1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kannettavan takuu/huolto

Viestiketju Kannettavat tietokoneet -osiossa. Ketjun avasi mk1978 13.07.2017.

  1. mk1978

    mk1978 Member

    Liittynyt:
    11.10.2006
    Viestejä:
    21
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Minulla on Gigantista ostettu Toshiban 1,5v vanha kannettava joka on ollut 6/2016 ja 2/2017 tuuletinongelmien takia huollossa. Kannettavassa on 3v takuu. Näissä huolloissa kannettavaan on vaihdettu tuuletin. Ensimmäisessä huollossa kone vietiin huoltoon vikakoodin takia ja toisessa huollossa tuuletin oli kokonaan jäänyt jumiin. Nyt tuuletin rupesi taas räpisemään ja vein koneen jälleen huoltoon, jolloin sain ilmoituksen että tuleetin vaihdetaan jälleen.

    Itse olen koneen toinen omistaja ja 2 ekaa huoltoa on tehty ensimmäisen omistajan aikana. Voinko jossain vaiheessa vaatia uuden koneen saamista? Itse en haluaisia taas vieä konetta 6kk jälkeen huoltoon, joka kestää aina noin 2 viikkoa.
     
  2.  
  3. zipperi

    zipperi Regular member

    Liittynyt:
    29.11.2004
    Viestejä:
    655
    Kiitokset:
    12
    Pisteet:
    28
    Vaihda merkkiä; HP Compaq 9 vuotta, Asus G51 7 vuotta, MSI GT70 4 vuotta eikä mikään räpise.
     
  4. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,078
    Kiitokset:
    1,201
    Pisteet:
    243
    Kaksi viikkoa on aika kohtuullinen korjausaika, mutta jos samaa vikaa joudutaan korjaamaan useasti, tilanne tietysti muuttuu ja laitteen vaihtamista kokonaan uuteen voi vaatia. Jos tuuletin taas vikaantuu koneen ollessa esimerkiksi jo kahden vuoden ikäinen, et käsittääkseni voi vaatia uutta laitetta tilalle ilmaiseksi, mutta voit vaatia hyvitystä uuden laitteen hinnasta. Edellinen oli siis oma mielipiteeni ja tarkemmat ohjeet saat Kuluttajavirastolta. Yleisiä ohjeita, joissa on linkkejä myös lisäohjeisiin, löytyy tuolta:
    https://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Viat-viivastykset/tavaran-vika-tai-puute/korjaukset/
     
  5. mk1978

    mk1978 Member

    Liittynyt:
    11.10.2006
    Viestejä:
    21
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitokset kommenteista!

    Juu täytyy jatkossa pysyä perusmerkeissä. Aikaisemmin olen ostanut muutaman käytetyn business läppärin (Lenovo, Dell) ja ne ovat olleet erittäin hyviä koneita vaikka ovat olleet jo 4-5 vuotta vanhoja.

    Kiitokset myös linkistä. Siitä löytyi hyviä ohjeita jos en saa mitään vastauksia Gigantilta/huollosta.
     

Jaa tämä sivu