1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ratkaistu Kone freezaa koko ajan?

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Xendumi 13.06.2016.

  1. Xendumi

    Xendumi Member

    Liittynyt:
    15.01.2014
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Morjesta tarviis vähä apuva koneen kanssa. Kone kaatuu itestään tai tavallaan freezaa että et voi tehä muuta kun johto irti seinästä ja uusiks käynnistää. Ei anna mitään error messageja tai mitään mistähä vois olla kiinni? Ite oon miettinyt prossua tai virtalähettä? En usko että näyttis ainakaan koska jouluna ostettu uusi. Tietty ei se prossukaa oo hirveän vanha:D
     
  2.  
  3. Axu_

    Axu_ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    14.10.2008
    Viestejä:
    9,819
    Kiitokset:
    236
    Pisteet:
    123
    Kerro nyt vähän enemmän koneesta. Komponentit olisi mukava tietää. Mitä kone siis tekee kun se "freezaa"? Jumittaa vain ja näyttää samaa kuvaa, tulee blue srceen vai jotain muuta? Oletko katsonut lämpöjä?
     
  4. Xendumi

    Xendumi Member

    Liittynyt:
    15.01.2014
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Emo: Asus 970 Pro Gaming Aura

    Näyttis : NVDIA GeForce GTX 970

    Prossu: AMD FX-8320

    Ramit: Kingston HyperX Blu 2x4GB

    Virtalähe: Cooler master 600w
    Siin ois specsit lämmöt iha normaalit alta 50asteen. Ja se tavallaa pysähtyy näytöl iha normaalisti näkyy kuva mutta et voi tehä mitää hiiri,äänet kaikki katoaa kuvavaan näkyy? yrittäny nostaa voltteja mutta eipä oo auttanu
     
  5. Axu_

    Axu_ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    14.10.2008
    Viestejä:
    9,819
    Kiitokset:
    236
    Pisteet:
    123
    Onhan prossun ja näyttiksen lisävirtaliittimet kiinni?
    Kokeilisin myös varmuuden vuoksi yksi muistikampa kerrallaan.
     
  6. Xendumi

    Xendumi Member

    Liittynyt:
    15.01.2014
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    on lisävirrat kiinni kummaski eli meinaaks tol muistikammal yhel ramil nytten ainoastaa?
     
  7. Axu_

    Axu_ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    14.10.2008
    Viestejä:
    9,819
    Kiitokset:
    236
    Pisteet:
    123
    Jep, yhdellä kammalla kerrallaan siltä varalta, että niissä olisi joku vika. Mitenkäs kovalevy(t)? Kuinka vanhoja ne ovat ja oletko niiden kuntoa millään ohjelmalla katsonut?
     
  8. Xendumi

    Xendumi Member

    Liittynyt:
    15.01.2014
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    En oo kovalevyjä tarkistellu no hdd on kohta 3vuotta vanha ja ssd on maks 1vuotta. Sitten muuten tuli vielä mieleen sellanen asia ku sammutan konee normisti niin joskus se ei sammu loppuu kaiken kyl sulkee mut sitjää vaan päälle hurisee. Oisko sulla jotaan ohjelmaa linkata vaikka millä voisin tarkastaa sen kovalevy?
     
  9. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    10,811
    Kiitokset:
    2,452
    Pisteet:
    223
  10. Xendumi

    Xendumi Member

    Liittynyt:
    15.01.2014
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Oisko muita ideoita kun kovalevy tai ramit. Rameja testailin ja kovalevyn testasin ei ollu ongelmia siinä?
     
  11. Axu_

    Axu_ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    14.10.2008
    Viestejä:
    9,819
    Kiitokset:
    236
    Pisteet:
    123
    Siis yksittäin kummallakaan kammalla ei ollut ongelmia?
    Poweri ei ole sieltä laadukkaimmasta päästä, joten sekin voi olla syypää. Onko mahdollista kokeilla toisella powerilla?
    Millä asetuksilla prossun ja näyttiksen jännitteet nyt ovat, kun niitäkin olet kokeillut nostaa? Kelloihin et kuitenkaan koskenut?
     
