mitx emo
    -mitx koppa
    -prossu

    murossa mulle tarjottu vanhaan ketjuun lukittua i7 2600, jos tuosta tinkaisi ja sais halvalla niin ehkä se
    sitten, kopaksi katsellut coolermaster elite 130:stä, mutta sitten emo on vielä, joku suht halpa mitx emo jossa ois usb3 :/
    se ois aika kova paketti sitten se :rolleyes:

    E: eli siis matx konekkin on myyty hintaan 250€ sis postit, pistelin just tilitietoja tossa chattikaverille :rolleyes:
     

Jaa tämä sivu