1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ongelma Kone käynnistyy, mutta ei signaalia näyttöön.

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi KoVv 08.09.2015.

  1. KoVv

    KoVv Newbie

    Liittynyt:
    08.09.2015
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Elikkä siis mun koneeseen tuli bluescreeni perjantaina (en tiedä mitä luki, kiireessä en lukenut). Tämän jälkeen en ole saanut windowsia enää auki.

    Kone käynnistyy (tuulettimet ja valot toimii sekä äänen kuulee), näytössä lukee kuitenkin 'no signal' vaikka kaikki johdot on kiinni. Näytössä ei ole vikaa, sillä Playstation toimii tavallisesti samassa näytössä. Olen kokeillut myös toista eri näyttöä ja sama ongelma. Mulla on kaksi eri vga johtoa ja kaksi eri liitäntää, eli tuskin niissäkään ongelmaa, sillä molemmat toimivat ongelmitta ennen tuota bluescreenia.

    Olen jo useasti saanut näyttöön signaalin ja päässyt boot menuun/biosiin asti kun olen irroittanut kaikki muut johdot, paitsi virtajohtoa ja näyttöä. Siitä en kuitenkaan eteenpäin pääse. Tämä ei toimi aina, useimmiten valittaa signaalin puuttumisesta.

    Puhdistin koneen ja varmistin, että kaikki piuhat on kiinni, mutta ei auta. Luin netistä että cmos pitäisi irrottaa ja pitää powerinappia pohjassa minutin ajan. Ei auttanut.

    Onko teillä ollut samanlaista ongelmaa? Mitä teitte että saitte sen toimimaan? Vai onko jokin rikki, esim emolevy?

    Kysykää jos mun tarvitsee selventää tai antaa tietoa osista ym. Yritän vastata mahd. hyvin.
     
  2.  
  3. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,078
    Kiitokset:
    1,201
    Pisteet:
    243
    Kuuluuko käynnistettäessä mitään merkkiääniä? Jos kuuluu piippauksia, niin emolevyn valmistajan sivustolta voi hakea tietoa, mitä kyseinen koodi tarkoittaa. Näytönohjainta veikkaan.
     
  4. micro2013

    micro2013 Active member

    Liittynyt:
    03.09.2012
    Viestejä:
    1,248
    Kiitokset:
    26
    Pisteet:
    58
    näytönohjain saattaa olla rikki,onko emolevyllä omaa näytönohjainta integroituna? kerro koneestasi enemmän.. itse kasattu vai pakettikone?
     
  5. RazorSharph

    RazorSharph Regular member

    Liittynyt:
    30.01.2015
    Viestejä:
    281
    Kiitokset:
    31
    Pisteet:
    38
    Emolevyllä ei nykyään ole integroitua näyttistä, prossusta se tulee.
     
  6. KoVv

    KoVv Newbie

    Liittynyt:
    08.09.2015
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Jos tulee se 'no signal' niin käynnistettäessä ei kuulu piippausta. Olen kuitenkin jo useaan kertaan saanut koneen biosiin/boot menuun. Ja jos tuohon asti olen päässyt, silloin on kuulunut muutama piippaus käynnistettäessä.

    Ostin koneen käytettynä huutokaupasta (tjs) yli vuosi sitten, hyvin toiminut tähän asti. Kone on edellisen omistajan itse kasattu. Koneen kaikki osat pitäisi olla suhteellisen hyvät ja uudet.
     
  7. KoVv

    KoVv Newbie

    Liittynyt:
    08.09.2015
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    IMG-20150903-WA0014.
    IMG-20150903-WA0016-1.
    Tosta kun painoin F1:stä (resume), tuli 'Operating system not found'
     
  8. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,078
    Kiitokset:
    1,201
    Pisteet:
    243
    Tuo 0251 virheilmoitus viittaa ongelmaan itse BIOSissa tai sitten sen paristo on uupunut. Koska kyseessä ilmeisesti on suhteellisen uusi kone, kannattaa ennen pariston vaihtoa kokeilla BIOSin resetointia. Eli mene BIOS-asetuksiin ja valitse "Restore defaults", "Reset to dafault settings " tai vastaava toiminto. Lopuksi valitse "Save and exit" eli talleta muutokset ja poistu.

    Jos BIOSin perusasetuksille palautus ei auttanut, on kokeiltava pariston vaihtoa. Tuossa linkissä on lisäneuvoja BIOSin resetoimiseksi ja mm. kuva siitä, millaista paristoa tulee etsiä: http://www.wikihow.com/Reset-Your-BIOS

    Tuo "Operation System not found" tarkoittaa, että käyttöjärjestelmää ei löytynyt. Kyseinen vikailmoitus voi olla seurausta tuosta BIOS-ongelmasta, mutta muussa tapauksessa se kertoisi, että kovalevy on lakannut toimimasta.
     

Jaa tämä sivu