1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kaksi käyttöjärjestelmää...

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi olliensio 27.11.2015.

  1. olliensio

    olliensio Regular member

    Liittynyt:
    19.12.2009
    Viestejä:
    132
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Olen asentanut kannettavaan kaksi käyttöjärjestelmää; W8.1 ja W7, kummankin omalle osiolleen. Käytössä on kirjautumisvalikko ja oletuksena on 8.1.

    Nyt haluaisin kuitenkin poistaa koneesta W7. Miten sen voi tehdä turvallisesti?
    Katselin vanhoja viestejä ynnä Windowsin ohjeistuksia, mutta ne koskevat yleensä
    WXP, Vistaa ja W7, ei W8.1.
     
  2.  
  3. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,738
    Kiitokset:
    1,230
    Pisteet:
    223
    Itse kun aikoinaa poistin windows seiskan kun rupesin kymppiä käyttämään lopullisesti niin kylmästi vaan alustin kympin puolella seiskan sisältävä kiintolevyn, mulla oli ne erillisilä levyillä niin ei tarvinnut sen kummemmin miettiä.

    Varmin keno poistaa se, on levynhallinan kautta (esimerkkikuva 1.)
    Klikkaa vain hiiren oikealla oikean osion päällä ja valitset poista asema, tai alutsa jos haluat säilyttää osion mutta poistaa seiskan.
    Microsoftin artkkeli aiheesta. http://windows.microsoft.com/fi-fi/windows7/uninstall-windows-7-on-a-multiboot-system
    Tuossa artikkelissa sanotaan että aikaisemmin asennettua ei saisi poistaa ensin koska se voi aiheuttaa ongelmia käynnistymisen suhteen mutta en osaa varmasti sanoa kuinka sen suhteen nykyään on.

    Täällä http://www.eightforums.com/tutorials/9759-dual-boot-windows-7-windows-8-delete-windows-7-a.html
    on kuitenkin kuvallinen ohje windows 7:n poistolle kasin sisältävässä koneessa jossa seiska on asennettu ensin ja ihan normaalisti näyttöisi levynhallinan kautta menevän.

    Nimetön6.

    Ja sitten Järjestelmän määritykset (msconfig) kautta katsoa vielä jos sinne käynnistysvalikkoon jää merkintä siitä seiskasta ja poistaa se.

    Nimetön4.
     
    olliensio kiitti tästä.
  4. olliensio

    olliensio Regular member

    Liittynyt:
    19.12.2009
    Viestejä:
    132
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kiitos Trinitylle ohjeesta; hyvin toimi.
     

Jaa tämä sivu