  12. ajaJako

    ajaJako Active member

    Liittynyt:
    31.10.2011
    Viestejä:
    3,872
    Kiitokset:
    330
    Pisteet:
    93
    Jäätyminen viittaa lämpöongelmaan. Viitsitkö testata ; Kone auki ja kello käyntiin ,joku ohjelma vaikka peli rasitukseksi, otat ajan koska stoppaa , toistat muutaman kerran.
    Ja sitten sama kylkipaneeli irti ja avoin puoli ylöspäin.
    Jos testit antaa yhtenevät tulokset voidaan alkaa miettiä jatkoja
     
  13. Xendumi

    Xendumi Member

    Liittynyt:
    15.01.2014
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Viimeksi muokattu: 18.06.2016
  14. *Trinity*

    *Trinity* Active member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    2,485
    Kiitokset:
    495
    Pisteet:
    93
    Laaa Minitoolbox seuraavalta sivulta työpöydälle.
    http://www.bleepingcomputer.com/download/minitoolbox/

    Aukaise mtb ja pistä valinta ruutuihin
    List last 10 event viewer errors
    List installed programs
    List devices - only problems
    List minidump files
    Klikkaa GO
    Kun tarkistus on valmis loki aukeaa, liitä se tänne.
     
  15. Xendumi

    Xendumi Member

    Liittynyt:
    15.01.2014
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Siinä ois sulle se loki
     

    Liitetyt tiedostot:

  16. *Trinity*

    *Trinity* Active member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    2,485
    Kiitokset:
    495
    Pisteet:
    93
    Se alku on siinä lokissa ihan tarkoituksella, jos et halua käyttäjänimesi näkyvän, poista siitä vain se.

    Mutta joo.

    Koodi:
    Error: (06/19/2016 02:53:08 AM) (Source: Software Protection Platform Service) (User: )
    Description: License Activation (slui.exe) failed with the following error code:
    hr=0xC004F074
    Command-line arguments:
    RuleId=eeba1977-569e-4571-b639-7623d8bfecc0;Action=AutoActivate;AppId=55c92734-d682-4d71-983e-d6ec3f16059f;SkuId=58e97c99-f377-4ef1-81d5-4ad5522b5fd8;NotificationInterval=1440;Trigger=NetworkAvailable
    Hoida siis se aktivointi kuntoon.

    Voisin kuitenkin katsoa noita minidumpeja.

    Pistä alla olevasta polusta noi dmp.tiedostot tänne suoraan pakattuna tiedostona tai jollekin tiedostojenjakopalvelimelle esim. dropbox ja latauslinkki tänne.

    C:\WINDOWS\Minidump\032516-5421-01.dmp
    C:\WINDOWS\Minidump\122915-6609-01.dmp
     
    Viimeksi muokattu: 19.06.2016
  17. Xendumi

    Xendumi Member

    Liittynyt:
    15.01.2014
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
  18. *Trinity*

    *Trinity* Active member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    2,485
    Kiitokset:
    495
    Pisteet:
    93
    Toi vaaii kirjautumisen, se pitäisi saada niin että ei tarvitse kirjautua tai ainakin ennen on saanut. Jos ei saa nykyään niin toinen paikka jonne voit pistää on sendspace https://www.sendspace.com/
     
  19. Xendumi

    Xendumi Member

    Liittynyt:
    15.01.2014
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo laittelen illemmasta en oo nyt konee ulottuvil
     
  20. Xendumi

    Xendumi Member

    Liittynyt:
    15.01.2014
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
  21. *Trinity*

    *Trinity* Active member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    2,485
    Kiitokset:
    495
    Pisteet:
    93
    Joo ei hyvältä näytä.

    Vanhempi noista dmp tiedostoista oli. BAD_POOL_HEADER 0x19
    Siihen en osaa enempää oikein sanoa, koska sen ratkomiseen tarvittaisin Driver Veriferin käyttöä, ja toisaalta se ei nyt ole näistä se tärkeämpi.

    Se tärkeämpi taas on. WHEA_UNCORRECTABLE_ERROR 0x124
    Ja se valitettavasti tietää huonoa, koska viittaa melkein aina laitevikaan.

    Voit lukea seuraavasta lisää. Stop 0x124 - what it means and what to try

    Mutta taas mutta.
    Pistit tuolla viestissä 3. että sulla on, Asus 970 Pro Gaming Aura

    Bug check 0x19 oli emolevyllä, 970 GAMING (MS-7693)

    Kun taas Bug check 0xx124 oli emolevyllä 990FXA-GD65 (MS-7640) Tämä on vielä noista dumpeista se uudempi.
    Joten en nyt osaa sanoa että mitä sun koneella on ja mitä ei. Joka tapauksessa jos muistit ja ssd/hdd on kunnossa (testasithan muistit memtestillä etkä windowsin omalla testillä?)

    Ihan ensimmäiseksi asentaisin windowsin uudestaan jos et ole sitä jo tehnyt, sillä saat suljettua pois ohjelma, ajuri ja mahdollisten haittaohjelmien vikoja hyvin pitkälle.

