1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kaverilta Kone...

Viestiketju Uutta tietokonetta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi zelmok 07.11.2007.

  1. zelmok

    zelmok Member

    Liittynyt:
    16.04.2007
    Viestejä:
    30
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Olen ostamassa kaveriltani sen vanhaa konetta tai ainakin suurinta osaa siitä. Specsit ovat seuraavat:

    Pentium 4 3.2 ghz
    4gb ddr2 667mhz ram
    Asus P5LD2
    Geforce 7950 GT
    Kotelo yms
    Näyttö 17" 1280x1024

    Paketista puuttuvat kovo ja DVD-asema, ne mun pitää ostaa ite. Paketissa on myös vakio prossuntuuletin, mikä kannattaisi ehkä myös vaihtaa. Tarjottiin n. 300€ tuosta paketista. Onko kannattavaa? Ja mitä asemaa ja kovoo suodittelette? Onko mitään mitä korvaisitte jollakin toisella?
     
  2.  
  3. schnappi

    schnappi Guest

    kyllä ainakin ite saattaisin tosta koneesta sen 300€ maksaa, koska ei tossa ole oikein "huonoa" muu kuin prossu. tietty kovon puuttuminen ja dvd aseman puuttuminen on suuri miinus :D

    Kovoksi Samsung T166 320Gt tai 500Gt

    tietty jos konetta alkais muuttaa niin menis emokin vaihtoon :/
     
  4. Regel

    Regel Regular member

    Liittynyt:
    27.05.2006
    Viestejä:
    589
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ihan P4 toimii vielä pelikäytössä, ei se niiin sukka ole. Lämpimänä se saattaa tosin käydä. Itse suosittelisin, että kellottelet sen jonnekin 3,6 GHz hujakoille, jos menee. Itsellä menee ilmalla sinne 3,7 GHz.
     
  5. zelmok

    zelmok Member

    Liittynyt:
    16.04.2007
    Viestejä:
    30
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Jos nyt tulevia pelejä katsoo, niin mikä osa kannattaisi päivittää ensimmäiseksi? Pitäisikö prossun päivittää Dual Core E-sarjaan, vaikko ostaa heti uus emo ja siihen quad prossu? Kannattaako 7950GT päivittää DX10:ä tukevaan korttiin?
     
  6. wipe2000

    wipe2000 Senior member

    Liittynyt:
    05.08.2002
    Viestejä:
    6,109
    Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    118
    Jos emon ja prossun aikoo heti päivittää, niin kannattaako tuollaista pakettia edes ostaa? Hmm, no, jos kotelo+poweri ovat hyviä, niin saahan tuossa niiden lisäksi muistit ja näyttiksen parilla sadalla, mikä lienee vieläkin ihan kohtuuhinta.
    Mutta silti, itse katsoisin päivitystä vasta sitten kun ne "tulevat pelit" ovat ajankohtaisia. Mitään Crysistahan tuolla näyttiksellä ja prossulla ei täysillä graffoilla pelata, mutta onko tarpeenkaan?
     
  7. Djmushu

    Djmushu Regular member

    Liittynyt:
    11.10.2005
    Viestejä:
    401
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse jättäisin ainakin näyttiksen ja muistit, koska kyllä tuommoisella näyttiksellä pelata pystyy ihan hyvin vielä uusiakin pelejä, tietenkin grafiikka ei ole sitä huippuluokkaa...
     
  8. zelmok

    zelmok Member

    Liittynyt:
    16.04.2007
    Viestejä:
    30
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Minkä kovon tuohon kannattaisi ostaa? Ja minkä DVD-aseman? Kannattaisiko hankkia tuohon Vista vai XP?
     

Jaa tämä sivu