1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ongelma Kone crashailee

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi haggis298 16.02.2015.

  1. haggis298

    haggis298 Member

    Liittynyt:
    17.06.2011
    Viestejä:
    85
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    18
    Kiitos erittäin paljon vastaajille! Availen taas tuon koneen ja tsekkaan nuo konkat. Näyttiksen lainaaminen saattaa olla vaikeaa, mutta yritän kysellä kavereilta.
     
  2.  
  3. atibingler

    atibingler Member

    Liittynyt:
    27.02.2012
    Viestejä:
    72
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mulla on täysin sama ongelma. Ja on vieläkin. Ihan saman lailla avaajan kanssa, olen kiduttanut itseäni ongelman kanssa tosi pitkään.

    Olen ostanut uuden virtalähteen, olen koittanut eri näyttiksiä. Ongelma pysyy. Ainoa mitä en ole vaihtanut on emolevy.

    Seuraan mielenkiinnolla tämän edistymistä
     
  4. verovanki

    verovanki Regular member

    Liittynyt:
    15.08.2007
    Viestejä:
    594
    Kiitokset:
    86
    Pisteet:
    38
  5. S11l1

    S11l1 Active member

    Liittynyt:
    11.09.2013
    Viestejä:
    709
    Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    53
    Näyttis on hyvin mahdollinen, mutta tuon saman seurauksen voi aiheuttaa myös PCIe väylän toimimattomuus, joka voi johtua konkista tai muistakin asioista.

    Lisätäänpä tähän omaan listaan tuohun kakkoseksi se että kokeilet näyttistä eri väylässä, jos toista ei ole saatavilla.

    EDIT: @atibingler Kokeileppa näyttistä toisessa PCIe portissa.
     
  6. atibingler

    atibingler Member

    Liittynyt:
    27.02.2012
    Viestejä:
    72
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Joo, epäilen että PCIe portissa on jotain vikaa, Itselläni on kaksi radeon 7970:ää mutta crashailun takia pidän vakituisesti vain toisessa koska kumpaakin samaan aikaan Crossfireä käyttäessä on crashailu paljon yleisempää (eli siis ääni jää pyörimään mutta näyttö menee scheisseksi, yms, samoja mitä keskustelun avaajalla oli). Ei väliä kumpi näyttis viallisessa PCIe portissa. Kielisi siitä, että vika on emolevyssä, eikä näyttiksessä.

    Jos keskustelun avaaja päätyy uuden emolevyn ostoon, niin olis hyvä jos kävisit täällä tiedottamassa josko ongelmasi on kadonnut. Itsekin ajattelin kohta ostaa uuden emon ja jos ongelma selviää niin ilmoitan täällä :)
     
  7. haggis298

    haggis298 Member

    Liittynyt:
    17.06.2011
    Viestejä:
    85
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    18
    Nyt voin sanoa sen verran, että pitkän mietiskelyn jälkeen vein koneen huoltoon, kun en vain itse vikaa saanut löydettyä. Sanoivat näytönohjaimen olevan rikki, joten ostin näytönohjaimen (vain koska he sanoivat vanhan olevan rikki) ja uuden virtalähteen (vain siksi, että vanha ei olisi ollut riittävä) ja posti toi virtalähteen ensin perille. Testasin sitten tänään ja ei crashannut kertaakaan, kun oli uusi virtalähde kehissä, vaikka edelleen oli tuo sama vanha näyttis käytössä. On tää kummallista, tosin ei vielä 100% varmaa, mutta näyttää siltä, että virtalähde ei ollut muka riittävä/jollain tavalla hajonnut. Pelailen vielä tuossa myöhemmin viikolla enemmän, jolloin voin varmistaa asian. Ilmoitin tämän tähän ketjuun vain sen takia, jos jollakin muulla olisi sama ongelma, niin tässä saattaisi olla yksi yllättävä ratkaisu.
     

Jaa tämä sivu