    Ennen uudelleen asennusta, klikkaa windows kuvaketta hiiren oikealla ja valitse Komentokehote (järjestelmänvalvoja)
    Kopioi komentokehotteeseen seuraavat komennot ja paina enter kummankin jälkeen.

    cd c:\
    dir *.dmp /p /s >> c:\crashfiles.txt
    Tarkistuksessa saattaa mennä hetki se on valmis kun komentokehotteessa näkyy.
    c:\>
    Loki löytyy
    C:\crashfiles
    Liitä se tänne.

    Alla vielä tuo 0x124 dmp.

    Koodi:
    ************* Symbol Path validation summary **************
    Response                         Time (ms)     Location
    Deferred                                       SRV*C:\Windows\symbol_cache*http://msdl.microsoft.com/download/symbols
    Symbol search path is: SRV*C:\Windows\symbol_cache*http://msdl.microsoft.com/download/symbols
    Executable search path is:
    Windows 10 Kernel Version 10586 MP (8 procs) Free x64
    Product: WinNt, suite: TerminalServer SingleUserTS Personal
    Built by: 10586.162.amd64fre.th2_release_sec.160223-1728
    Machine Name:
    Kernel base = 0xfffff801`c1407000 PsLoadedModuleList = 0xfffff801`c16e5cd0
    Debug session time: Fri Mar 25 12:58:52.359 2016 (UTC + 3:00)
    System Uptime: 0 days 0:24:35.072
    Loading Kernel Symbols
    .
    
    Press ctrl-c (cdb, kd, ntsd) or ctrl-break (windbg) to abort symbol loads that take too long.
    Run !sym noisy before .reload to track down problems loading symbols.
    
    ..............................................................
    ................................................................
    ..........................................
    Loading User Symbols
    Loading unloaded module list
    .......
    *******************************************************************************
    *                                                                             *
    *                        Bugcheck Analysis                                    *
    *                                                                             *
    *******************************************************************************
    
    Use !analyze -v to get detailed debugging information.
    
    BugCheck 124, {0, ffffe00110cba028, b6000000, 100153}
    
    Probably caused by : AuthenticAMD
    
    Followup:     MachineOwner
    ---------
    
    7: kd> !analyze -v
    *******************************************************************************
    *                                                                             *
    *                        Bugcheck Analysis                                    *
    *                                                                             *
    *******************************************************************************
    
    WHEA_UNCORRECTABLE_ERROR (124)
    A fatal hardware error has occurred. Parameter 1 identifies the type of error
    source that reported the error. Parameter 2 holds the address of the
    WHEA_ERROR_RECORD structure that describes the error conditon.
    Arguments:
    Arg1: 0000000000000000, Machine Check Exception
    Arg2: ffffe00110cba028, Address of the WHEA_ERROR_RECORD structure.
    Arg3: 00000000b6000000, High order 32-bits of the MCi_STATUS value.
    Arg4: 0000000000100153, Low order 32-bits of the MCi_STATUS value.
    
    Debugging Details:
    ------------------
    
    
    DUMP_CLASS: 1
    
    DUMP_QUALIFIER: 400
    
    BUILD_VERSION_STRING:  10586.162.amd64fre.th2_release_sec.160223-1728
    
    SYSTEM_MANUFACTURER:  MSI
    
    SYSTEM_PRODUCT_NAME:  MS-7640
    
    SYSTEM_SKU:  To be filled by O.E.M.
    
    SYSTEM_VERSION:  3.0
    
    BIOS_VENDOR:  American Megatrends Inc.
    
    BIOS_VERSION:  V19.9
    
    BIOS_DATE:  10/08/2012
    
    BASEBOARD_MANUFACTURER:  MSI
    
    BASEBOARD_PRODUCT:  990FXA-GD65 (MS-7640)
    
