1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kone kuvienkäsittelyyn

Viestiketju Uutta tietokonetta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi Strmdw 09.06.2016.

  1. Strmdw

    Strmdw Newbie

    Liittynyt:
    09.06.2016
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Elikkäs nyt meni itellä sormi suuhun, kun olis tarvis pöytäkoneelle. Olen nyt jonkin verran tietoa asiasta hankkinut ja ajattelin, jos te viisaammat täällä osaisitte neuvoa. Eli tarkoitus olisi kasata itse kone pääasiallisesti kuvienkäsittelyä varten. Budjettina olis noin 600€. Mitkä osat sopisivat parhaiten tarkoitukseen? Koneessa tulisi olla 16gb RAMia ja suht hyvä prosessori, jotta Adoben ohjelmat toimisivat takkuilematta. Myöhemmin konetta olisi tarkoitus käyttää myös videoiden editoimiseen ja mahdollisesti keveään pelailemiseen, joten mikä näyttis riittäisi. Mitä settejä suosittelette kyseiseen budjettiin ja tarkoitukseen? Myöskin haluaisin tietää, mistä osat saisi halvimmalla sekä onko joitakin osia järkeä ostaa käytettynä.
     
  2.  
  3. FiveBridges

    FiveBridges Senior member

    Liittynyt:
    12.12.2014
    Viestejä:
    3,615
    Kiitokset:
    685
    Pisteet:
    123
  4. Strmdw

    Strmdw Newbie

    Liittynyt:
    09.06.2016
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    max 600€
    ei
    ei
    ei
    ehkä
    tavallinen ATX
    ei juurikaan väliä
    perus koppa kelpaa
    hiljaisuudella ei ihan kauheasti väliä
    en välttämättä
    kyllä
    en tarvitse
    ei väliä
    käyttö pääosin kuvienkäsittely: photoshop cs6, lightroom 5.7, nettiselailu, editointi premiere/vegas 13, pelaaminen mahdollisesti cs go
    budjettiin kuuluu ainoastaan itse kone
    ei ole
    onko osien kätettynä ostaminen järkevää?
     
  5. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,427
    Kiitokset:
    3,871
    Pisteet:
    223

Jaa tämä sivu