1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ratkaistu Kakkoskoneen lämmöt ja yleinen hitaus

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Luminus 15.07.2015.

  1. Luminus

    Luminus Member

    Liittynyt:
    05.03.2013
    Viestejä:
    85
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    18
    Kaikki kikat koitin mitä mieleen tuli, ei vaikutusta, kokeilin boxed-jäähyäkin ja lämmöt nousi tuttuun tyyliin yli 80 asteeseen.. Kai se sit on vaan ns. kaputt =/
     
  2.  
  3. ajaJako

    ajaJako Active member

    Liittynyt:
    31.10.2011
    Viestejä:
    3,872
    Kiitokset:
    330
    Pisteet:
    93
    Joko olet päivitellyt Bios-fileet ?
    Millä tyylillä kone kaatuu, jäätyy, vetää mustaksi , winukka lyö siniselle
     
  4. lettas

    lettas Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    03.03.2003
    Viestejä:
    4,405
    Kiitokset:
    218
    Pisteet:
    93
    Pääsetkö testaamaan konetta linux-tikulla, josko ajureissa olisi vaan vikaa.
     
  5. ugge

    ugge Regular member

    Liittynyt:
    20.11.2007
    Viestejä:
    1,146
    Kiitokset:
    9
    Pisteet:
    48
    Jos vain suinkin mahdollista, niin testaus jollain toisella prosessorilla.
    Kenties heatspreader kiero tai ei ole kunnollisessa kontaktissa itse suoritinytimiin.
     
  6. Luminus

    Luminus Member

    Liittynyt:
    05.03.2013
    Viestejä:
    85
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    18
    Olen kädetön, en löytänyt uudempaa BIOSia.. Olen nyt irrottanut koko emon yms koneesta, kasannut uudestaan, koittanut päivitellä kaikkia softia jne, linux-tikkua en ole vielä koittanut, ja ei ole toista prosessoria jolla voisi kokeilla..
     
  7. ajaJako

    ajaJako Active member

    Liittynyt:
    31.10.2011
    Viestejä:
    3,872
    Kiitokset:
    330
    Pisteet:
    93
    Toivottavasti sivuston suuret gurut liittyvät ketjuun , minä en tiedä MSI emoista mitään , mutta
    AMDllä ei noissa prossuissa ole erillisiä lämpöantureilla vaan tuo Package ( tCTL) on ohjeellinen, todellinen on 20-35 astetta korkeampi, mutta http://www.msi.com/support/mb/A55M-E33.html#down-bios
    ja mutta toi mainittu AGESA code on se osio joka ohjaa prossun toimintaa, jos se on kusassut niin kone räkii , tuosta vois koittaa myös peruuttaa vanhempaan versioon ja testata josko arvot muutuisivat
     

Jaa tämä sivu