    BASEBOARD_VERSION:  3.0
    
    DUMP_TYPE:  2
    
    BUGCHECK_P1: 0
    
    BUGCHECK_P2: ffffe00110cba028
    
    BUGCHECK_P3: b6000000
    
    BUGCHECK_P4: 100153
    
    BUGCHECK_STR:  0x124_AuthenticAMD
    
    CPU_COUNT: 8
    
    CPU_MHZ: fa0
    
    CPU_VENDOR:  AuthenticAMD
    
    CPU_FAMILY: 15
    
    CPU_MODEL: 2
    
    CPU_STEPPING: 0
    
    CUSTOMER_CRASH_COUNT:  1
    
    DEFAULT_BUCKET_ID:  WIN8_DRIVER_FAULT
    
    PROCESS_NAME:  vegas130.exe
    
    CURRENT_IRQL:  f
    
    ANALYSIS_SESSION_HOST:  DESKTOP-L0VGBD8
    
    ANALYSIS_SESSION_TIME:  06-19-2016 22:55:15.0720
    
    ANALYSIS_VERSION: 10.0.10586.567 amd64fre
    
    STACK_TEXT:
    ffffd001`2dc99728 fffff801`c1c08f1f : 00000000`00000124 00000000`00000000 ffffe001`10cba028 00000000`b6000000 : nt!KeBugCheckEx
    ffffd001`2dc99730 fffff801`c161773c : ffffe001`10cba028 ffffe001`0fece920 ffffe001`0fece920 ffffe001`0fece920 : hal!HalBugCheckSystem+0xcf
    ffffd001`2dc99770 fffff801`c1c0940c : 00000000`00000728 00000000`00000007 ffffd001`2dc99b30 00000000`00000000 : nt!WheaReportHwError+0x258
    ffffd001`2dc997d0 fffff801`c1c09764 : ffffe001`00000010 ffffe001`0fece920 ffffd001`2dc99978 ffffe001`0fece920 : hal!HalpMcaReportError+0x50
    ffffd001`2dc99920 fffff801`c1c0964e : ffffe001`0fecdf70 00000000`00000001 00000000`00000007 00000000`00000000 : hal!HalpMceHandlerCore+0xe8
    ffffd001`2dc99970 fffff801`c1c09a19 : ffffe001`0fecdf70 ffffd001`2dc99bb0 00000000`00000000 00000000`00000000 : hal!HalpMceHandler+0xda
    ffffd001`2dc999b0 fffff801`c155327b : 00000000`00000000 00000000`00000000 00000000`00000000 00000000`00000000 : hal!HalHandleMcheck+0x49
    ffffd001`2dc999e0 fffff801`c1553031 : 00000000`00000000 00000000`00000000 00000000`00000000 00000000`00000000 : nt!KxMcheckAbort+0x7b
    ffffd001`2dc99b20 fffff801`c154e77c : 00000000`00000000 00000000`00000000 00000000`00000000 00000000`00000000 : nt!KiMcheckAbort+0x171
    ffffd000`257c9930 00000000`00000000 : 00000000`00000000 00000000`00000000 00000000`00000000 00000000`00000000 : nt!SwapContext+0x2cc
    
    
    STACK_COMMAND:  kb
    
    THREAD_SHA1_HASH_MOD_FUNC:  9da2cfaa853c8a467bf59c197ef43840be09e6ec
    
    THREAD_SHA1_HASH_MOD_FUNC_OFFSET:  63a4a70e4889bfdaae2b394574065a058d20c818
    
    THREAD_SHA1_HASH_MOD:  a427fad60080b1b1a07b04236321dbca58a3092c
    
    FOLLOWUP_NAME:  MachineOwner
    
    MODULE_NAME: AuthenticAMD
    
    IMAGE_NAME:  AuthenticAMD
    
    DEBUG_FLR_IMAGE_TIMESTAMP:  0
    
    IMAGE_VERSION:
    
    FAILURE_BUCKET_ID:  0x124_AuthenticAMD_PROCESSOR_CACHE
    
    BUCKET_ID:  0x124_AuthenticAMD_PROCESSOR_CACHE
    
    PRIMARY_PROBLEM_CLASS:  0x124_AuthenticAMD_PROCESSOR_CACHE
    
    TARGET_TIME:  2016-03-25T09:58:52.000Z
    
    OSBUILD:  10586
    
    OSSERVICEPACK:  0
    
    SERVICEPACK_NUMBER: 0
    
    OS_REVISION: 0
    
    SUITE_MASK:  784
    
    PRODUCT_TYPE:  1
    
    OSPLATFORM_TYPE:  x64
    
    OSNAME:  Windows 10
    
    OSEDITION:  Windows 10 WinNt TerminalServer SingleUserTS Personal
    
    OS_LOCALE:
    
    USER_LCID:  0
    
    OSBUILD_TIMESTAMP:  2016-02-24 07:48:00
    
    BUILDDATESTAMP_STR:  160223-1728
    
    BUILDLAB_STR:  th2_release_sec
    
    BUILDOSVER_STR:  10.0.10586.162.amd64fre.th2_release_sec.160223-1728
    
    ANALYSIS_SESSION_ELAPSED_TIME: 4cc
    
    ANALYSIS_SOURCE:  KM
    
    FAILURE_ID_HASH_STRING:  km:0x124_authenticamd_processor_cache
    
    FAILURE_ID_HASH:  {b533751b-676e-7546-bcdc-24e6c40d0064}
    
    Followup:     MachineOwner
    ---------
    
    7: kd> lmvm AuthenticAMD
    Browse full module list
    start             end                 module name
    
     

Jaa tämä sivu