1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kommenttia kokoonpanosta?

Viestiketju Uutta tietokonetta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi h4kkeri 26.10.2007.

  1. h4kkeri

    h4kkeri Guest

    Tällaisen koonpanon väsäsin päivän tutkittuani asioita. Onko jollain jotain olennaista sanottavaa mikä tässä mättää. Eniten epävarmuutta oli prosessorin valinnasta nopein dual core vai quad core. Ne kun oli saman hintaisia käytännössä. Sekä emolevy, eli ASUKSEN lippulaiva vai Intelin peruslankkua.

    Koodi:
    Kotelo: Antec P182 ATX musta + 400W Fortron
    Emolevy: Asus P5K, ei vga, gblan, hd-audio, firew, raid, atx
    Prosessori: Intel Core 2 Quad Q6600 2,4 GHz 8 Mt S775
    Muisti: Kingston 2048Mt DDR2 800 MHz CL5 2x1024 Mt Kit
    Kiintolevy: Seagate Barracuda 7200.10 500GB SATA 16MB
    Näytönohjain: Geforce 8500GT PCI-E 256 Mt Silent
    Äänikortti: Integroitu emolevylle
    Verkkokortti: Integroitu emolevylle
    
    Tolla pitäs päästä alkuun.

    Käyttikseksi Ubuntu Gutsy 64 bit.

    - Kiitokset vastauksista jo etukäteen.

    Kuten varmaan käyttiksestä ja näytönohjaimen valinnasta selviää, käytön painopiste ei ole pelaamisessa.
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 26.10.2007
  2.  
  3. schnappi

    schnappi Guest

    Linux koneen pyöritykseen hyvä kone!
    Tehoa on kunnolla... ja kun et pelaa niin näyttiskin on ihan hyvä!
    Emosta sen verran että moni on haukkunut tuota emoa että siinä ois jotain vikoja...
    mulla itelläni ei ole ollut ongelmia, mutta jos otat tuon emon niin saattaa olla että vaihtoon menee :/

    EDIT: tulevaisuutta varten Q6600 on parempi! ja jos meinasit otta tuplaytimisen E6850 niin Q6600 saat enemmän vastinetta rahoille!
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 26.10.2007
  4. h4kkeri

    h4kkeri Guest

    Kyllä mä ton Quadin kannalla olen. Kun olin samaa mieltä että saa enemmän vastinetta rahoille. Sekä kun yleensä ajan useita sovelluksia samanaikaisesti tai ainakin moni threadisia sovelluksia. Ei yksittäisen coren teho ratkaise vaan kokonaisuus.

    Emoissa laatuongelmia... Äh, no sitä on kaikissa tuotteissa. Tietysti jos ostaa vähemmän ei välttämättä huomaa. Mutta työskentelen maahantuonnissa IT-puolella ja joskus kun tulee jotain kamaa 200 kpl ja niistä 150 hajoaa ekan vuoden aikana tai 50 kpl tulee heti takas kun ei toimi, niin silloin on jossain jotain vikaa. ;)

    Onneksi mulla on ollut hyvää onnea koneiden suhteen. Ei oo ollut aikoihin mitään rikki, paitsi tuulettimia.

    Ja nyt kun mä sanoin tän, niin ihan salettiin kohta hajoo raidipakan ohjain ja kaikki datat häipyy file-serveriltä.
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 26.10.2007
  5. k0jootti

    k0jootti Regular member

    Liittynyt:
    11.10.2006
    Viestejä:
    4,404
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Itse en kyllä P5K:ta ottaisi. Äänipiirin rätinät, verkkokortin pätkimiset, vdrop, ide-laitteiden yhteensopivuus huono etc.
    Abit IP35 voisi olla rahtusen parempi.
     
  6. h4kkeri

    h4kkeri Guest

    Joo, näköjään toi P5K ei ole niin hyvä kun ajattelin. Tongin vielä noiden vikojen pohjalta joita mainitsit ja niitä on ollut kyllä yllättävän paljon. Esim. referenssi: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/564638 http://keskustelu.plaza.fi/muropaketti/bbs/t491278

    Toisaalta, nyt levyä on ollut sen aikaa markkinoilla että periaatteessa ainakin softaviat olisi pitänyt ehtiä korjaamaan. Komponentti ongelmien fiksaamiseen voi mennä vuodenkin päivät.

    Tätähän se on, mitään uutta ei pitäisi ostaa. Siksi vähän epäilen että ton prossunkin kanssa voisi olla ongelmia.

    "Intel DQ35JO" <- tuo ois sitten oikea "merkkilankku". Mutta siinä tulee mukana täysin turha näytönohjain. Jos en tarvitsisi dual screen tms tukea, hdmi:tä (dvi-i) / dual link optioita, niin omassa käytössä voisin melkein tyytyä tuohon integroituunkin ohjaimeen.

    Periaatteessa en vain haluaisi ostaa lankkua jossa maksan turhasta joka jää aivan varmasti käyttämättä.

    Tossa intelillä olisi vPro tekniikka jota ei kai ole tuossa Asuksessa. Hehkuttaavat sitä kovasti netissä, ainakin "köh" virallisilla markkinointitahoilla. Mutta sehän ei ole mitään uutta. Pitänee vielä penkoa vähän aiheesta.

    Toisaalta kokoonpano voisi myös kellottua Asuksella hyvin.

    Murosta: "Harvalla varmaa kulkee q6600 noin kovilla kelloilla, mutta ainakaan 9x400 (3.6GHz) ei ole vielä ongelmia neljällä gigan kammalla, eihän tuosta pitkä matka ole enää tuohon 3.8Ghz"

    Muistin määrää on myös vähän haukuttu. Mutta sehän ei ole ongelma, eli kun siltä tuntuu voi koneeseen iskeä iisiin kaksi gigan kampaa lisää.

    Add on (edit):

    Purin sen verran nykyistä konetta että totesin että nykyisessä vehkeessä on poweri joka on ihan hiljainen. Kaikki uloskuuluva melu tulee prosessorituulettimesta. Eli siihen on myös tärkeää panostaa. Nykysessä vehkeessä on meinaan ihan älyttömän pieni ja kireällä tuulettimella varustettu siili. -> Siis todella meluisa ratkaisu. Olin ihan yllättynyt kun ekan kerran avasin koneen ja näin siilin koon. Se muistutti jostain vanhoista pentiumeista tuttuja siilejä enemmän kuin massiivisia palikoita joita olin tottunut näkemään.
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 27.10.2007

Jaa tämä sivu